Guest Henke74

Ilmailuaihetta esillä Johtoporras-lehdessä

11 viestiä aiheessa

Pahoittelen, jos kirjoitan ketjun otsikon vierestä, mutta:

 

Tuoreessa Johtoporras-lehdessä (älkää kysykö, miksi luen ko. lehteä ;D) on parikin ilmailuaiheista juttua. Toinen käsittelee nimeltämainitsemattoman voikoskelaisen kaasualan yrityksen toimitusjohtajaa Clas B. Palmbergia, joka lentelee huvikseen ja työmatkojaan mm. suksivarusteisella Kesnalla. Toisessa, pienemmässä jutussa esitellään Jetfliteä.

 

Itsellä ainakin pieni kateuden peikko hiipi mieleen, kun mietin minkälaista olisi elellä kosken rannalla komeassa hirsitalossa, jonka tallissa komeilisi suksi-Cessna ja Piperi kesälentoja varten... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku johtaja asuu myös Helsingin Kulosaaressa ja pihassa seisoo vesitaso. Asuessani Herttonimenrannassa saattoi kesäpäivänä bongata tuon koneen kun oli laskeutumassa Kulosaaren ja Herttonimeen väliselle lahdelle ja siitä sitten omalle pihalleen kone parkkiin. :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa se kulosaaren vesitaso olla caravan, on muuten aika miehekkään näköinen kun on pyörillä.

 

Muistelisin olleeni tuon palmbergin kanssa koelennolla hyvinkään ympäristössä sillä vesikoneella, olikohan 185...sen kuitenkin muistan ettei sakkapilli alkanut soimaan missään vaiheessa kun sakkauksia ajettiin. Letku murtunut......

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku johtaja asuu myös Helsingin Kulosaaressa ja pihassa seisoo vesitaso. Asuessani Herttonimenrannassa saattoi kesäpäivänä bongata tuon koneen kun oli laskeutumassa Kulosaaren ja Herttonimeen väliselle lahdelle ja siitä sitten omalle pihalleen kone parkkiin. :D

 

Kappas - en muista näinkö tämän varusmiespalveluksen aikana 2002 vai viime kesän kertausharjoituksissa, mutta herätti silloin ihmetystä monien joukossa. Tarvitseeko moiseen jotain erikoislupia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa se kulosaaren vesitaso olla caravan, on muuten aika miehekkään näköinen kun on pyörillä.

 

Muistelisin olleeni tuon palmbergin kanssa koelennolla hyvinkään ympäristössä sillä vesikoneella, olikohan 185...sen kuitenkin muistan ettei sakkapilli alkanut soimaan missään vaiheessa kun sakkauksia ajettiin. Letku murtunut......

 

OH-CBR on entinen Göran Hollstenin kone Dragsfjärdistä, tyypiään C180.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku johtaja asuu myös Helsingin Kulosaaressa ja pihassa seisoo vesitaso. Asuessani Herttonimenrannassa saattoi kesäpäivänä bongata tuon koneen kun oli laskeutumassa Kulosaaren ja Herttonimeen väliselle lahdelle ja siitä sitten omalle pihalleen kone parkkiin. :D

 

Juu, se taitaa olla eläkkeellä oleva herrasmies kuka koneen omistaa. Konehan on yleensä talvet Malmin hallissa.

 

Tässä kiskomme sitä pihalle viime kesänä:

dsc_4869_nef.sized.jpeg

 

dsc_4875_nef.sized.jpeg

 

Simulaattorin Caravan näyttää muuten jostain syystä paljon pienemmältä :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee etäästi mieleen vanhahko mieshenkilö, jolla on mökki Räfsön saaressa.. Ja pitäähän mökille päästä omalla helokoptrerilla.. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä se olikin CBR ja C-180. Kaikkea ei voi muistaa, vaikkei siitä nyt niin kauan olekaan. Caravani on jenkkirekkarissa lähinnä huoltotoiminnan takia.Muistaakseni...

 

Olen muuten ollut myös tuon 208:n kyydissä, ei tosin "operoitu" vedestä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarvitseeko moiseen jotain erikoislupia?

 

Eiköhän suomalaiset vesialueet ole ihan vapaata riistaa niille laskeutumisen suhteen.

 

Onhan niillä tehty läpäreitä Kaivopuiston rannassakin, jossa kävi kerran sikäli huonosti, että kelluke vuosi ja otti vettä sisäänsä ja kone taisi lopulta mennä nurin. OH-CEX?? Lekan Riston vesikone?

 

Ja Sipoonlahdella on harjoiteltu paljon, ja myöskin menty selälleen. Sitä rekkaria en nyt muista, Mutikaisen Jarin kone kuitenkin.

 

90-luvulla kävi saksalaisia pilotteja Suomessa vesikelpuutuskursseja, muistaakseni Salpauslennon koneella, koska Saksassa ei vesilentotoiminta tainnut olla sallittua. Saivat sitten kuitenkin Suomen viranomaisen myöntämän kelpuutuksen liitettyä (saksaksi käännetyllä todistuksella) saksalaiseen lupakirjaansa ja pääsivät sitten sellaisiin maihin, ml. Suomi, joissa vesilento on vapaata, harrastamaan vesilennon iloja.

 

No, on vesilentotoiminnassa siis omat riskinsäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään