Esa Sairio

CCCleanerin tarkka käyttö?

7 viestiä aiheessa

Haluan puhdistaa tietokoneeni perusteellisesti ja asensin CCCleanerin.

Ohjelma on ollut minulla joskus aiemminkin, mutta se on hävittänyt kaikki salasanat joka kerta, kun olen ajanut Cleanerin oletusasetuksilla.

Mistä kohdista CCCleanerin aloitusnäkymässä pitää poistaa ruksit, jottei se tuhoaisi salasanoja?

Selaimeni on Internet Explorer ja käyttis WIN 7.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haluan puhdistaa tietokoneeni perusteellisesti ja asensin CCCleanerin.

Ohjelma on ollut minulla joskus aiemminkin, mutta se on hävittänyt kaikki salasanat joka kerta, kun olen ajanut Cleanerin oletusasetuksilla.

Mistä kohdista CCCleanerin aloitusnäkymässä pitää poistaa ruksit, jottei se tuhoaisi salasanoja?

Selaimeni on Internet Explorer ja käyttis WIN 7.

yES

Siivous -> Windows -> Internet Explorer -> Tallenetut salasanat  kohdasta rasti pois

Chromella tai muilla selaimilla

Siivous -> Sovellukset -> Google Chrome -> Tallenetut salasanat

Kuva selvennyksen vuoksi

ccleaner1.png.404ea4d49e300c0e9e4d830a9783fb19.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jouduin ruksaamaan vielä pois käytöstä Evästeet eli Coociet. Vasta sitten salasanat säilyvät. Selain on IE.

Kiitos kumminkin.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, tuo "Tallennetut salasanat" tarkoittaa omalle koneellesi tallennettuja salasanoja. Selain/käyttis? kyselee oletuksena tuota tallentamista samalla kun sivusto kysyy salasanaa. Jos vastaat siihen kieltävästi, tallentuvat salasanat (ja käyttäjätunnukset) kuitenkin joillekin sivuille ja omalle koneelle kakkuihin (kuten ilmeisesti myös tänne FSNordiciin), jotta niitä ei tarvitse joka kerta erikseen kysyä/antaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tietoturvan takia ei pidä tallentaa salasanoja omalle koneelle, eikä varsinkaan pilveen. Itse käytän nykyään hienoa Edgeä, mutta jo Internet Explorer 11:n aikaan en tallentanut salasanoja omille koneilleni. Olen aina tyhjentänyt kaiken mahdollisen ylimääräisen tiedon koneelta manuaalisesti joka kerta ennen koneen sammutusta. Ja varmuuden vuoksi Edge-selain poistaa ne automaattisesti, kun suljen selaimen.

Minulla on WPA2-Personal kotiyhteydessä noin 78 merkkinen salasana joka laitteelle. Se kirjoitetaan vain kerran/ laite. Kyllä sen pystyy laittamaan, kun on huolellinen . Ja kaapelimodeemin salasana on melkein yhtä pitkä.

En pidä tuollaisista epämääräisistä puhdistusohjelmista. Ne eivät kuulu nykypäivään. Windows 10, versio 1607 on todella vakaa ja hyvä. Sanoisin kyllä jos ei olisi. Lisäksi F-Securen uusin Internet Security toimii hienosti Windows kympissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään