Ilkka Mäkelä

Boeing esittelee uuden 777-200LR-konetyypin

31 viestiä aiheessa

Toisaalta, mihin Finnair tarvitsisi sitä lisärangea? En oikein jaksa uskoa, että esim. Helsinki-Melbourne/Sydney-suoralle reitille olisi tarpeeksi kysyntää. Kiina, Intia ja muut kasvavat taloudet, plus jo lennetyt Thaimaat ja Singaporet voidaan lentää myös busseilla sitten joskus, kun MD11:t jäävät eläkkeelle.

 

Eipä Finnair varmaan -200LR:ää hommaisikaan, vaan luultavammin ihan vain tavallisia -200 sarjalaisia triplaseiskoja. Sehän noista nykyehdokkaista on lähinnä MD-11:sta rahtikapasiteetissa ja matkustajapaikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HEHE, eihän tuo ole läheskään niin paha, kuin 757. Siinä ne vasta mittasuhteet hanurillaan onkin. Sama kuin Pamelalle pistettäis nykyisestäänkin vielä tuplamäärä silikonia lisää ja kymmenen numeroa liian suuren monot jalkaan ;D

Heheheheheheheeee repesin aivan totaalisesti ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo moottorien koko on jotian aivan käsittämätöntä, samoin kuin se ihme, miten paljon noista kannuista lähtee tehoa irti - jotain mystistä on se. :o

 

Jeps, nuo moottorit ovat kiitettävän kokoiset. Tuli huvikseni viime kesänä otettua tällaiset kokovertailukuvat:

 

737-500:

motti_735.jpg

 

777-200:

motti_772.jpg

 

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

777-200LR on näköjään muutama päivä sitten lentänyt ensimmäisen koelentonsa onnistuneesti. Uusia tilauksia ei kuitenkaan vielä näyttäisi tulleen.

 

Ihan ohimennen näin BBC:ssä lyhyen pätkän, jossa PIA suunnittelisi lentävänsä tällä konetyypillä jotakin 24 tuntia kestävää reittiväliä. Mistähän mihin, ja oliko vain herja?

 

Koelennosta:

 

http://www.boeing.com/news/releases/2005/q1/nr_050308h.html

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Capts. Suzanna Darcy-Hennemann and Frank Santoni flew the airplane.

 

Katoppas ku vosu ollu ratissa 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaivoin vanhan ketjun esiin, koska Boeing on tuonut - paremman puutteessa? - tämän 777-200LR-koneen Pariisiin ilmailunäyttelyä varten ja lyö siitä mainosrumpua.

 

No, niinhän kauppiaiden pitääkin ;)

 

Pariisissa päivätyn tiedotteen mukaan suunnitteilla on esittelykierros ympäri maailmaa ja sitten "maailman pisin reittikoneella tehtävä lento", jonka pitäisi kestää 24 tuntia ja risat.

 

Jotenkin epäilen, että siihen tarvittaisiin vielä lisäpolttoainesäiliöitä ja/tai minimi matkustajamäärä, mutta voinhan olla väärässäkin.

 

Airbussin sivuilla mainitaan, että koko tuotantolinja, ml. A380, olisi Pariisissa esillä.

Kuinkahan pitkä matka A380:llä voitaisiin lentää, jos 550 matkustajan sijasta kyytiin otetaankin vain 200 ja lopputila täytettäisiin polttoainesäiliöillä?

 

Toisella maailman suurin ja toisella maailman pisimmälle lentävä. Melkein tekisi mieli lähteä Pariisiin, jos voisin.

 

http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050610g.html

 

EDIT: On rakkine päässyt näköjään myös airliners.netin päivän kuvaksi ja keskustelupalstoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään