Guest juhasaastamoinen

Finnair korvaa osan MD-80 vuoroista Joensuuhun Airbuseilla

8 viestiä aiheessa

Sama juttu Kemissä. Bussithan tosiaan ovat korvaamassa Finskin MD-kaluston. Kemiin niillä lennetään aluksi pelkkiä lauantaivuoroja, ilmeisesti jo loppuvuonna. Lopullisesti kai elokuuhun 2006 mennessä, tjsp.

 

Kemissäkin kentälle on tulossa remonttia, kun se hi-loaderi pitää hankkia ja sille kuulemma lämpimät säilytystilat. Samoin konteille pitää keksiä joku suoja. Jospa vaikka Finncomm rakentaisi Empulleen hallin (sekin on kuulemma tulossa) ja vuokraisi siitä jonkun nurkan Ilmailulaitokselle.

 

A321 onkin kai suurimpia koneita, jonka EFKE voi ottaa vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kemissäkin kentälle on tulossa remonttia, kun se hi-loaderi pitää hankkia ja sille kuulemma lämpimät säilytystilat. Samoin konteille pitää keksiä joku suoja. Jospa vaikka Finncomm rakentaisi Empulleen hallin (sekin on kuulemma tulossa) ja vuokraisi siitä jonkun nurkan Ilmailulaitokselle.

 

Tämän takia olin aikoinaan lievästi yllättynyt kun Finnair valitsi Airbusin. Alkuperäisessä projektimäärittelyssä nimittäin oli mainittu, että valittavan koneen pitäisi pystyä toimimaan myös kotimaan kentiltä ilman merkittäviä maakalusto investointeja. 737:ssa olisi ollut omat portaat ja kappaletavararuuma. Kaipa katsoivat ettei hi-loaderi ja korkeat portaat ole liikaa, mutta aika kallilta vehkeeltä ainakin hi-loaderi tuntuu, jollei käyttöä ole kuin 15 min päivässä (1 lento) ellei vähemmän (ei lennetä joka päivä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama juttu Kemissä. Bussithan tosiaan ovat korvaamassa Finskin MD-kaluston.

 

Yleisestihän on puhuttu että tulevat junglejetit korvaa MD kaluston ennemmin kuin bussit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, Emppu olis siinä mielessä mainiota kalustoa Kemiin, että se ei vaatisi portaita eikä lastauskalustoa. Mutta ilmeisesti Eemelin matkustajakapasiteetti ei riitä ihan kaikkien vuorojen hoitamiseen. Vähän tähän suuntaan ainakin mulle puhuttiin.

 

Täkäläisittäin olisi tietysti kiva, jos 100-paikkainen kone jäisi pieneksi Kemin reitillä. :) Finncomm lentää 49-paikkaisella, eikä sekään varmasti aina ole kantta myöten täynnä...

 

edit: tavallaan, tavallaan. Kuka korvaa kenet, jos vertaa istumapaikkojen lukumäärää. Mutta oikeassa olet, MD:t poistuu ja tilalle tulee brasilialaisia viidakkosuihkuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, Emppu olis siinä mielessä mainiota kalustoa Kemiin, että se ei vaatisi portaita eikä lastauskalustoa. Mutta ilmeisesti Eemelin matkustajakapasiteetti ei riitä ihan kaikkien vuorojen hoitamiseen. Vähän tähän suuntaan ainakin mulle puhuttiin.

 

Täkäläisittäin olisi tietysti kiva, jos 100-paikkainen kone jäisi pieneksi Kemin reitillä. :) Finncomm lentää 49-paikkaisella, eikä sekään varmasti aina ole kantta myöten täynnä...

 

edit: tavallaan, tavallaan. Kuka korvaa kenet, jos vertaa istumapaikkojen lukumäärää. Mutta oikeassa olet, MD:t poistuu ja tilalle tulee brasilialaisia viidakkosuihkuja.

 

Finnairin aikatauluissa näyttäis että tammikuussa 2006 reitillä käytetään 170, 145 ja md80-sarjalaisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juupa. Arvaukseni konekaluston muuttumisen ajankohdasta perustui kentän nokkamiehen puheisiin. E. Laks Finnairilta ei vahvistanut tietoa.

 

Ja näkyy siellä aikatauluissa lauantain vuoroja lentäväksi niitä bussejakin. Esim. syyskuun 5. päivä lauantaivuoro AY409 olis aikataulun mukaan A319. Mutta MD:t vielä pääosassa lennoista. (edit. luin aikatauluja tällä kertaa pykälää tarkemmin)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään