Sami Puro

Palaute ulkoasusta

67 viestiä aiheessa

Tähän ketjuun kaikki pienet kommentit ja huomiot miten ulkoasua, värimaailmaa jne voisi kehittää paremmaksi.

Kuten toisaalla mainittu, isoja muutoksia ei ole tarkoitus tehdä, mutta kaikenlainen pieni viilaus onnistuu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oudoltahan tämä tuntuu kun on Forumia käyttänyt vuodesta 2001. Mutta muutostarve oli varmasti olemassa ja kaikkeen tottuu ;)

Yhtä olen jo ehtinyt kaivata: viestiketjua lukiessa ylä- ja alalaidassa oli pudotusvalikot, joista kätevästi suoraan pääsi toisille keskustelualueille (se yläreunan valikko taidettiin aikanaan lisätä oman esitykseni perusteella).

Nyt joutuu peruuttamaan etusivulle siirtyäkseen toiselle keskustelualueelle. Mahdollistaisiko uusi foorumialusta jotain vastaavaa oikotietä kuin nuo pudotusvalikot?

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Komppaan Teroa, jotain tässä on muuttunut :laugh:. Vaikka ennen olikin toisin, niin uuden alustan potentiaali asettaa  "suorituspaineen" ylläpidolle - ei minulle.. siis jos tämä on luettavissa. Hyvin tehty ☝️.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa valikkoa (alareunassa) olen itsekin käyttänyt, täytyy katsoa jos saisi rakenneltua.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pystykö tässä jotenkin vaihtaan värimaailmaa profiilikohtaisesti?

Ps. saako koodilla noi viimeisen merkin jälkeen tulevat rivinvaihdot pois?

Muokattu: , käyttäjä: Jyri Leijala

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Värimaailma on vähän liian 50 shades of gray, moni aiemmin selkeästi erottunut asia hukkuu nyt vaihtelevasti eri näytöillä näkyviin harmaasävyihin. Lisää kontrastia siis, vaikka siniharmaan sävyjä pelkän harmaan sijaan enemmän.

Varmaan joku Apple-maailmasta tullut trendi, mutta itseäni ärsyttää tässä, kuten monessa muussakin nykyisessä designissa, liika ilmavuus: näytöllä näkyy kerralla vähemmän asiaa kuin aiemmin ja tilaa hukataan isoihin marginaaleihin. Konkreettisesti joutuu skrollaamaan enemmän kuin aiemmin viestiketjua lukiessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipa aikamoinen yllätys tämä uudistus. Eilen kun yritin päästä sivulla, niin sain ilmoituksen ylläpidostaa ja siitä, että sivusto ei ole käytettävissä - enpä tiennyt mitä oli odotettavissa. En kommentoi tätä uudistusta vielä, vaan mietin hetken. Muutoin ehkä kirjoittaisin sitä mitä ensimmäisenä mieleen tulee - ja se ei yleensä ole viisasta.

Timo

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Timo Partanen kirjoitti:

Olipa aikamoinen yllätys tämä uudistus. Eilen kun yritin päästä sivulla, niin sain ilmoituksen ylläpidostaa ja siitä, että sivusto ei ole käytettävissä - enpä tiennyt mitä oli odotettavissa. En kommentoi tätä uudistusta vielä, vaan mietin hetken. Muutoin ehkä kirjoittaisin sitä mitä ensimmäisenä mieleen tulee - ja se ei yleensä ole viisasta.

Timo

Olen syvästi järkyttynyt, ei löydy sanoja! Tuntuu että mentiin kilometri tolkulla metsään... Miksi pitää muuttaa hyvin toimivaa?

Onko kaikki vanhat valokuvat kadonneet?

Muokattu: , käyttäjä: Tommi Pettinen
Potuttaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukematon sisältö -toiminto muuten toimii (kunhan oppi löytämään asetukset), mutta näytettävä ajanjakso pomppaa aina 365 päivään vaikka valitsen "edellisestä vierailustani lähtien" ja tallennan asetukset. Muut asiaan liittyvät asetukset pysyvät kohdallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä softassa tarttee kai aina itse nollata tuo laskuri sen lukematon sisältö -linkin vieressä olevasta merkitse sivusto luetuksi -linkistä.

Tää on nyt toka aktiivisesti seuraamani sivusto joka käyttää tätä softaa, ja en tykkää. Mut minkä sille mahtaa kun nykyään kaiken pitää olla hyvän näköistä ja multimediaanista. Kyllä mun valinta ois 'nyyssit' vähän modernisoituna, kaikki 'foorumit' samalta serveriltä oman maun mukaisella softalla käytettynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tuota feediä ole itse juurikaan käyttänyt, mutta kokeilin nopeasti, ja toimii seuraavasti:

• Päävalikosta "Omat syötteet", "Lukematon sisältö"
  • "Lukematon sisältö" pääotsikon alla olevasta suodatinvalikoimasta valitse sopiva "Ajanjakso" eli esim. "Edellisestä vierailusta lähtien"
  • Tästä aukeaa "Tallenna uutena syöttenä" ja pyytää antamaan nimen.
  • Kun tallennat se tulee näkyviin päävalikon "Omat syötteet" listaan alimmaiseksi

Se miksi tuo ei ole vakiona ... niin. ::) Pitää katsoa jos saisi lisättyä.

Unohtakaa ym. Nyt tuo syöte löytyy suoraan tuosta päävalikosta - olikin helppo lisätä asetuksista. (ei ole kovin tuttu minulle kun en juurikaan tuota toimintoa käytä). Mutta nyt on. :laugh:

Lisäksi tosiaan värimaailmaa on eilen säädetty hitusen siten, että fonttien ja taustojen värejä on säädetty vähän parempi luettavuus silmällä pitäen: https://www.flightforum.fi/topic/30611-päivitykset-sivustolla/

Muokattu: , käyttäjä: Sami Puro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuka nyt on oikein sanonut että vanhat kuvat olisi hävitetty? Tuossahan ne etusivulta edelleen löytyvät arkisto-osiosta: https://www.flightforum.fi/forum/9-arkisto-ilmailuvalokuvat/

Mutta kaikki uudet kuvat tästä lähtien galleriaan: https://www.flightforum.fi/topic/30600-ohje-ilmailuvalokuvat/ (paremmat ominaisuudet kuvien hallintaan siellä)

(lisäksi: kuvien säilytys täällä ei ole ollut koskaan ns. ikuista, vaan vakiona ne poistuvat n.10kk jälkeen, mutta koska tilaa on ollut, niin niitä on säilötty paljon pidempäänkin)

Ei mitään; Kim poistikin jo viestinsä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukematon sisältö -toiminto näyttää edelleen viime käyntiä vanhempiakin viestejä. Nyt ruudulla 10h vanhojakin, vaikka juuri suljin selaimen ja avasin uudestaan eli piti syntyä uusi käynti. Tällä foorumilla on niin paljon OT sisältöä, että se saisi poistua näkyvistä kun on kerran jo ignoroitu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan tuo Lukematon sisältö viime käynnistä? Koska minulla toimii kyllä .. Näyttää vain nyt yhden uuden viestin, joka on Jukan viesti sähköpostit takkuaa-ketjussa.

Seurataan tilannetta :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, ei vielä kyllä tunnu tutulta :)Mutta niin se kai aina uuden kanssa...

Se mitä tosissaan kaipaan on vanhan "10 viimeisintä viestiä" joka näkyi vaikka ei ollut kirjaantuneena.

Siitä on ollut tosi mukava katsoa mitä viimeksi on tullut foorumille ilman että tarvitsee kaikkia alueita katsoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Sami Puro kirjoitti:

Nimenomaan tuo Lukematon sisältö viime käynnistä? Koska minulla toimii kyllä .. Näyttää vain nyt yhden uuden viestin, joka on Jukan viesti sähköpostit takkuaa-ketjussa.

Seurataan tilannetta :P

Nyt se näyttää toimivan. Voihan olla että se laskee uudeksi käynniksi vasta jos on ihan lyhyttä pidempään poissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun klikkaan jonkin threadin auki, niin näkymään avautuu sen ensimmäinen sivu ja viesti. Onkohan mahdollista säätää jostain siten, että threadin otsikkoa klikatessa avautuisi aina viimeisin sivu? Muuten näyttää hyvältä 👍

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jussi Finnilä kirjoitti:

Kun klikkaan jonkin threadin auki, niin näkymään avautuu sen ensimmäinen sivu ja viesti. Onkohan mahdollista säätää jostain siten, että threadin otsikkoa klikatessa avautuisi aina viimeisin sivu? Muuten näyttää hyvältä 👍

Otsikkoa klikatessa tulee aina 1.sivu, joka on ihan loogista ... (koska miten muuten ykkössivulle pääsisi)

Uusimpaan viestiin ketjussa pääsee siis ketjun otsikon vas.puolella olevaa palluraa klikaten, jos uusia lukemattomia viestejä on.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritin etsiä, mutta en löytänyt kommenttia aiheesta.

Jotenkin mun aivotoimintaan epälooginen tuo etusivun puhekuplat "merkitse kaikki luetuksi", kun seuraavalla sivullle samassa kohdassa on se "lue uusimmat" (vai mikä se sanamuoto olikaan). Tässä nyt muutaman kerran onnistunut kuittaamaan kaikki uudet luetuiksi siitä..

Jos tuohon siis löytyy säätöä  tai jos se nyt ketään muuta häiritsee jnejne. Ehkä minäkin opin :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Otto Vainio kirjoitti:

Jotenkin mun aivotoimintaan epälooginen tuo etusivun puhekuplat "merkitse kaikki luetuksi", kun seuraavalla sivullle samassa kohdassa on se "lue uusimmat" (vai mikä se sanamuoto olikaan). Tässä nyt muutaman kerran onnistunut kuittaamaan kaikki uudet luetuiksi siitä..

Täsmennä vähän mitä tarkoitit? Siis rautalangasta :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:-D

Etusivulle siis alueiden otsikon vieressä oleva pallura ja sen sisällä puhekuplat
"Merkitse alue luetuksi"

ja alueen aiheiden otsikot
"siirry ensimmäiseen lukemattomaan viestiin"

on mun aivoille samassa kohdassa.. (tai siis onhan ne samassa kohdassa), eli siinä kyseisen kentän vasemmassa reunassa, mutta tismalleen päinvastainen merkitys. Jos haluan avata aiheen ja sieltä uusimmat, niin olen tähän mennessä 3-4 kertaa merkinnyt kaikki luetuiksi ennen kuin olen päässyt niitä lukemaan. Juu pitää klikata otsikkoa ja ehkä mä sen opin vielä. Kantapään kautta :) Nörtin alkuvaikeuksia vain.

edit.. No dääm. Antoi upottaa kuvia, mutta sit ei näykään...

Muokattu: , käyttäjä: Otto Vainio
kuvat katos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
29.5.2017 at 22.27, Sami Puro kirjoitti:

Otsikkoa klikatessa tulee aina 1.sivu, joka on ihan loogista ... (koska miten muuten ykkössivulle pääsisi)

Uusimpaan viestiin ketjussa pääsee siis ketjun otsikon vas.puolella olevaa palluraa klikaten, jos uusia lukemattomia viestejä on.

No ykkössivulle pääsee halutessaan tietysti suoraan otsikon jäljessä olevan sivulinkin kautta!!

Palluran käyttö edellyttää, että käyttäjä on:

• rekisteröitynyt
  • kirjautunut

eikä muutenkaan ole sama asia.

Esim. maritimeforum toimii mielestäni tässä hyvin selkeästi: kullekin keskustelulle näytetään sen uusimman viestin kirjoittaja, päivämäärä, kellonaika ja tämän tiedon oikealla puolella on linkki ko. viestiin. Olit sitten kirjautunut tai 'vieras'.

Muokattu: , käyttäjä: Tauno Hermola

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos täällä jossain tummaa teemaa valittavissa? jos ei niin sellainen olisi tervetullut lisä. 

Täytyy napsauttaa Adblockista flightforum sallittuihin, sen verran jo tykkään tästä. :)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään