Sami Puro

Palaute ulkoasusta

67 viestiä aiheessa

28.5.2017 at 22.44, Tommi Pettinen kirjoitti:

Olen syvästi järkyttynyt, ei löydy sanoja! Tuntuu että mentiin kilometri tolkulla metsään... Miksi pitää muuttaa hyvin toimivaa?

Onko kaikki vanhat valokuvat kadonneet?

Täytyy lainata itseään, ensijärkytyksestä on toivuttu...

Varsinkin tuo Omat syötteen - pudotusvalikon valinta Lukematon sisältö viime käynnistä on kovin hyödyllinen :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse joudun kyllä sanomaan muutaman päivän kokemuksen jälkeen että kyllä on ikävä vanhaa. Scrollailua yms. paljon enemmän. Mikähän into on nykyään laittaa joka paikkaan kännykän tekstiviestejä myöten: 'lähtetetty 10 min sitten' eikä kellonaikaa.

Mutta tämä on edelleen kamala vanhaan verrattuna. Sen verran exceliin ja SAPiin tottunut olen.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Sami Myllymäki kirjoitti:

Itse joudun kyllä sanomaan muutaman päivän kokemuksen jälkeen että kyllä on ikävä vanhaa. Scrollailua yms. paljon enemmän.

Täysin samaa mieltä. Käytettävyys huononi aika paljon.

Ja toi uusia viestejä kuvake aluelistassa ei tunnu toimivan tai sitten toimii eri tavalla kuin aikaisemmin. Nyt näyttää olevan sinisenä aina jos alueella on lukemattomia viestejä. Ennen oli sinisenä vain jos alueella on uusia viestejä. Hämäs aika vahvasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
30 minuuttia sitten, Jukka Siirilä kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Käytettävyys huononi aika paljon.

Ja toi uusia viestejä kuvake aluelistassa ei tunnu toimivan tai sitten toimii eri tavalla kuin aikaisemmin. Nyt näyttää olevan sinisenä aina jos alueella on lukemattomia viestejä. Ennen oli sinisenä vain jos alueella on uusia viestejä. Hämäs aika vahvasti.

Kun tätä on käytetty puoli vuotta, ihmiset eivät enää tahtoisi palata vanhaan. Näin se foorumeiden uudistuksissa melkein aina menee. Onhan tämä väljä, mutta ihan mukavasti se hiiren rullalla pyörii.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viestiketjun nimi linkiksi ensimmäiseen lukemattomaan viestiin, ehdottomasti. Kuka palstaa aktiivisesti käyttävä käy taajaan ketjujen ensimmäisillä sivuilla? Ja vähemmän aktiivisesti käyttävä pääsevät otsikosta juuri sinne ensimmäiselle sivulle, jos eivät ole aihetta aiemmin lukeneet. Ja näyttää tuossa olevan jotain sivunumeroitakin, joiden avulla pystyy navigoimaan ensimmäiselle sivulle, jos haluaa.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko jo mainittu, mutta <-- edellinen viesti ja seuraava viesti --> linkit saisi olla viestiketjun lopussa. Ja linkkiä kun klikkaisi, niin menisi ko. ketjun uusimpaan lukemattomaan viestiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutaman hetken asioita pähkäiltyäni haluaisin esittää seuraavia huomioita: Olen aiemmin postannut lentonäytöskuvia museokoneiden lentonäytöksistä, tai kuvaraportteja maailman ilmailumuseoista. Nyt en oikein ymmärrä mihin noista ketegorioista sellaiset kuvat kuuluisivat, vai onko niin, ettei sellaisia kaivata. Toinen huomio on, että kun yritin äsken laittaa tänne kuvia eilisestä Kaivopuiston lentonäytöksestä, niin huomasin asiasta laaditun albumin olevan suljettu. Ei varmaan ole tarkoituksenmukaista avata samalle näytökselle useita kansioita, joten jää nyt sitten mun - ja ehkä jonkun  muunkin - kuvat laittamatta. Foorumin suosion kannalta oliis varmaan  hyvä, että monet foorumilaiset voisivat laittaa omat kuvansa muiden arvioitavaksi samaan ketjuun. Kuvien roolia on muutenkin vähennetty, kun vaikkapa tuo kysymysfoorumi on nostettu noin korkealle. Kaiken kaikkiaan tästä uudistusruljanssissa jää positiivisten uudistusten määrä aika lailla muiden muutosten varjoon, muutoksia tuntuu tehdyn vain muuttamisen ilosta. Positiivisena kuitenkin mainittakoon esimerkiksi tuo, että kuvia ei tarvitse enää itse pienentää. Toivon kaiken kaikkiaan kuitenkin, että ihmiset eivät hylkkää tätä sivustoa kilpailijoiden hyväksi.  

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Albumien jakosysteemiä pitää vielä miettiä, ja lisäksi tarkoitus on tutkia jos tuohon etusivulle saisi albumien sisältöä vähän enemmän esille.

Sillä mille alueelle kuvia laittaa ei nyt ole niin hirveän väliä kyllä mielestäni (tuo neljän pääalueen jako on ensimmäinen versio jota voi kehittää) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko ajatus mahdoton mutta minun mielestä voisi olla parempi jos viestiketjut kuvien kanssa tehtäisiin samalla tavalla kuin mitä oli aiemmin foorumilla. 

Eli jos haluan nähdä kuvia Helsinki-Vantaalta niin laitan kuvat asianmukaiseen ketjuun. 

Jotenkin tuo galleria on kömpelö tähän käyttöön. 

Ehkä olen vain tottunut liikaa foorumeihin ja tuo galleria voi olla hyvä kun sitä käyttää pidempään mutta hirveen aloittelijaystävällinen se ei ole. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekin olisi hyvä juttu, jos etusivulla näkyisi muiden osioiden tapaan galleriaan viimeksi lisättyjen kuvien "aikaleima" ja ja kuka lisännyt. Nyt kyseinen sarake on tyhjä.

palsta.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä vanhassa foorumin ilmailuvalokuvat-osuudessa oli se olellinen etu tähän nykmyiseen verrattuna, että kun katseli ihnmisten postauksia jonkin aikaa, niin tekijöiden kädenjälki tuli hyvin konkreettiseksi, eli jokaisen kuvaajan peroonallinen ote kuvaamiseen, kuvien käsittleyyn ja taiteelliseen silmään tuli aika selväksi. Tässä nykyversiossa kun noihin avoimin gallerioihin vain voi laittaa kuvia, niin kuvista tulee vain kuvasalaattia, jossa ihmisten persoonallisuus häviää. Vaikka kuvien yhteydessä metatiedoissa on kuvaajan nimi, niin se ei näy silmäilemällä kuvia. Jos katsoo esim sitä vime vuoden Malmin kentän näytöksen kuvasatoa, niin siinä erottuu hyvin selvästi ne kaikki eri tavat, miten eri kuvaajat  näkivät tilaisuuden ja sen mitkä kuvat heidän mielestään olivat FF:n arvoisia. Kun jokaisen postaukset on aina oman nimen alla, ei kuvaajan ja kuvien yhteyttä tarvitse erikseen hakea.

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saako jostain näkyviin gallerioiden kävijämäärät? Nyt kun mä en ainakaan näe kävijämääriä, niin tulee sellainen olo, että kannattaako noita kuvia laittaa jos ne ei ketään kiinnosta. Kommenttejahan ei yhteenkään kuvaan ole tullut, joten stiät kautt aie kiinnopstusta kukaan esitä. Se ei toisaalta ollut kovin suosittua entisessäkän versiossa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten toiselta sivustolta copy-pastatun tekstin joka on todella isolla saa pienennettyä?

Kuten vaikkapa ao teksti:

JSN: Rikoksesta epäillyn lentoyhtiön johtajan nimen sai kertoa — Satakunnan Kansalle vapauttava päätös

-----

Vaikka miten klikkailen Koko-asetusta niin teksti ei tuosta pienene.

Täällä ei ilmeisesti ole enää lainkaan esikatselu-tilaa jotta voisi ennakolta katsoa miltä oma viesti näyttää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On esikatselu. Editorissa kaikkein oikeanpuoleisin nappi, se missä on suurennuslasin kuva.

Ja liittäminen ilman muotoilua editorissa ctrl+hiiren oikea nappi -> liitä ilman muotoilua. Tai liittäminen ihan normaalisti (ctrl+v) ja editorin alalaitaan ilmestyy uusi rivi, jossa kysytään haluatko pitää vai poistaa muotoilun..

---

Ja päivityksiä palautteen pohjalta tulossa ensi kuussa, kesäkuun loppu melko kiireinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lukematon sisältö viime käynnistä -näkymässä on pari kauneusvirhettä:

Alareunan "Lataa lisää sisältöä" -toiminto voisi ihan automaattisesti kliksuttelematta hakea kaiken kerralla ruudulle, nykytietokone ei tukehdu pelkästä tekstistä ja thumbbikuvista vaikka niitä olisi useampi ruudullinen.

Sama nappi näkyy silloinkin, kun enempää sisältöä ei ole ladattavissa. Seuraavan "turhan" painalluksen jälkeen napin tilalle ilmestyy teksti "There's no more activity to display".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen tuot profiilikuvaa, joka jostain syystä on ilmestynyt mun postauksiin. Kuva on Kaivarin lentonäytöksestä, mutta se ei mun ottama. Olen kyllä postannut kuvia siihen galleriaan, ja asia olisi OK, jos kuva olisi mun. Sinänsä en itse ole valinnut profiiliin mitään kuvaa, ja varsin erikoista on, että jostain syystä mun profiiliin non tullut joku saatumanvarainen kuva...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
17.6.2017 at 11.26, Sami Puro kirjoitti:

On esikatselu. Editorissa kaikkein oikeanpuoleisin nappi, se missä on suurennuslasin kuva.

Ei näkynyt näytölläni lainkaan 800x600 tarkkuudella mutta isommilla tarkkuuksilla näkyy ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Timo Partanen kirjoitti:

Ihmettelen tuot profiilikuvaa, joka jostain syystä on ilmestynyt mun postauksiin.

Kuva on profiilitietojen mukaan vaihdettu maanantaina kl 18.58: https://www.flightforum.fi/profile/1737-timo-partanen

En näe tarkemmin kuka/miten tuo on lisätty, mutta näyttäisi olevan linkkinä jo aiemmin palstalle liitettyyn kuvaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sais kyllä ehdottomasti tulla samanlainen kuvafoorumi, kun mitä se ennen oli. Ei huvita klikkaamaan neljää erillistä sivua auki todetakseen, ettei missään ole uusia kuvia. Kuvien selaaminen muutenkin on hirveän vaivalloista ja epäselvää. Aiemmin kuvien selaaminen ja katselu oli paljon selvempää ja käytännöllisempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uudet kuvat tulee kyllä selvemmin etusivulle kunhan joudan modailla.

Ja kannattaa tuota etusivun yläkulman "näytä uusi sisältö"-nappia käyttää myös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman on (iän tuomaa?) muutosvastarintaa - en oikein pienestä yrityksestä pääse sinuiksi ulkonäköön teknisistä parannuksista huolimatta. Lähinnä kuva-albumien hallinta niiden mahdollisesti lisääntyessä arveluttaa. Palvelee kyllä satunnaista ja sekalaista tarjontaa, mutta isoa kokonaisuutta ajatellen kaipaisi jotain hierarkista rakennetta - tai sitten en vaan ole sitä sisäistänyt.

Mites muuten toi haku toimii - 0 tulosta tulee vaikka kuinka yrittää...

Tsemppiä ylläpidolle! Muutos vanhasta oli varmaan väistämätön - moni tykkäisi vieläkin DC-2:n kyydistä, mutta ei auta rutista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2017-6-22 at 20.16, Sami Puro kirjoitti:

Ja kannattaa tuota etusivun yläkulman "näytä uusi sisältö"-nappia käyttää myös.

Mmh.. Saakohan siitä jotenkin merkattua ketjuja ignoreen? Alkaa palaa käämit noihin 10 vuotta vanhoihin kuviin Hangosta joita tippuu tasaista tahtia joka päivä. On aina tuo "viimeisin sisältö" lista täynnä jotain ei-ketään-kiinnostavia 10v vanhoja Piperinkuvia.. :P

Muokattu: , käyttäjä: Eerik Kiskonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään