Pauli Hankonen

Matkakertomukset albumi -kokeilua

7 viestiä aiheessa

Tein nopeasti lyhyen matkakertomuksen testimielessä. Helppoa oli ladata kuvat ja tehdä kertomus. Pari huomioita kuitenkin.

- Nyt kun albumiin menee, näytetään esikatselukuvat siinä järjestyksessä, kun ne on ladattu palvelimelle. Toisin sanoen testialbumissa esikatselukuvat näkyvät "väärässä" järjestyksessä reissun vika kuva ekana. Ikävä ominaisuus, jos pitää alkaa tehdä reissurapari käänteisessä järjestyksessä.. Tosin kun jotain kuvaa klikkaa, niin filminauhassa kuvat sitten ovat oikeassa järjestyksessä.

- Onko tarkoituksenmukaista näyttää kuvan tiedostonimi? Esimerkiksi nyt tuolla minulla on "IMG_7575_1024.jpg", "IMG_7577_1024.jpg" jne.. Pitääkö jokainen kuva nyt nimetä uudestaan tai ottaa tiedostonimi kokonaan pois, että kokonaisuus on järkevämpi?

Muokattu: , käyttäjä: Pauli Hankonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saman huomasin tuosta järjestyksestä.. pitää tutkailla onko vakioasetus muutettavissa vaikka vain tuolle ala-alueelle.

Tiedostonimi mikä näkyy on siis kuvan otsikko. Se on täysin muokattavissa, mutta oletuksena on tiedostonimi. ...veikkaan ettei moni sitä jaksa muuttaa kuitenkaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muissa albumeissahan onkin varmasti tarkoituksenmukaista, että uusin kuva esitetään ensin. Matkakertomukset voisi toimia toisin, jos vaan teknisesti mahdollista?

Hetken pähkäiltyäni asiaa en itse asiassa koe tuota tiedostonimi juttua ollenkaan huonoksi asiaksi. Pitää vain muistaa muuttaa se siltä osin kuin kokee asian tarpeelliseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, yleensä olen tottunut siihen että Paulilla on laadukkaat kuvatekstit kertomuksen mukana. Nyt en keksi että missä ne kuvatekstit on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivoisin itse tulevaisuudessa mahdollisuutta  muuttaa näytettävien kuvien järjestystä kuvien lisäysvaiheessa. Esim. Oslo- ketjussani olisin halunnut siipikuvan ketjun ylimmäiseksi "uusimmaksi" kuvaksi, mutta nyt kuvat näkyvät tavallaan päinvastoin mitä halusin.

Tiedostonimen muuttaminen on hieman vaivalloista ja välillä jos samasta koneesta haluaisi lisätä useamman kuvan, niin toivoisin mahdollisuutta järjestää kuvat ennemmin manuaalisesti rekkarin mukaan peräkkäin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, toi olisikin kaikkein fiksuinta jos albumia luodessa saa päättää missä järjestyksessä ne näytetään (viimeisenä uploadattu ekana vai päinvastoin), eikä niin että vain tietyssä kategoriassa näytetään toisin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään