Guest Japetus

ATI:n ajureista

7 viestiä aiheessa

Ihmettelen sitä että miksikähän r9600 pro -kortin mukana tulleet ajurit asentuvat kiltisti mutta sitten mitkään netistä haetut eivät ollenkaan? ATI:n ohjainpaneeli valittaa : "Ohjainpaneelia ei voi ladata koska ATI-ohjain ei ole latautunut oikein". Asensin Windowsin uudestaan ennen koko hommaa. Kokeilin Catalyst 5.2, 4.7 ja 4.12. Poistin tietenkin aina edelliset ajuriasennukset ennen uuden kokeilemista poisto-ohjelmalla ja DriverCleanerilla.

Käytössä on siis WinXP, DX9C ja NET Framework 1.1.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eihän sinulla vaan ole virusscanneria tai jotain softaa päällä joka estää rekisterimuutokset.Minkälaista ajuripakettia koitit asentaa.Yhtenäistä pakettia jossa on control-panel,tätä pakettia minä itse käytän aina.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin juuri niitä, jossa on yhdessä se control panel ja ajurit (ATI:n sivuilta). Virusscanneri on pois päältä asennuksen aikana. Pitäisikö sitten kokeilla safemodessa asentaa? Mutta ihmettelen kyllä että tuon saman pitäisi päteä tuohon asennuscd:hen mutta se asentuu silti kiltisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Safe-moodissa voi asennusta tietysti koittaa.Olethan vanhojen ajurien poiston jälkeen muistanut odottaa,että XP kaksi kertaa ehdottaa ajurien asennusta.Painat kumpaankin cancel.Sitten aloitat asennuksen.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kyllä odottanut tuota ikkunaa ja painanut cancel. Tuli muuten mieleen, että tartteeko joistain tietyistä Catalysteista lähtien SP2:sta ja joitakin muita ohjelmakomponentteja ? Catalyst 5.2:n kohdalla oli siitä suositus, mutta en tiedä sitten aiemmista Catalysteista.

Ei auttanut safemodessa asennus siksi, että asennusohjelma ei löytänyt tarvittavia järjestelmälaitteita. Edelleen CD asennus onnistuu aina, mutta netistä haetut eivät mitenkään. Tuntuu jo aika turhauttavalta :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa valita asennettavaksi pelkät ajurit,boottaat ja sitten valitset control panelin,boottaat ja jos tarvitset WDM-ajurin.Kaikki tavat voi koittaa.Itse en cat5.2 ole todennut mitään vikaa ajurina.Se SP2 on mielestäni muutenkin välttämätön nykyään,että en jättäisi asentamatta.Kyllähän Atin suositus kertoo,että ajurit varmemmin toimivat SP2 asennettuna.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin asentaa Omegan ajurit ja lähtivät toimimaan heti. Tällä pärjää kyllä toistaiseksi. Kiitos kuitenkin paljon vastauksistasi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään