Tuomas Filppula

Uhkaavin/pelottavin tilanne lennolla missä olet ollut?

5 viestiä aiheessa

Joo itselläni oli tässä viime viikolla Blue1:sen lennolla varsin uhkaava tilanne. Kuulin kun kapteeni kuulutti toisen suihkumoottorin palaamaan syttymis-vaarasta. Satuin istumaan moottorin puolella, mutta ei näyttänyt ainakaan kovin kovaa palavan-vain vähän savusi. NO EI NYT KAI!!! ;D ;D ;D. Itselläni on ehkä hiukan normaalia kovenpi turbulenssi ::).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En käyttäisi sanaa uhkaava enkä pelottava, mutta kerran lennolla Helsingistä Ivaloon n. Kuusamon-Rovaniemen tasalla oli rajalta rajalle ulottuva ukkosrintama. Rintamaa ei voinut kiertää, joten kone puski ukkosen sekaan ja ai että sitä kyytiä mitä siinä sai! Koneen korkeus heittelehti todella paljon ja välillä kone kallisteli ihan kivasti puolelta toiselle. Koneesta alkoi kuulua oksennuspussien rapinaa ja ihmisten huudahteluita, mutta itse en reagoinut tuohon juuri mitenkään... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut muutama pelottava tilanne lennoilla joilla olen ollut. Viimeksi pelottava tilanne oli matkalla kreikkaan tässä muutama vuosi sitten tai oikeammin sanottuna paluu sieltä. Jouduttiin keskelle ukkosmyrskyä ja syöminen samaan aikaan ei ollut yhtään kivaa. Kone vajosikin pikkaisen, mutta hyvin se päättyi lopulta.

Eka uhkaava tilanne oli lennolla aurinkorannikolle ja olin koneen ohjaamossa kun isä sai silloin puhuttua mulle pääsyn sinne ensimmäisenä. Aina kun oltiin kesällä lomamatkalla niin isä sanoi, että mulla on synttärit tässä muutaman päivän päässä ja naps, ohjaamossa oltiin 6min omalla ajalla. Niin se uhkaava tilanne: Moottori alkoi käymään kuumana ja kippari joutui alentamaan tehoja.

Ja tietenkin muutama humalassa oleva suomalainen mies on alkanut lennoilla hillumaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.