Samuel Hyyryläinen

Lentokoulutus Yhdysvalloissa

5 viestiä aiheessa

Moro, onko kellään asiantuntevaa/omakohtaista kokemusta lentokoulutuksista rapakon toiselta puolelta? 

Olisi suunnitteilla lähteä opiskelemaan ATPL lupakirjaa ja kaikki mahdollinen tieto on tarpeen ja otetaan vastaan. Tarkoitus on suorittaa FAA ja EASA lupakirjat samaan settiin. 

Pystyykö joku mahdollisesti jopa suositella jotain koulua sieltäpäin. Kyseessä siis iso sijoitus ja uhraus, joten apu on tarpeen.

Kiitos jo etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdysvalloissa on tällä hetkellä vain ja ainoastaan seuraavat kouluttajat, jotka voivat kouluttaa EASA-lupakirjoja ja kelpuutuksia. Millään muulla koululla ei ole lupia vaikka ne kuinka niin väittäisivät. Alla olevasta listasta kaikki eivät myöskään kouluta ATPL:ää.

Gulf Coast Training Solutions, LLC 280 Robin Hood Cir Apt 201, 34104 Naples, Florida USA EASA.ATO.0002
Bristow Academy Inc 365, Golden Knights Blvd, 32780, Titusville, Florida USA EASA.ATO.0003
American Aviation Academy Inc 2035 North Marshall Avenue, 92020 El Cajon, San Diego USA EASA.ATO.0004
European Flight Training LLC 3800 st Lucie Blvd, Florida, 34946, Fort Pierce USA EASA.ATO.0008
Space Coast Aviation 4010 4th Street, 34741, Kissimmee, Florida USA EASA.ATO.0010
FlightSafety International 155 N Dupont Hwy, 19720, Wilmington, Delaware USA EASA.ATO.0012
NAC Groundschool, Inc. 230 Aviation Drive South, 34104 Naples, FL USA EASA.ATO.0013
Naples Air Center 230 Aviation Drive South, 34104 Naples, FL USA EASA.ATO.0015
F.I.T. AVIATION, LLC 801 Harry Goode Way, Melbourne, FL 32901 USA EASA.ATO.0017

Itse kävin opekurssin European Flight Trainingilla. Sanotaanko nyt niin, että parempiakin koulutusorganisaatioita ja parempaa turvallisuuskulttuuria on tullut nähtyä.

Yleisesti ottaen kannattaa varautua siihen, että koulujen ilmoittamat hintatiedot eivät pidä paikkaansa. Esimerkiksi lennonopettajakurssi edellyttää vähintään 30 tuntia lentämistä, kurssin hintaan kuului "30 tuntia" lentokoneella, mutta laskutusperusteena oli koneen päävirtakytkimen päälläoloaika, ei lentoaika. Todellinen kustannus oli siis suurempi... tämä ei yllätyksenä tullut, mutta saattaa tulla yllätyksenä jos asioita ei selvitä tarkkaan etukäteen. Käytännössä melkein mahdoton antaa listaa kaikesta siitä, millä koulut yrittävät vetää kotiin päin ja rahastaa, jokaisella on omat yksilölliset viritelmänsä ja johonkin 10-15 % kulujen ylitykseen pelkän kouluttajan osalta kannattaa varautua, kaikkien muiden kulujen lisäksi.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..Suosittelen jenkkikoulutusta, opit siellä kielen sekä lentämisen, ja näet vähän Ameriikanmeininkiä..Ja hintakin on yleensä aika kohdallaan verrattuna Eurooppaan, vaikkakin taksat juoksee erilailla kuin meilläpäin..

..Mutta, älä mene sellaiseen kouluun joka vaatii suuria rahasummia etukäteen..Monet ovat siellä menettäneet rahansa viime vuosikymmenien aikana sattuneiden konkurssien ym. johdosta..Enjoy !!

 

Jarmo Savukoski

FAA ATP / CFI

Muokattu: , käyttäjä: Jarmo Savukoski

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
20.10.2017 at 17.31, Samuel Hyyryläinen kirjoitti:

Moro, onko kellään asiantuntevaa/omakohtaista kokemusta lentokoulutuksista rapakon toiselta puolelta? 

Olisi suunnitteilla lähteä opiskelemaan ATPL lupakirjaa ja kaikki mahdollinen tieto on tarpeen ja otetaan vastaan. Tarkoitus on suorittaa FAA ja EASA lupakirjat samaan settiin. 

Pystyykö joku mahdollisesti jopa suositella jotain koulua sieltäpäin. Kyseessä siis iso sijoitus ja uhraus, joten apu on tarpeen.

Kiitos jo etukäteen!

"Jenkkilässä suoritettavasta EASA-lupakirjasta" sen verran, että ennen kuin teet yhtään mitään, suosittelen, että hommaat eurooppalaisen Luokan 1 medikaalin voimaan. Medikaalin hankkiminen on edessä viimeistään siinä vaiheessa, kun alat kääntämään USA:ssa suorittamaasi FAA-lupakirjaa eurooppalaiseksi ja jos et siinä vaiheessa saa syystä tai toisesta eurooppalaista medikaalia jonkin terveyssyyn takia, rahat ovat menneet niiltä osin aika lailla hukkaan....

Muokattu: , käyttäjä: Juha-Matti Keränen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juha-Matti, nuo koulutukset käydään ymmärtääkseni muutenkin normaalisti niin päin, että ensin lennetään EASA-lupakirja ja siitä tehdään FAA-konversio, koska se menee vähemmällä työllä niin päin. Toki asia erikseen, jos lentäisi puhtaasti vain FAA-lupakirjan ja konvertoisi sen myöhemmin eurooppalaiseksi. Mutta joo, ihan totta joka tapauksessa, että luokan 1 medikaali kannattaa hankkia alkuun.

Ennen medikaalin hankkimista kannattaa tiedustella koululta, mitä asiointimaata olisi suotavaa käyttää. Se voi periaatteessa olla mikä tahansa (siis esim. Suomi), mutta toisaalta esimerkiksi CAA UK:n käyttö voi joidenkin koulujen kohdalla olla kokonaisuutena helpompaa. Ei sitten tarvitse tehdä moneen kertaan asiointimaan vaihtoa; sekin maksaa aina erikseen ja vie aikaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään