Harri Koskinen

erikoinen Boeing 767 EFHK:lla 24.2.

44 viestiä aiheessa

EFHK:n rahtiplatalta löytyi tänään aamulla Aruban rekisterissä P4-MES ollut Boeing 767-300ER -kone.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Airliners.netistä ei tuolla rekisteritunnuksella löytynyt siitä yhtään kuvaa, mutta www.airlinerlist.com -saitin tuoreimmasta Boeing 767 -valmistusnumeroluettelosta paljastui, että koneen omistaa venäläinen öljymiljardööri ja mm. FC Chelsean omistaja Roman Abramovitsh.

 

Kone oli saapunut aamukahdeksan jälkeen ja jatkoi matkaansa iltapäivällä joten pelkästä tankkausvälilaskusta ei liene ollut kyse. Sattuuko joku tietämään mistä kone tuli ja minne se jatkoi matkaansa?

 

-harri

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on kyllä tajuttoman hieno väritys...ei tosin tässä näytä ihan niin hienolta kun eräässä toisessa kuvassa kun siinä oli valoa enemmän. :) Nuo ohjaamon ikkunoiden maalatut "jatkeet" muuttaa tuon nokan ilmettä kyllä kunnolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone oli saapunut aamukahdeksan jälkeen ja jatkoi matkaansa iltapäivällä joten pelkästä tankkausvälilaskusta ei liene ollut kyse. Sattuuko joku tietämään mistä kone tuli ja minne se jatkoi matkaansa?

 

Chelsealla oli kyllä eilen Barcelonaa vastaan Mestareiden liigan matsi, joten voisiko tuo liittyä siihen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Chelsealla oli kyllä eilen Barcelonaa vastaan Mestareiden liigan matsi, joten voisiko tuo liittyä siihen?

On kyllä reitiltään hiukkasen eksynyt jos ton koneen lento liittyy jotenkin Lontoon ja Barcelonan välille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä reitiltään hiukkasen eksynyt jos ton koneen lento liittyy jotenkin Lontoon ja Barcelonan välille.

 

Mutta jos Roman onkin menossa Venäjälle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin kuo tuo rullaili iltapäivästä terminaalin takaa. Näkyi vain pyrstö ja rungon yläosa ja ihmettelin, että mikä helkkari toi ei ole. Nytpä selvisi sekin, kiitos!

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo ohjaamon ikkunoiden maalatut "jatkeet" muuttaa tuon nokan ilmettä kyllä kunnolla.

 

Totta! Tulee mieleen joku Karhukopla, kun tuo näyttää aivan päässä olevalta huivilta tai mikä-lie-onkaan. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en usko,että tuo mitenkään Romanin toimiin liittyi.Roman on varmasti itsekkin ollut katsomassa eilistä ottelu Camp Noulla joten olisi aika iso kone muutamalle ihmiselle.Jos Roman on Venäjälle menossa niin luulisi menevän jollain pienemmällä suihkukoneella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se lennonjohto varmaan tietää mistä se tuli ja minne meni mutta onko se salaista tietoa vai julkista. Voisko joku lennonjohtaja kommentoida. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se lennonjohto varmaan tietää mistä se tuli ja minne meni mutta onko se salaista tietoa vai julkista. Voisko joku lennonjohtaja kommentoida. 8)

 

Foorumilla pyörivä Laukkasen Jouni varmaan voi vahvistaa, mistä kone tuli ja minne meni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se lennonjohto varmaan tietää mistä se tuli ja minne meni mutta onko se salaista tietoa vai julkista.

 

No eipä se mitenkään salaista ole, ainakaan enää tässä vaiheessa kun kone meni jo. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en usko,että tuo mitenkään Romanin toimiin liittyi.Roman on varmasti itsekkin ollut katsomassa eilistä ottelu Camp Noulla joten olisi aika iso kone muutamalle ihmiselle.Jos Roman on Venäjälle menossa niin luulisi menevän jollain pienemmällä suihkukoneella.

 

Totanoin. En tunne Romania ollenkaan, mutta tiedän, että hänellä on hiukkasen tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin harrastuksensa FC Chelsean matsien katselu.

Ja jos minä olisin Roman A., en antaisi kenenkään muun vasta hankkimallani 767:llä liikkua, eikä minulla olisi mitään syytä kulkea pienemmällä koneella, kun juuri olisin moisen laajarunkoisen itselleni kulkupeliksi hankkinut.

Saattaa liittyä esim siihen, että Lukoil on juuri ostanut TB:n. Spekulointia tietty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totanoin. En tunne Romania ollenkaan, mutta tiedän, että hänellä on hiukkasen tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin harrastuksensa FC Chelsean matsien katselu.

Ja jos minä olisin Roman A., en antaisi kenenkään muun vasta hankkimallani 767:llä liikkua, eikä minulla olisi mitään syytä kulkea pienemmällä koneella, kun juuri olisin moisen laajarunkoisen itselleni kulkupeliksi hankkinut.

Saattaa liittyä esim siihen, että Lukoil on juuri ostanut TB:n. Spekulointia tietty.

 

Ja taitaisi olla vähän riskipeliä Roman A:n mennä pistäytymään kotiin venäjänmaalle, voisi iskeä takavarikko tyyliin Jukos. Taitaa Roman Abramovitshillä olla vielä hieman selvittämättömiä verontasauksia Venäjän valtion kanssa. Kone siellä varmaan voinee käydä, eiköhän se sentään ole sotkettu sen verta monimutkaisten yhtiöjärjestelyjen taakse, ettei vouti iske.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja taitaisi olla vähän riskipeliä Roman A:n mennä pistäytymään kotiin venäjänmaalle, voisi iskeä takavarikko tyyliin Jukos. Taitaa Roman Abramovitshillä olla vielä hieman selvittämättömiä verontasauksia Venäjän valtion kanssa. Kone siellä varmaan voinee käydä, eiköhän se sentään ole sotkettu sen verta monimutkaisten yhtiöjärjestelyjen taakse, ettei vouti iske.

 

Taidat sekoittaa miehen johonkin muuhun. Ennen tuon 767:n saamista Mr A kulki jatkuvasti Lukoilin G4:llä, G5:llä ja omalla BBJ:llään Sheremetyevon kautta, Lukoilin oman teminaalin kautta lähinnä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nopea haku kertoo, että Roman A:ta epäiltiin v. 1992 junalastillisen öljykaupoista pimeästi, mutta todettiin syyttömäksi.

 

Boris Berezovsky, Roman A:n esimies ja opettaja ja Jeltsinin ajan mahtavin oligarkki, oli se, joka pakeni Englantiin maanpakoon syytettynä mm. kavalluksesta.

 

Roman A jatkoi Boris B:n oppien mukaisesti ja hankki 80 % Sibneftistä, 50 % Rusalista ja 26 % Aeroflotista, ja omistaa nykyisin siis Chelsean ja lätkäjoukkueen ja on jonkin provinssin kuvernööri Venäjällä. Provinssi meni kyllä kaikesta huolimatta konkkaan...

 

Forbes-lehden 2003 tilaston mukaan Venäjän 2. rikkain mies. Olisiko nyt rikkain, kun Jukosin omistanut Hodorkovski istuu edelleen sellissä?

 

Millhouse Capital on säätiö, joka hallinnoi Roman-pojan omaisuutta Englannista käsin.

 

Että kaipa sillä on varaa yhteen B767:äänkin.

 

EDIT: Typo korjattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Forbes-lehden 2003 tilaston mukaan Venäjän 2. rikkain mies. Olisiko nyt rikkain, kun Jukosin omistanut Khordakovsky istuu edelleen sellissä?

 

Googlaillut olen minäkin ;). Pravdan 8. helmikuuta julkaiseman artikkelin http://english.pravda.ru/main/18/88/351/14932_richest.html mukaan Abramovitsh on 11,5 miljardin dollarin omaisuudellaan Venäjän rikkain mies. Artikkelin mukaan Khodorkovksi on listalla 109:ntenä 220 miljoonalla dollarilla statuksenaan "vanki".

 

Mielenkiintoinen detalji on myös tuo Abramovitshin 26 prosentin omistusosuus Aeroflotista, en ollut siitä aiemmin tietoinen.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joidenkin nettitietojen mukaan tässä koneessa pitäisi olla myös ohjustentorjuntajärjestelmä, mutta ainakaan minä en sellaista erota tästä kuvasta, vaikka jotakin tuolta pyrstöstä pistää ulos.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

-harri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totanoin. En tunne Romania ollenkaan, mutta tiedän, että hänellä on hiukkasen tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin harrastuksensa FC Chelsean matsien katselu.

Ja jos minä olisin Roman A., en antaisi kenenkään muun vasta hankkimallani 767:llä liikkua, eikä minulla olisi mitään syytä kulkea pienemmällä koneella, kun juuri olisin moisen laajarunkoisen itselleni kulkupeliksi hankkinut.

Saattaa liittyä esim siihen, että Lukoil on juuri ostanut TB:n. Spekulointia tietty.

 

Itse kun futista seuraan ja pelaan niin olen Romanin monissa vierasotteluissa nähnyt ei olisikaan mikään ihme vaikka tuolla olisi ollut.Eihän yhden ihmisen ole mitään järkeä mennä kauhealla jumbolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän yhden ihmisen ole mitään järkeä mennä kauhealla jumbolla.

 

Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että yhdellä ihmisellä on niin paljon rahaa, että pystyy tuollaisia koneita ostelemaan ja nauttimaan loputtomasta jalkatilasta. Silti niin kuitenkin tapahtuu ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kun futista seuraan ja pelaan niin olen Romanin monissa vierasotteluissa nähnyt ei olisikaan mikään ihme vaikka tuolla olisi ollut.Eihän yhden ihmisen ole mitään järkeä mennä kauhealla jumbolla.

 

Sen verran vielä, että olen ihan pikkasen katsellut tätä bisneslentopuuhaa aika läheltäkin, ja järjellä ei välttämättä ole mitään tekemistä näiden hommien kanssa. Sitäpaitsi, minulla ei ainakaan ole aavistustakaan montako ihmistä tuolla 767:llä Helsingissä kävi, mutta veikkaan, ettei kovinkaan monta.

Varmaan Mr A käy katselemassa klubinsa otteluita aina kun ehtii ja huvittaa, siinäkin on yksi syy hankkia privaattikone. En osaa sanoa millaisella delegaatiolla hän nuo futiskeikkansa tekee, mutta uskoisin, että miehistöä tuossa koneessa useimmiten on enemmän kuin matkustajia. Ja jostakin olin lukevinani, että se peli oli eilen, 767 oli täällä tänään. Toinen syy hankkia privaattikone on se, että voi olla jossakin tänään ja ihan muualla huomenna.

Tuo Mr A:n omaisuudeksi mainittu 11,5 miljardia dollaria on muuten niin valtava summa, että sen oikea käsittäminen on vaikeata. Voisi vaikka ajatella niin, että jos se raha olisi kotona vaatekaapissa siistissä pinossa, ja siitä käyttäisi miljoona dollaria vuodessa, niin sitä riittäisi 11500 vuodeksi. Että ihan hyvin voi kulkea 767:lläkin, ei ehdi paljoa köyhtyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo Mr A:n omaisuudeksi mainittu 11,5 miljardia dollaria on muuten niin valtava summa, että sen oikea käsittäminen on vaikeata. Voisi vaikka ajatella niin, että jos se raha olisi kotona vaatekaapissa siistissä pinossa, ja siitä käyttäisi miljoona dollaria vuodessa, niin sitä riittäisi 11500 vuodeksi. Että ihan hyvin voi kulkea 767:lläkin, ei ehdi paljoa köyhtyä.

 

Nettitietojen mukaan tuolla summalla voisi lentää (ilmeisesti tuolla 767:lla) maailman ympäri kerran päivässä 17 vuoden ajan. (Ehtiiköhän muuten sillä edes lentää päivässä maailman ympäri?)

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En osaa sanoa millaisella delegaatiolla hän nuo futiskeikkansa tekee, mutta uskoisin, että miehistöä tuossa koneessa useimmiten on enemmän kuin matkustajia.

 

90-luvun lopulla olin sattumalta ainoana kuvaajana paikalla, kun Arabiemiraattien Boeing 747SP -bisneskone saapui Le Bourgetiin Pariisiin. Muistaakseni vajaa parikymmentä ihmistä poistui koneesta bussiin.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauskan näköinen matrix-aurinkolasi tyylinen "visiiri" tuolla koneella.

Abramovichilla on omistuksessaan tuon 767:n lisäksi yksi 737, mutta jos espanjasta pitäisi päästä välilaskutta takaisin miehen kotikylään venäjän takametsiin, saattaa 767:n toimintasäde olla sopivampi, ihmetyttää vain mitä tuo kone tekisi siinä tapauksessa helsingissä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että yhdellä ihmisellä on niin paljon rahaa, että pystyy tuollaisia koneita ostelemaan ja nauttimaan loputtomasta jalkatilasta. Silti niin kuitenkin tapahtuu ;)

 

Viime kesänä Farnboroughin ilmailunäyttelyssä kävin sisällä Boeing 727 VIP-koneessa, jossa näytti tällaiselta.

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Voi vain kuvitella millaiselta tuon Boeing 767:n matkustamo näyttää.

 

-harri

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla