Harri Koskinen

erikoinen Boeing 767 EFHK:lla 24.2.

44 viestiä aiheessa

Voi vain kuvitella millaiselta tuon Boeing 767:n matkustamo näyttää.

 

 

Niinpä. Tuo 727 kyllä muistuttaa jotenkin 70-luvun discoja (olen nähnyt leffoissa, itseäni kun ei päästetty kolmevuotiaaksi mennessä vielä joraamaan) ;D. Mutta voi vain kuvitella, että siinä herra A:n 767:ssa on oma disco joka vuosikymmenelle ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mutta jos espanjasta pitäisi päästä välilaskutta takaisin miehen kotikylään venäjän takametsiin, saattaa 767:n toimintasäde olla sopivampi, ihmetyttää vain mitä tuo kone tekisi siinä tapauksessa helsingissä..

 

Yksinkertainen selitys: Mr A:lla oli asiaa Helsinkiin. Olen aikaisemmin esittänyt mutuun perustuvan veikkaukseni, mutta aivan yhtä hyvin hän on saattanut kuulla jostakin, että kauppatorilla saa hyvää Presidentti-kahvia ja maailman parhaita lihapiirakoita.

Köyhästä tuollainen saattaa tuntua kalliilta. Mutta elämä on...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta silti on niin prkl nätti väri. Ja nuo ohjustamon lasit.. Meikäpoika menis tuon kanssa vaikka vihille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jopas jotakin!

 

Asianomainen kone oli tuossa marraskuun lopussa Baselissa huollossa, nokka huoltohangaarin sisällä ja loput koneesta ulkona. Kone esiteltiin meille tuolloin, mutta kuvia emme saaneet ottaa sisältä - ymmärrettävistä syistä.

 

Kone oli tällöin aivan uusi (ei se nyt kovin paljoa vanhempi ole) ja jenkkirekkarissa, se kertonee ettei a.netissäkään ole kuvia erityisen paljoa. Huollossa kaverit nappasivat koneen tyhjäksi ja private-käyttöön VIP-konfiguraatiolla. Ei ihan halpaa lystiä...

 

Ohessa kuitenkin kuva kauempaa ulkoa, Timpan nappaama Falconin matkustamon ikkunasta lähtiessämme huoltohallien vierestä olevalta kiitotieltä kohti Oostendea.

 

Ville

 

[ Attachment removed / expired ]

 

P.S. Samalta reissulta EFHK:lla käynyt DC-8 http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=58;action=display;threadid=34026;start=msg336503#msg336503

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone oli tällöin aivan uusi (ei se nyt kovin paljoa vanhempi ole) ja jenkkirekkarissa, se kertonee ettei a.netissäkään ole kuvia erityisen paljoa.

 

www.airlinerlist.com:in mukaan kone olisi mennyt jenkkirekisterissä N595HA Baseliin jo 22.3.2004 ja nykyisen rekisterin P4-MES päivämääräksi mainitaan 16.1.2005. Mutta yleensähän harvinaisen koneen täytyy käydä EFHK:lla tullakseen kuvatuksi ;D.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taidat sekoittaa miehen johonkin muuhun. Ennen tuon 767:n saamista Mr A kulki jatkuvasti Lukoilin G4:llä, G5:llä ja omalla BBJ:llään Sheremetyevon kautta, Lukoilin oman teminaalin kautta lähinnä.

 

 

No vedetään sen verran takaisinpäin, että Roman Abramovitsh taitaakin olla näistä Oligarkeista nimenomaan niitä ainoita, joita Putin ei ole hätistellyt. Hän kun on tajunnut pitää rahansa erossa Venäjän politiikasta ja käyttää ne harmittomasti jalkapalloon (ja lentokoneisiin...)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä siinäkään ole mitään järkeä, että yhdellä ihmisellä on niin paljon rahaa, että pystyy tuollaisia koneita ostelemaan ja nauttimaan loputtomasta jalkatilasta. Silti niin kuitenkin tapahtuu ;)

 

Esimerkkinä eilisen juttu Tekniikassa & Taloudessa A380:sta - eräs saudiprinssi on jo ostanut/tilannut itselleen yhden yksityiskäyttöön. Herralla on entisestään yksityiskoneena ainakin A340-600 ja A320. Hyvä asiakas palaa aina takaisin eh?

 

A320:siä taisi mennä kerralla seitsemän kappaletta kun mies osti itsensä lisäksi kavereilleen kuusi konetta :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä on rahojaan tunkea lentokoneisiin kun öljyä tulee takapihalla vaikka muille jakaa. Jos täällä foormumilla on joku rikas öljymies niin mulle voi pistää privaa niin kerron tilinumeroni jonne voi siirtää muutaman miljardin euron omaa lentoyhtiötä varten.

 

Ja sitten aiheeseen. Kyllä tollainen 767 olisi ihan kiva lentokone itselle jolla voisi vaikkapa lentää etelän lämpöön talveksi ja jos tulee ikävä niin voisi tulla takaisin vaikkapa niillä kuuluisille kahveille kauppatorille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joidenkin nettitietojen mukaan tässä koneessa pitäisi olla myös ohjustentorjuntajärjestelmä, mutta ainakaan minä en sellaista erota tästä kuvasta, vaikka jotakin tuolta pyrstöstä pistää ulos.

 

Eikös tuo vämpykkä ole jotenkin liittyväinen siihen ettei tule "tail strikea"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Romanilla on ainakin ollut tapana lennättää Chelsea peleihin ystäviään äiti Venäjältä, edellinen 737 kävi pieneksi, siksi ukon väitettiin hankkineen 767. Tiedä sitten onko totta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sillä koneella /lennolla EFHK:lle ei ollut mitään tekemistä "Mr. A:n" tai muidenkaan matkaajien kanssa vaan se oli em. Baselilaisen tehtaan , joka on rakentanut koneen V.I.P.-versioksi , koelennolla. Koneella lenneltiin mm. pohjoisnavalla päin testaillen täyteen elektroniikkaa ahdetun koneen ja järjestelmien toimintaa kylmässä sekä eikös siellä navallapäin vähän noi magneettisuudet ym . ole myös toista luokkaa kun Baselissa. Hyvä kun sattui pakkanen kerrankin Etelä-Suomeen , voi olla että muuten ois Kiirunalaiset päässeet ihailemaan "karhukoplanaamarilla" varustettua ihmettä. Siis peli on ihan uusi ja lähes luovutuskunnossa ostajalle jota ei paljastettu.

 

- :) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En voi sanoa kuin että kylläpä onkin onnistunut maalaus ja tuo "karhukopla" -look on ihan piste iin päälle. ¨

 

Juu, ei rahalla välttämättä onnea voi ostaa, mutta makoisia siivuja kumminkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, ei rahalla välttämättä onnea voi ostaa, mutta makoisia siivuja kumminkin...

 

Viivi: Wagner, etkö tiedä ettei raha tuo onnea?

Wagner: En halua onnea, haluan rahaa.

 

Juu ja kyllä on hianosti väritetty ilma-alus tuo.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän lisää taustaa Roman A:sta:

 

On mies senverran osallistunut politiikkaan, että valitutti itsensä 12/2000 92 %:lla äänistä kaukaisen Chukotka-nimisen autonomisen provinssin kuvernööriksi.

 

Provinssissa on vain n. 100000 asukasta, pääkaupunki Anadyr, jossa on kv. lentokenttä tietysti, ja se sijaitsee Chukotkan niemimaalla aivan Alaskaa vastapäätä.

 

Roman A sijoitti omaa (?) rahaa 300 milj dollaria provinssin kunnostamiseen ja toi Sibneftin työntekijöitä pystyttämään hotelleja, leffateattereita ja supermarketteja, mutta virallisesti provinssin talous meni kuralle ja mm. viranomaisten palkat jäivät maksamatta useiksi kuukausiksi.

 

Koska provinssi on jotain 6700 Km Moskovasta itään, Putin ei välttämättä ole katsonut Roman A:ta poliittiseksi kilpailijaksi.

 

Jaa, että miksikö Roman A meni sinne provinssiin? No, siellä on 3. suurin kultakaivos, tinaa, muita metalleja, hiiltä, öljyä ja kaasua ;)

 

Erään saitin mukaan toukokuussa 2004 Roman A joutui Venäjän viranomaisten tarkkailuun, koska oli myynyt yhden kultakaivoksen kulissifirman kautta Englantiin Jersey-saarille rekisteröidylle toiselle kulissiyhtiölle, jotka molemmat tietysti omistaa itse. Bisnesmies siis. Ei ole kuitenkaan näkynyt syytteitä nostetun....vielä. No, jos nousee, niin äkkiähän 767:llä pääsee karkuun Alaskan puolelle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No vedetään sen verran takaisinpäin, että Roman Abramovitsh taitaakin olla näistä Oligarkeista nimenomaan niitä ainoita, joita Putin ei ole hätistellyt. Hän kun on  tajunnut pitää rahansa erossa Venäjän politiikasta ja käyttää ne harmittomasti jalkapalloon (ja lentokoneisiin...)

 

Joku toinen taitaakin hätistellä senkin edestä.

Kummallekohan menee B767?

http://www.taloussanomat.fi/page.php?page_id=102&news_id=200617888

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla