Guest JHA

Ajonopeudet

210 viestiä aiheessa

Siinä on taas perusvalittaja...haluan nähdä minkälainen piikki tulee kolaritilastoihin jos suolaus lopetetaan.

Jos et huomannu niin tuo ei ole ehkä ihan tosimielisesti kirjoitettu.. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talvinopeusrajoitukset jäävät voimaan useilla tieosuuksilla myös kesäksi. Mielestäni pitäisi noista tieosuuksista tehdä tutkimus tai jos on tehty niin julkistaa ne ja kertoa päätösten taustat!

 

Tosin jos teiden kunto on heikentynyt tai tiet ovat vaarallisia, joko ajajien tyhmyydestä aiheutetuista onnettomuuksista niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin jättää 80km/h rajoitus myös kesäksi. Kyllähän ne autoilijat itse törttöilee ja aiheuttaa onnettomuuksia. Eli tienpitäjä ei luota että me ajetaan turvallisesti ja olosuhteiden mukaan eli heidän on pakko alentaa nopeuksia. Jos me ajettaisiin olosuhteiden mukaan niin ei varmaan tarvisi määrätä alempia nopeuksia.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo politiikka nopeusrajoituksista Suomessa on aika pöljää...Oulussa taitaa olla Suomen ainut moottoritie jossa ei saa ajaa 120km/h kesällä...mikä on ihan typerää kun se on kuitenkin niin hyvässä kunnossa että ihan hyvin vois olla 120 rajoitukset. Tosin 100 on ymmärrettävää Kaukovainion rampilta Kuusamontien rampille asti kun siinä on niitä ramppeja tiheään ja lyhyet kiihdytyskaistat...mutta muuten 120 olisi ihan hyvä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oulussa taitaa olla Suomen ainut moottoritie jossa ei saa ajaa 120km/h kesällä...mikä on ihan typerää kun se on kuitenkin niin hyvässä kunnossa että ihan hyvin vois olla 120 rajoitukset. Tosin 100 on ymmärrettävää Kaukovainion rampilta Kuusamontien rampille asti kun siinä on niitä ramppeja tiheään ja lyhyet kiihdytyskaistat...mutta muuten 120 olisi ihan hyvä.

Muistaakseni melurajat olivat syynä nopeuksien alentamiselle 120:stä 100:een. En muista desibelejä, mutta suuri ero desibeleissä kuitenkin oli. Se oli muistaakseni Forum24:en tai Kalevan artikkelissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni melurajat olivat syynä nopeuksien alentamiselle 120:stä 100:een. En muista desibelejä, mutta suuri ero desibeleissä kuitenkin oli. Se oli muistaakseni Forum24:en tai Kalevan artikkelissa.

 

Käsittääkseni Pohjantien nopeusrajoitusten alentamista esim. Kalevan artikkeleissa ajoi voimallisesti eräs muistaakseni Hailuodossa asunut virkavallan edustaja (joka myös Radio Megassa veti omaa likenneohjelmaa); hemmo taitaa tätä nykyä vaikuttaa Varkauden poliisipäällikkönä.

 

Keppihevosena tässä keskustelussa käytettiin milloin melua, milloin Pohjantien "suuria" liikennemääriä, liikenne"turvallisuutta", lyhyitä ramppeja yms. Kaverin perusmessage oli kuitenkin aina sama: "nopeuksia tulee alentaa"

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdellä tietyllä tieosuudella on joko harvinaisen paljon numerosokeita kuljettajia, tai sitten heillä on harvinaisen huono auto (Vaikka se on uusi Mersu) tai sitten heidän ajotaidot ovat niin syvältä, että eivät uskalla ajaa täydellisessä kesäkelissä loivaa mutkaa sisältävää tienpätkää 60kmh nopeudella vaan ajavat sen sitten 50 kmh nopeudella.

Tämä on nyt toistunut niin monta kertaa, että on aina pakko sanoa tälle tielle käännyttyäni, että "voi ei joko taas..no tottakai".

 

Uskomatonta kyllä, ajavat ihan uusilla autoilla, joissa on 100 erillaista luistonestoa ja jarrutuslaitetta jarruissa, ettei vaan mee vahingossakaan mikään rengas liukumisasteelle kuivalla asfalttilla, ja silti ajavat kun mummot tai huonommin..... Siinä ärtyy takana kun pitää ootella, että "mene nyt..meneee nyt...tääläl on kesä hei ja tossa meni taas yks 60 kyltti ohi haloo"....

 

Ajavatkohan nämä sitten lumipyryssä 200kmh samalla tieosuudella?.....

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni melurajat olivat syynä nopeuksien alentamiselle 120:stä 100:een. En muista desibelejä, mutta suuri ero desibeleissä kuitenkin oli. Se oli muistaakseni Forum24:en tai Kalevan artikkelissa.

 

Itse kuljin Saarelasta Oulunsaloon töihin noihin Pohjantien nopeuden alennus aikoihin. Jotenkin mulla on jäänyt mieleen että syy olisi ollut se että kiihdytyskaistat olisivat kaupungin kohdalla liian lyhyet. Siellä kyllä näki niitä läheltä piti tilanteita aika paljon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse kuljin Saarelasta Oulunsaloon töihin noihin Pohjantien nopeuden alennus aikoihin. Jotenkin mulla on jäänyt mieleen että syy olisi ollut se että kiihdytyskaistat olisivat kaupungin kohdalla liian lyhyet. Siellä kyllä näki niitä läheltä piti tilanteita aika paljon.

 

Oulun moottoritiellä keskustan tuntumassa satkun rajoitus on ihan asiaa. Ja tietyissä keleissä myöskin se 80.

 

Mutta katseleppas Kuusamontien rampista pohjoiseen ja Kauakovainion rampistä etelään.

Kaukovainio-Haarasilta väli on yli 20 kilometriä ja siinä taitaa olla kaikkiaan 5 tai 6 ramppia. Tie hyväkuntoinen ja ramppien pituudet riittäviä. Ja rajoitus sata...

 

Pohjoiseen mentäessä tuo Puolivälinkankaan kohta on hiukan siinä ja siinä. Mutta viimeistään Linnanmaan kohdalta pohjoiseen. Viivasuoraa moottoritietä joku 15+ kilometriä. Ramppeja puolenkymmentä Kunto sama kuin eteläpäässäkin. Ja rajoitus sata... Anteeksi tässä unohtui että moottoritie muuttuu Haukupitaan kohdalla moottoriliikennetieksi. Mutta Linnanmaa-Haukipudas väli on sekin kymmenkunta kilometriä.

 

Lisäksi nuilla kahdella pätkällä käytännössä ei ole juurikaan asutusta lähistöllä (poislukien Kempeleen kohta eteläpuolella), joten tuo meluun viittaaminen on turhaa. Syynä on virkaintoiset päättäjät ja "väärässä" paikassa valittavat kanssaihmiset.

 

- J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talvinopeusrajoitukset jäävät voimaan useilla tieosuuksilla myös kesäksi. Mielestäni pitäisi noista tieosuuksista tehdä tutkimus tai jos on tehty niin julkistaa ne ja kertoa päätösten taustat!

 

Tosin jos teiden kunto on heikentynyt tai tiet ovat vaarallisia, joko ajajien tyhmyydestä aiheutetuista onnettomuuksista niin ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin jättää 80km/h rajoitus myös kesäksi. Kyllähän ne autoilijat itse törttöilee ja aiheuttaa onnettomuuksia. Eli tienpitäjä ei luota että me ajetaan turvallisesti ja olosuhteiden mukaan eli heidän on pakko alentaa nopeuksia. Jos me ajettaisiin olosuhteiden mukaan niin ei varmaan tarvisi määrätä alempia nopeuksia.

 

 

Teiden kunto senkun heikkenee. Ja mikään ei harmita niin paljon kuin heikot tiemaalaukset. Yritäpä vähänkään heikommalla kelillä pysyä omalla kaistalla, kun maalauksista ei ole tietoakaan. Miksei noitakin voisi maalata mieluummin liian usein, kuin liian harvoin.

 

Mie ainakin annan takana tulijalle tarvittaessa tietä, vaikka siirtymällä hetkeksi bussipysäkille. Varsinkin nykyisen takatuupparin jatkeen nastarenkaat on niin heikossa kunnossa, että pitää muutenkin ajella aika varovaisesti pienemmillä teillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mie ainakin annan takana tulijalle tarvittaessa tietä, vaikka siirtymällä hetkeksi bussipysäkille.

 

Sama vika täällä joskin ajelen sujuvasti muun liikenteen mukana.

Vaunu perässä tulee enemmän väistettyä pientareelle tai jopa tarvittaessa pysähdettyä tien sivuun, aika herkästi kertyy jonoa jos 80km/h-rajoitusalueella ajelee 90 vaunu perässä. Sinänsä hauska juttu, vaunu on selvästi punainen vaate joillekin tielläliikkujille. Pakko päästä ohi vaikka ohitus jätettäisiin tekemättä jos edessä ei olisi asuntovaunuilija :D Onhan meitä joka junaan. Kyllä se vaunu tulee Volvon perässä kovempaakin jos nopeusrajoitukset antaisivat myöden ;)

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teiden kunto senkun heikkenee. Ja mikään ei harmita niin paljon kuin heikot tiemaalaukset. Yritäpä vähänkään heikommalla kelillä pysyä omalla kaistalla, kun maalauksista ei ole tietoakaan. Miksei noitakin voisi maalata mieluummin liian usein, kuin liian harvoin.

 

Hassua, kun valitat tuommoisesta. Täällä päin Suomea viivoista ei ole tietoakaan suurimmasta osasta vuotta, eikä se mitään häiritse... ::) Yleensäkin autoilun vaikeudesta valittaminen on turhaa. Se on helppoa yleisesti (ainakin minulle), mutta vaaratilanteissa sitten kysytään jo vähän taitoakin ja sitä on syytä harjoitella muulloinkin, kuin sen vaaratilanteen sattuessa. ;) Oman auton tunteminen on tärkeää ja ainakin itse olen opetellut tuntemaan oman autoni käyttäytymisen eri tilanteissa aika hyvin ja kaikissa vaaratilanteissa mitä kohdalle on sattunut (porot todella usein) olen homman hoitanut tyylikkäästi vielä tilanteen jälkeen tehdyn ajattelunkin perusteella. Myös yleiseen ajamiseen olen saanut loistavaa oppia hälytysajoneuvon ajamiskurssilta. Ja tottakai siihen hälytysajoneuvon kuskaamiseen sitten kiireellä. Varsinkin niiden isompien hälytysajoneuvojen, eli paloautojen osalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hahaha, ei voi ku nauraa teille. ;D

 

Siihen alkuperäiseen viestiin...

 

Kyllä sillä nyt hivenen on väliä näkyykö ne tiemerkinnät hyvin vain huonosti. Viittasit ilmeisesti siihen, että teillä siellä lapissa tiet ovat muutenkin lumen peitossa suurimman osan vuodesta.

 

Minä olen huomannut, että talvella pimeän aikana ajettaessa on huomattavasti helpompi pitää oma kaistansa, kuin kesällä vastaavana aikana huonojen tie merkintöjen kohdalla. Juuri sen takia, että talvella kuitenkaan se tie ei häviä sinne pimeyteen niin hyvin kuin kesällä. Toinen mitä itse soisin lisää teille on heijastintolpat. Auttavat kummasti pimeällä ajettaessa.

 

Mitä niihin poroihin tulee niin täällä pk-seudulla näitä poroja riittää kyllä liikenteessä aivan yhtä paljon kuin siellä lapissakin. Sanoisinpa, että sinullakin voisi hiukan mennä sormi suuhun, kun joutuisit K3:lle iltapäivä ruuhkaan hälytysajossa.

 

Epäilen myös, että Jani Aalto useamman vuoden ajokokemuksella tietää aika hyvin mistä puhuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoisinpa, että sinullakin voisi hiukan mennä sormi suuhun, kun joutuisit K3:lle iltapäivä ruuhkaan hälytysajossa.

 

Ei tarvi epäillä. Olisin paskat housuissa siinä vaiheessa ihan ilmankin mitään hälytysajoneuvoa. ;D

 

Edit: Heh on se hassua seurata, kun joidenkin itsetunto älähtää aika lailla, kun nuori kuski sanoo jotain "kokemuksesta". Kyllä nuorikin voi osaa ajaa. Täydellistä kuskia ei olekaan, mutta tosi paljon olen oppinut niistä alkuajoista kun kortin sain. Aikuiset miehet, älkää edes viitsikö. ::)

 

edit:poistettu eräs lause. Teemu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu no huomattu on kyllä sekin, että ei ne työkseen ajavatkaan kuskitkaan ole aina ammattikuskeja sanan varsinaisessa merkityksessä.

 

Jotkut ammattikuskit (viittaamatta tähän threadiin) tuntuvat sen ammattimaisuutensa takia aika helposti neuvovan nuoria kuljettajia turhaankin ja aliarvioivan näitä.

 

Lisäksi yksi asia mikä mielestäni ammattikuskin tulisi omata on, ettei pitäisi yleistää minkä automerkkien takaa löytyy ne kusipäisimmät kuskit, koska huomaamattaan saattaa käyttäytyä liikenteessä näiden merkkien omistajia kohtaan V-mäisesti ilman mitään syytä.

 

Tuo muuten on myös useamman tuntemani rekkakuskin mielipide, ettei pitäisi yleistää.

 

EDIT: Tämä threadihan rupesi elämään :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi yksi asia mikä mielestäni ammattikuskin tulisi omata on, ettei pitäisi yleistää minkä automerkkien takaa löytyy ne kusipäisimmät kuskit, koska huomaamattaan saattaa käyttäytyä liikenteessä näiden merkkien omistajia kohtaan V-mäisesti ilman mitään syytä.

 

Tuo lauseesi on mahdoton yhtälö. Ensinnäkin voidaan sanoa, että esim. Audi, Mercedes Bend, Volvo, BMW merkkien omistajista löytyy kusipäitä huomattavasti enemmän kuin muiden merkkien omistajista. Sen todistan itselleni joka päivä liikenteessä. Mitä uudempi ja kalliimpi ja hienompi auto, sitä enemmän kusipäitä löytyy ratin takaa. Myös uudemmat Passatit on alkanut hyppimään silmille. Totta kai näitten merkkien omistajista löytyy myös asiallisia kuskeja. Mutta niistä todellisista idiooteista suurin osa ajaa näillä merkeillä.

 

Tuosta lauseesta tekee mahdottoman se, että jos on ammattikuski, niin ei käyttäydy vittumaisesti noita merkkejä kohtaan. Toki siihen vaaditaan muutakin, mutta kyllä hermot täytyy pystyä pitämään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja ei se pysyvä kortti mitään tarkoita. Minä olen ajanut neljä vuotta väliaikaisella kortilla ja yli puolet siitä raskasta.

 

nimim. joka päivä 200-300km pk-seudun liikenteessä 11-metrisellä.

 

Ja siksihän sanotkin, että pärjäät siellä hyvin ja keskityt enemmän muiden kuskien haukkumiseen, kuin omaan osaamattomuuteesi (...jota ei ole..?) Ei pitäis olla sun ongelma vaikka olisinkin täydellinen ja ylimielinen? En silti sitä ole, mutta ei autoilu minulle ongelma ole. Käytän järkeäni liikenteessä, enkä ota siitä turhaa stressiä. Olen myös lyhyellä ajouralla ollut yllättävän monissa erilaisissa tilanteissa ja noista kolareissa, missä olen ollut auttamassa, olen ottanut paljon myös takaraivoon. Joitakin asioita mitä siellä olen nähnyt, on jääny kyllä takaraivoon ajatuksena, etten halua samaan tilaan joutua. Mutta virheitä sattuu joka kuskille, itseltäni yritän minimoida ne virheet sellaisiksi, ettei oma tai kenenkään muun henki lähde siinä. Niin ja varsinaiset tosi kiireelliset hälytysajot, mitä olen ajanut ovat laskettavissa vielä oman ruumiin ulokkeilla, mutta kyydissä olen ollut jo aika paljon ja aina valppaana ja yrittänyt oppia uutta. Kyllä minä täällä pohjoisessa osaan ajaa ongelmitta, mutta auta armias minua Helsingissä ruuhka-aikaan. :P

 

Edit: Antti, kyllä saa ajaa hälytysajoa jos vain korttiluokka riittää. Meidän palokunnassa kylläkään ei saa ajaa kiireellistä ajoa, ennen kuin lupa siihen annetaan ja luvan saamiseen edellytetään ajokokemusta paloautoilla normaalioloissa ja sen hankitaan nuoret tyypit saa ajella hälytyksistä sitten takaisin asemalle.

 

Nyt unille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin vain yhden kesän olen ajanut ammattimaisesti pk-seudun liikenteessä kuitenkin silloin saman verran päivässä kuin sinä, mutten kyllä mitenkään huomannut, että siellä olisi jotkut tietyn merkkiset hyppineet silmille. Yksi mikä pisti silmään (ja hermoon) oli uuden karhea Nissan joka kiskaisi melkein etupuskurin mukanaan mennessään ohituskaistalta rampille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, poistelin tässä juuri tästä aiheesta lukuisia viestejä jossa käsiteltiin erään foorumin käyttäjän ajotaitoja ja sitten lisäksi muita henkilökohtaisia ominaisuuksia...joten jos viestit tuntuvat "töksähteleviltä" niin se johtuu tästä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teiden kunto senkun heikkenee. Ja mikään ei harmita niin paljon kuin heikot tiemaalaukset. Yritäpä vähänkään heikommalla kelillä pysyä omalla kaistalla, kun maalauksista ei ole tietoakaan. Miksei noitakin voisi maalata mieluummin liian usein, kuin liian harvoin.

 

Mie ainakin annan takana tulijalle tarvittaessa tietä, vaikka siirtymällä hetkeksi bussipysäkille. Varsinkin nykyisen takatuupparin jatkeen nastarenkaat on niin heikossa kunnossa, että pitää muutenkin ajella aika varovaisesti pienemmillä teillä.

No joo, en mä mikään täysin puusilmä ole, kun olen vielä tiellä pysynyt.

Hassua, kun valitat tuommoisesta. Täällä päin Suomea viivoista ei ole tietoakaan suurimmasta osasta vuotta, eikä se mitään häiritse... ::) Yleensäkin autoilun vaikeudesta valittaminen on turhaa. Se on helppoa yleisesti (ainakin minulle), mutta vaaratilanteissa sitten kysytään jo vähän taitoakin ja sitä on syytä harjoitella muulloinkin, kuin sen vaaratilanteen sattuessa. ;) Oman auton tunteminen on tärkeää ja ainakin itse olen opetellut tuntemaan oman autoni käyttäytymisen eri tilanteissa aika hyvin ja kaikissa vaaratilanteissa mitä kohdalle on sattunut (porot todella usein) olen homman hoitanut tyylikkäästi vielä tilanteen jälkeen tehdyn ajattelunkin perusteella. Myös yleiseen ajamiseen olen saanut loistavaa oppia hälytysajoneuvon ajamiskurssilta. Ja tottakai siihen hälytysajoneuvon kuskaamiseen sitten kiireellä. Varsinkin niiden isompien hälytysajoneuvojen, eli paloautojen osalta.

En väitä olevani mitenkään erinomainen kuski, niinkuin suomalaiset miehet kuvittelee olevansa, mutten mikään huonokaan, sanotaanko että hyvä.

Liikenteessä on toki monia eri taitoisia kuskeja, uusia ja vanhoja kortin omistajia, nuoria ja vanhuksia, joiden näkö ja refleksit saattaa olla täysin erilaisia. Jollei teiden kuntoa voida parantaa, niin mun mielestä edes tieratamaalausten pitäminen kunnossa helpottaisi monien ajamista, vai onko sekin liian kallista.

Edit:Suurin hyöty noista maalauksista olisi luonnollisesti huonoilla keleillä, kuten pimeällä sadekelillä, jolloin auton valot tuntuu häviävän täysin mustaan asfalttiin.

 

Ja mitä tuli tuohon tien antamiseen ja muuhun. Harjoittelin auton hallintaa tuossa eräs kerta driftaamalla ja se luultavasti katkaisi loputkin nastat vanhoista takakumeista. Kokeilkaapa itse ajaa jotain mutkaista, jäistä ja pikku nyppyjä täynnä olevaa tietä 1.5t takatuupparilla 235 renkailla(edellisen omistajan jäljiltä), joissa ei ole mitään pitoa. No jos haluaa koko ajan ajaa kieli keskellä suuta tai kaivaa itsensä ojasta, niin olkaa hyvät. Itse ainakin ajan mieluummin niin, että pysyn tiellä ilman, että renkaat hakee koko ajan sivuille.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt on netissä ja sanomalehdissä paljon valokuvia näistä "kymppi" rajoituksen päälle kuljettajista ja heidän autoistaan. Taisi olla kokoontumisajot pääteillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä en ymmärrä, miksi kesäkelillä pitäisi ajaa kymppi rajoitusten päälle. Optimihan on 14 rajoitusten päälle. Sama rikesakko. Mutta iljanteella pitää ajaa kelin mukaan, eikä minkään kyltin, jonka joku idiootti on keksinyt tien viereen laittaa. Tämä on unohtunut, kun niin maan hemmetisti ylikorostetaan sitä pirun nopeusrajoitusta joka hemmetin välissä joka tuutissa, että kaikki on hyvin kun ei vaan ylitä nopeusrajoitusta. Nopeusrajoitus on se, minkä perusteella rangaistaan järkevää nopeutta ajavia kesällä. Liukkaalla (n. 10 päivää vuodessa) se on ihan sama mikä nopeusrajoitus on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin voidaan sanoa, että esim. Audi, Mercedes Bend, Volvo, BMW merkkien omistajista löytyy kusipäitä huomattavasti enemmän kuin muiden merkkien omistajista. Sen todistan itselleni joka päivä liikenteessä. Mitä uudempi ja kalliimpi ja hienompi auto, sitä enemmän kusipäitä löytyy ratin takaa. Myös uudemmat Passatit on alkanut hyppimään silmille. Totta kai näitten merkkien omistajista löytyy myös asiallisia kuskeja. Mutta niistä todellisista idiooteista suurin osa ajaa näillä merkeillä.

 

Tässä täytyy nyt vähän puolustautua. Miten sä määrittelet kusipäisen kuljettajan? Sellanen joka ei aja sun mieltymystesi mukaan? Olenko minä kusipäinen kuljettaja kun tulen oikealta reippaasti, vaikka toisen eteen, etuajo-oikeutettuna? Jos kukaan ei noudata etuajo-oikeussääntöjä niin liikenne ei voi sujua. Jos oikealta tulevalle annettaisiin aina tilaa, liikenne sujuisi paljon joustavammin. En myöskään anna tilaa niille, jotka pyrkivät eteeni ilman vilkkua tai sulkuviivan yli.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Optimihan on 14 rajoitusten päälle. Sama rikesakko.

 

Mistäs se tuo 14 tulee? Vasta 20:n ylityksestä on itselleni napsahtanut päiväsakkoja... Vai onko tässä asiassa viime kevään jälkeen tapahtunut joku tiukennus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun otsikko on ajonopeudet,

kerrotaan muutama:

 

Autobahnilla v. 1969, alla Opel Rekord, 175 km/h. Ei irronnut enempää. Viritetyt kuplavolkkarit menivät ohitse :P

 

Autobahnilla v. 1979, alla isompi Opel, 185 km/h. Ei irronnut enempää. Viritetyt Golfit menivät ohitse :P

 

USA v. 1980...vain 110 Km/h. Ei halunnut yrittää enempää. Highway Patrol kyttää mainostaulun takana ja lentokoneet ilmasta :P

 

Malmin kentältä keskustaan päin, v. 1995, Nissan, 160 Km/h rajoitusalueella jolla oli liikennemerkki 80 Km/h. Tutka mittasi ja poliisi pysäytti. Sattui olemaan taskussa vapaaliput Malmi Race & Airshow 95:een, joilla lahjoin poliisit. Ei seuraamuksia 8)

 

Muuten vaan suomalaisella moottoritiellä keskellä yötä kello 3, v. 1994, alla Audi Quattro, ei mitään liikennettä missään, 245 Km/h. Olisi irronnut enemmänkin, mutta kantti ei kestänyt. Ja jos poliisi tulee soittamaan ovelle, kiistän kaiken.

 

Entäs kiihdytys? Täällä näkyy joku vähän kiihtyneen...inhimillistä sekin.

V. 1984, alla Corvette vm. 84, nollasta sataan 4,9 sek. Ei irronnut vähempää...

 

Ylinopeussakot? Helsinki 1995, 40 Km/h rajoitusalueelle ylämäkeen 50 Km/h. Meni maksun puolelle.

 

Kolarit? Perääni ajettiin 3 kertaa ja itse kerran talvella liikenteenjakajaan. Oma moka, liikaa tilannenopeutta.

 

Vastuuton? Ehkäpä...Mutta joskus vauhtihulluus iskee päälle. Mistähän mahtaa johtua? Liikaa testosteronia? Schumacher-kompleksi? Because it´s there? Kanada?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entäs kiihdytys? Täällä näkyy joku vähän kiihtyneen...inhimillistä sekin.

V. 1984, alla Corvette vm. 84, nollasta sataan 4,9 sek. Ei irronnut vähempää...

 

Päh, kannattais varmaan vaihtaa kaksipyöräisiin. Niistä irtoaa helposti alle 2 sek... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään