Sami Puro

Kysymyspalstan muutos

5 viestiä aiheessa

Koska kysymyspalstan uusi formaatti / logiikka jossa annetaan vastauksille pisteitä ja valitaan parhaita vastauksia ei ole oikein maastoutunut hyvin, niin olisiko aiheellista muuttaa tämä alue normaaliksi keskustelualueeksi? Vaiko parantaa "tiedotusta" miten q&a palstan logiikka toimii?

Itse ehkä ensimmäisen kannalla, koska pelkkien vastauksien lisäksi tuntuu aina muutakin kysyttävää/keskusteltavaa heräävän.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinhän se on, että kun ei aluksi (eikä välttämättä koko ketjun aikana) löydy kuin sinne päin vastauksia, keskustelua syntyy, ja ei siinä silloin ajatella, ollaanko jollain Q&A palstalla. Kyllä minä kannatan muutamista normaaliksi keskustelualueeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä formaatti toimii hyvin silloin kun sivuston tarkoitus on toimia ongelmanratkaisuautomaattina melko tarkasti aseteltuun tilanteeseen tyyliin Stack Overflow ja kumppanit. Tämä sivusto ei ole juurikaan sellainen, kysymyksillä on vähemmän ongelmaratkaisukeskeinen tarkoitus ja vastauksia ei ole sellaista määrää ettei kaikkia tulisi luettua muutenkin. Uskoisin ettei nykyformaatin menestys ei ole muuttumassa. On tietämisen arvoista sekin ettei tämä formaatti oikein lennä tämän tyyppisellä sivustolla, aihepiiristä huolimatta.

Muokattu: , käyttäjä: Tero Hannula

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Sami Puro kirjoitti:

Koska kysymyspalstan uusi formaatti / logiikka jossa annetaan vastauksille pisteitä ja valitaan parhaita vastauksia ei ole oikein maastoutunut hyvin, niin olisiko aiheellista muuttaa tämä alue normaaliksi keskustelualueeksi? Vaiko parantaa "tiedotusta" miten q&a palstan logiikka toimii?

Itse ehkä ensimmäisen kannalla, koska pelkkien vastauksien lisäksi tuntuu aina muutakin kysyttävää/keskusteltavaa heräävän.

Normaali alue toimii ehkä lopulta kuitenkin paremmin kuin tiedotus järjestelmän logiikasta, ehkä vaikea oivaltaa satunnaiselle kysyjälle joka on tottunut vain tavallisiin foorumeihin. Tietysti jatkokeskustelun seuraaminen on myös helpompaa, jos viestit ovat kronologisessa eivätkä paremmuusjärjestyksessä (mun viestit ekana vai mitenkä se nyt menikään... :D).

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin on nyt toimittu (= kyssäripalsta muutettu vakioformaattiin):

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään