Juha Paulavuo

SE-EPPn putoaminen Tampereella 13.1.1974

16 viestiä aiheessa

Kaveri väittää kivenkovaan, että kyseinen Piper Cherokee olisi ollut Irwin Goodmanin kone. Mikään löytämäni fakta ei tue väitettä. Olisiko kuitenkin mahdollistta, etä Irwin olisi omistanut Cherokeen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Juha Paulavuo kirjoitti:

Kaveri väittää kivenkovaan, että kyseinen Piper Cherokee olisi ollut Irwin Goodmanin kone. Mikään löytämäni fakta ei tue väitettä. Olisiko kuitenkin mahdollistta, etä Irwin olisi omistanut Cherokeen?

Minullakaan ei ole mitään kovaa faktaa aiheesta, mutta samanmoinen käsitys jostakin on tullut, että olisi ollut Irwinin omistuksessa, tai ehkä jonkun hänen hallinnoimansa yhtiön. Tampereella oli hiukan aikaisemmin Cessna 175A SE-CTT, jonka omisti eri artistien keikkoja myynyt Viihdeohjelma Oy (tjsp). En tiedä, olisiko näillä mitään tekemistä keskenään, ehkä vain yhteensattuma, että kaksi humppateollisuutta palvellutta lentokonetta majaili Tampereen Härmälässä samalla vuosikymmenellä ja olivat Ruotsin rekisterissä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jäljet johtavat manageriin eli Tauno ”Tappi” Suojaseen.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/02/13/managerilegenda-tappi-suojanen-myi-kaikkea-mika-liikkui

Helikopterit ja lentokoneet olivat tuolloin ahkerassa käytössä. Viihdetouhuissa olleet tuntevat tarkemmin nuo monimutkaiset kuviot.

 

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Laiho
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Lainaa

Haveri 1974-01-13 Tammerfors, Finland, störtade på en gata under inflygning till Härmelä flygfält i dåligt väder
Avreg 2002-10 Totalhaveri

Onnettomuus (jossa kukaan ei ilmeisesti kuollut, koska Jylhän kirja ei tapausta tunne) 1974 ja rekisteristä poisto 2002! Siis korjattiinko kone ja se joutui uudestaan onnettomuuteen (missä?) 2002 vai oliko romu jossain varastoinuna neljännesvuosisadan ennen rekisteristä poistoa??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Tauno Hermola kirjoitti:

Onnettomuus (jossa kukaan ei ilmeisesti kuollut, koska Jylhän kirja ei tapausta tunne) 1974 ja rekisteristä poisto 2002! Siis korjattiinko kone ja se joutui uudestaan onnettomuuteen (missä?) 2002 vai oliko romu jossain varastoinuna neljännesvuosisadan ennen rekisteristä poistoa??

Minusta siinä kuoli useampikin ihminen. Osui Peltolammilla kerrostalon kulmaan ja siitä katuun. Ei varmasti korjattu, joskus nuos rekisteristä poistamiset vaan jää tekemättä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpa tuolla papa-papalla näköjään extremeetäkin harrasteltu aina silloin tällöin. Tässä "mukaansa tempaava" muistelo Vexi Salmen ja kumppaneiden seikkailuista,ehkä on ihan tositarinakin. Tässä tarinassa mainitaan jopa itse Irwin koneen omistajaksi!

http://daidaloksenlento.blogspot.fi/2006/10/salmen-matkassa-matkuun-ja-hrmln.html

Muokattu: , käyttäjä: Jaakko Männistö

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
‎13‎.‎3‎.‎2018 at 11.45, Juha Ritaranta kirjoitti:

Minullakaan ei ole mitään kovaa faktaa aiheesta, mutta samanmoinen käsitys jostakin on tullut, että olisi ollut Irwinin omistuksessa, tai ehkä jonkun hänen hallinnoimansa yhtiön. Tampereella oli hiukan aikaisemmin Cessna 175A SE-CTT, jonka omisti eri artistien keikkoja myynyt Viihdeohjelma Oy (tjsp). En tiedä, olisiko näillä mitään tekemistä keskenään, ehkä vain yhteensattuma, että kaksi humppateollisuutta palvellutta lentokonetta majaili Tampereen Härmälässä samalla vuosikymmenellä ja olivat Ruotsin rekisterissä.

 

Lipaston laatikon pohjalta löysin kesällä 1969 tai -70 ottamani kuvan Härmälän kentältä.Kuva on laadultaan ja aihesommittelultaan arvoton,enkä itsekään tiedä miksi olen sen pläjäyttänyt,ehkä jostain vasemmalta on tullut kone laskuun,mutta tähtäily mennyt hiukan pieleen;DJoka tapauksessa,kuvaan on tallentunut juuri tämä SE-CTT,tai ikävä kyllä,vain koneen peräsin! Taustan maisema lienee ajan saatossa ( 49 v.) hiukan muuttunut?

Härmälä .png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
22 tuntia sitten, Juha Ritaranta kirjoitti:

Ja täältä löytyy pienellä googletamisella lisää tietoa, näköjään vain pilotti kuoli, kolme matkustajaa loukkaantui: 

 

Onkohan aikanaan kuolleiksi laskettu vain onnettomuuspaikalla välittömästi menehtyneet, koska tapausta ei ole Jylhän kirjassa "Siviili-ilmailun viimeiset lennot 1927-1994". Oletettavasti onnettomuustutkintaraportti, joka kaiken logiikan mukaan tapauksesta on Suomessa tehty, sisältää myös tiedon sairaalassa menehtyneestä ohjaajasta. Tietenkin onnettomuuden puuttumiselle kirjasta voi syynä olla jossain tapahtunut virhe tai erehdys; joka tapauksessa kirja pyrki kattamaan kaikki Suomessa tapahtumeet onnettomuudet, joissa ihmishenkiä on menetetty ja jotka on Suomessa tutkittu, myös ne, joissa kone on ollut ulkomaisessa rekisterissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään