Mika Laakso

Kaputti Perkjärvellä

6 viestiä aiheessa

Vanha valokuva, kuvan takana kirjoitus: Kaputti Perkjärvellä kesällä 1924, Kapt. Gotleben ja Luutn. Könni. Mikä on kone / tapaus?

FullSizeRender (67).jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähde:Jukka Vesen - Heimo Siiropää: Utin koneet siipi maassa.

30.7.1924 Breguet 14 A2 

Keskiviikko klo 23.30. Kone tuhoutui, kun laskussa Perkjärvelle tykistöammunan jälkeen vasen taso osui pimeässä kentälle pistävässä metsänniemekkeessä kasvaviin puihin ja kone meni ympäri. Ohjaaja jääkärikapteeni Allan Gottleben (s. 14.8.1895), tähystäjä luutnantti Aarne Könni. kone poistettiin 15.9.1924.

Laitetaanpa tähän samaan riemuun tieto, että Utin Ilmakilta on juuri tuottamassa tuosta em. kirjasta uusintapainoksen, joka on jalostunut ensimmäistä painosta huomattavasti laajemmaksi niin sattuneiden tapausten kuin kuvituksenkin oalta. Kirja julkaistaan 17.5.2018 Utti 100 vuotta -juhlavuoden kunniaksi.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Ritari
Nimi Breguet korjattu.
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
3 minuuttia sitten, Raimo Heikkinen kirjoitti:

Kun kaikki Mikan kysymykseen liittyvä on jo sanottu, mitä muuta siihen voisi Breguet 14 A2 -maatiedustelukoneesta lisätä.

No jotenkin voisin kuvitella että Raimon arkistosta löytyisi paljonkin lisättävää, kuten moottorin ja potkurin numero, jne.

Rod :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nähtyäni Raimon lisäyksen, olin lähes varma, että minä poika olin kirjoittanut Breguetin väärin. Mutta kappas vain, kirjassahan on kone väärin, BreQuet. Pitää siis olla Breguet. Korjasin myös tuonne ylemmäs. Kiitos Raimo!

Lainaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään