Guest juhasaastamoinen

Logitechin headsetit + ongelma niiden käytössä

14 viestiä aiheessa

Moi!

Itselleni sattui "pieni" vahinko kirjaimellisesti entisen headsetin kanssa kun kompuroin sen johtoon ja <pänks> sanka poikki.

Eli, nyt pitäisi ostaa sitten uudet ja ajattelin että pitäisikö ostaa kerralla kunnon pelit. Onko kenelläkään kokemusta Logitechin USB Stereo Headset 20:stä ja Premium Stereo USB Headset 30:stä? Onko laatu minkälaista? Pistin merkille, että tuossa 20:ssä ei ole kaapelissa äänenvoim./-mute, säädintä. Se kun oli ainakin tuossa minun entisessä aika kätevä vempain.

Entäs sitten hinta? Onko balanssissa kun 20stä pyydetään 50 € ja 30stä 55€?

On tuo kyllä rehellisesti sanoen ainakin itselleni varsin iso raha, siksi olisikin kiva kuulla muiden mahd. mielipiteitä kyseisistä vempeleistä ennen kuin menee ja ostaa suivaltaa "sikaa säkissä"

//offtopic[Miks se ei liiku? - No, se on vähän semmoinen rauhallisempi yksilö ;D ] //offtopic

Muistaako joku tämän mainoksen? ;)

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on ollut tuo usb stereo headset 20 tässä kuukauden päivät ja ei ole erityisen pahaa sanottavaa. Mikkiä en valitettavasti ole vielä testannut mutta ihan hyvin kuuluu ainakin musiikki. Headsetin asentoa joutuu kyllä korjailemaan aina välistä kun ei ainakaan minun päähän tunnu hyvin käyvän. Yleensä ottaen logitechin tuotteet on ainakin minun kokemuksieni mukaan laadukkaita. En kyllä osaa verrata ollenkaan muihin kun en ole omistanut kun tämän yhden ainokaisen, saatikka sitten testannut muitten valmistamia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kiitos ja kumarrus! Juuri tälläistä millaiselta-on-käytössä-tuntunut -kokemuksia kaipailen.

Oletko muuten kokenut haitaksi sen että ei voi säätää äänenvoim. suoraan kaapelista? Minusta se kuullostaa vähän hankalalta, jos on esim. lentämässä, niin menenpä vaihtelemaan äänenvoimakkuutta jostain Windowsin säätimestä. Mutta se on vain pohdittuna, kun ei ole käytännön kokemusta tuosta.

Hyvät viikonlopun jatkot kaikille!

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko muuten kokenut haitaksi sen että ei voi säätää äänenvoim. suoraan kaapelista? Minusta se kuullostaa vähän hankalalta, jos on esim. lentämässä, niin menenpä vaihtelemaan äänenvoimakkuutta jostain Windowsin säätimestä. Mutta se on vain pohdittuna, kun ei ole käytännön kokemusta tuosta.

Ei kai sitä lennellessä pahemmin tarvitse äänenvoimakkuutta säädellä ??? USB-hedareissa kun voi (ja kannattaa) laittaa simun äänet kuulumaan kajareista ja lennonjohtajien puheet headsetistä. Jos puhe ei kuulosta oikealta niin sitten vaan AVC:ta remppaamaan ;)

Minultakin löytyy tuo Logitechin USB Stereo headset 20 ja itse joudun korjaamaan äänenvoimakkuuksia vain silloin kun pelaan erästä peliä jossa ne on hyvä laittaa pienemmälle. Ja eipä tuossa säätämisessäkään mene kuin jotain 5-10 sekuntia.

Ihan hyvä ostos oli tämä headsetti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi! Siis tarkoitin tuolla äänenvoim. säätämisellä sitä, että jos haluaa esim. kesken lennon (tuntuu siltä että lennonjohtaja melkeinpä huutaa korvaasi 8) ) säätää kyseistä asetusta, niin se onnistuu kätevästi suoraan langasta... Noh, teoriansa kullakin. Minulla tämä taitaa olla aika kaukaa haettu :D

Muutaman päivän päästähän se nähdään.... ;)

Edit: sori, en lukenut tuota Laurin viestiä kunnolla loppuun... Eihän siinä tottakai mene pitkään, jos säätää asetuksista tuota voimakkuutta. Tottumuksensa kullakin. :)

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen verran täytyy tunkea tähänkin threadyyn, että mulla ainakin on ollut hyötyä äänenvoimakkuuden säädöstä, kun esim. joku on alkanut kesken kiivaan ilmataistelun imuroida alakerrassa, siinä ei ihan heti saa kavereiden puheesta tolkkua. Toinen hyödyllinen nappi on ollut mikrofonin vaimennus, joka on auttanut muille huudellessa.

No tietenkin vanha headsetti meni sitten hajoamaan, ja ostin uuden. Mutta kas perhana, tässä uudessa, vaikka maksoi tuplaten edelliseen (9€) nähden on huonompi mikki eikä minkäänlaisia säätöjä. >:( Viimeinen kerta kun ostan mitään Labtecin tuotteita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minulla on tuo USB setti ja olen tykänny kyseisestä vehkeestä näin yleensä. Mutta ongelmiakin ilmaantui. Näin offline lennettäessä kaikki sujuu hyvin, kunnes jossakin vaiheessa lähden käymään jossakin ja irroitan usbin koneesta. Äänet siirtyy kaiuttimiin. Kun tulen takaisin, tökkään johdon seinään (siis koneeseen 8) ) ja avot! Äänet ei kuulu. Otan johdon pois. Äänet siirtyy takaisin kaiuttimiin. Välillä tulee virheilmoitus käyttöönoton virheestä (initialization error). Osaisiko kukaan sanoa, miksi äänet eivät aina siirry kaiuttimista takaisin kuulokkeisiin. Äänet siirtyvät takaisin kuulokkeisiin joskus, mutta ei läheskään aina. Ei ole kiva kuunnella lennonjohdon ohjeita kaiuttimista. Saa paremmin selvää, kun ne tulevat suoraan korviin.

Voisiko joku neuvoa tietämätöntä tässä asiassa.

Hyvät sunnuntain jatkot!

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusimmassa Pelit-lehdessä tässä mainitut kuulokkeet saavat risuja. Mikrofoni ei yllä lähelle suuta, yli puolen tunnin käyttö aiheuttaa kärsimyksiä ja säätömahdollisuudet ovat huonot. Äänet ovat ilmeisesti kohtalaiset. Verkkokaupassa olisi Sennheisereita, olisivatko paremmat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olisiko kenelläkään antaa vinkkejä yllä kuvatun tilanteen korjaamiseksi. On tosiaan hieman rassaavaa, kun ei voi ottaa kuulokkeita pois koneesta lennon aikana, koska äänien takaisin tuleminen ei ole varmaa ja jumiminenkin on mahdollista. Jos kysyin huonosti tai muuten vain haluaisitte lisävalaistusta tilanteesta, voin tarvittaessa antaa lisätietoja sen minkä osaan.

Kiitos ajastanne!

Junnu

P.S. Muuten nuo kuulokkeet ovat mielestäni ihan asialliset ja mukavat päässä. Äänenlaatukin on mielestäni ihan puhdas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin itse hiljattain Sennheiserin vastaavan laitteen ja olen huomannut seuraavaa: Plug&Play toiminto toimii erittäin satunnaisesti. Peleisssä mihin ne ovat tietty ensisijaisesti tarkoitettu ongelmaa ei juuri esiinny, mutta esim. nettipuheluissa ja radionkuuntelussa, mediaplayerissa jne. varminta on napsaista laitehallinnassa äänikortti pois käytöstä (joinakin päivinä kone pyytää uudelleen käynnistystä, useimmiten ei). Tällöin äänet tulevat varmuudella (ainakin Sennheiserissa on itsenäinen äänipiiri) kaikissa ohjelmissa ja sovelluksissa usb-kuulokkeisiin. Tämä ohje annettiin sekä valmistajalta että myyjältä nuristuani pari päivää sähköpostipommituksella ko. tahoja USB:n plug&play ominaisuuksista. Tosin on päiviä jolloin kaikki käy kuten oletin eli johto kiinni ja kuuntelu päälle. Tutkimattomia ovat PC:n ja oheislaitteiden tiet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä meinaa hieman ärsyttää. Minulla oli sellainen oletus, että "laita töpseli koneeseen ja siinä se". Tässä mielessä paremmin toimivat ihan ne

12€ kuulokkeet, joissa oli tavallinen liitin äänikortilta tuleville äänille...

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankin itse pari viikkoa sitten tuon Sennheiserin PC 135 USB headsetin (~106 euroa), ja olen siihen 100% tyytyväinen. Tyytyväisyyteeni vaikuttaa kuitenkin muutama seikka jotka eivät kaikkien kohdalla välttämättä täyty:

1) Headsetin mikrofoni on ehdottomasti paras headset mikrofoni mitä olen ikinä käyttänyt / kuullut kenenkään käyttävän. Vanhan Labtecini mikrofoni oli "ihan ok" aikoinaan, mutta Sennheiseriin siirryttyäni tajusin miten HUONO se oikeasti oli.

Jos on aikaisemmin käyttänyt headsettiä jossa on ollut erinomainen mikrofoni, hyppy Sennheiseriin ei välttämättä tunnu missään. Lisäksi, mikrofonin ääni USB liittimen kautta - vaikka vanhan Labtecini piekseekin 10-0 - kuulostaa hieman tunkkaiselta. USB pulikka melko varmasti pakkaa mikrofonin ääntä ennen koneelle lähettämistä USB väylän säästämiseksi. Olen ratkaissut tämän ongelman liittämällä headsetin mikrofonin SBLive! äänikorttini etupaneelin mikrofoniliitäntään (tämä on mahdollista, koska headsetti käyttää ihan tavallisia miniplugeja jotka liitetään USB-osaan), jolloin mikrofonin ääni kulkee sellaisenaan koneelle asti, ilman pakkausta. Kaikilla ei ymmärrettävästi tätä mahdollisuutta ole, mutta jos on, suosittelen ehdottomasti tekemään samalla tavalla TAI hankkimaan PC 130 mallin (~60 euroa) joka käsittääkseni on täysin sama laite, mutta ilman USB pulikkaa.

Täältä löytyy muutama WAV tiedosto jotka on äänitetty yksi toisensa jälkeen - yksi Labtecilla, yksi Sennheiserilla USB:n kautta ja yksi Sennheiserilla LiveDriven kautta:

http://www.puonti.net/stuff/microphone.zip (~500k)

2) Minulla ei ole tarvetta irroitella kuulokkeiden USB liitintä koneesta, joten en ole törmännyt "plug'n play" ongelmiin. Pienen alkusäädön jälkeen olen saanut kaikki ohjelmat toimimaan kuten pitääkin, eli peliäänet kaiuttimista ja puheet headsetistä (Skype, SquawkBox, TeamSpeak2).

"Alkusäädöillä" tarkoitan ongelmia jotka korjautuivat kun tajusin ruksia Control Panel / Sound and Audio Devices Properties / Audio -ikkunasta "Use only default devices" ruksin. Tätä ennen Skypellä oli vaikeuksia ymmärtää mistä mikrofonin äänen oli tarkoitus kuulua. Lisäksi Skypestä piti ottaa pois audiolaitteiden automaattinen säätö, joka tuntui lähinnä sekoittavan jo toimivia asetuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olenko hyvin väärässä, jos väitän, että USB kuulokkeita ja SquawkBox:ia käytettäessä voi laittaa koneen äänet kuulumaan kaiuttimista ja lennonjohtajan puheen kuulokkeista? Jos tämä pitää paikkansa, miten ne asetukset tulisi laitaa? Minä olen yrittänyt muutella niitä SB:n ääniasetuksia, ilman toivottua tulosta. Vai pitääkö siinä muutella koneenkin asetuksia?

Kiitos mahdollisille vastaajille!

Junnu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään