Pauli Hankonen

Kuvagallerian kuvien lisääminen ei onnistu suurilla määrillä

5 viestiä aiheessa

Minulla on tuossa tehtynä Kuvia Heathrowlta kansio ja olen kolme kertaa yrittänyt lisätä sinne 57 kuvaa kerralla (maksimi on 100 kuvaa ohjeen mukaan). Kuvien lisääminen sinällään onnistuu, mutta koska haluan muokata jokaisen kuvan tiedostonimen kohteen mukaiseksi (esim. British Airways Boeing 767-336(ER) G-BZHB) ja lisätä lisätietoja kentään kommentteja kuvista, ei homma onnistu.

Näyttää siltä, että softa kaataa tietyn merkkimäärän ylitettyä kuvien muokkaamisen läväyttämällä uuden "Valitse kansio" ikkunan jo olemassa olevan päälle estäen näin kuvien muokkaamisen loppuun. Painiketta "Muokkaus valmis" (tai jotain sinne päin) on turha painella siinä toivossa että kuvat tallentuisivat albumiiin ja niiden tietoja voisi palata muokkaaman uudestaan myöhemmin. Vaikka se on aktiivinen se ei toimi. Myöskään "3 lisää tietoja" tekstin linkki ei toimi jos sitä kautta pystyisi pääsemaan takaisin muokkausnäytölle ("1valitse albumi" ja "2 lisää kuvia" tekstilinkit toimivat). Muokattav kuvat näkyvät koko ajan vasemmassa reunassa, mutta niitäkään klikkailemalla ei muokkaamaan enää pääse. Tästä pääsee eteenpäin vain ja ainoastaan aloittamalla koko homman alusta, mutta softa kaatuu samalla tavalla jossain vaiheessa uudestaan. Ensimmäisellä kerralla kirjoitin kuviin tiedostonimet, labelit ja lisätietoja. Pääsin noin kuvaan 20 saakka kun koko roska kaatui. Seuraavalla kerralla kirjoitin tiedostonimet ja lisätiedot ja pääsin noin kuvaan 27 saakka kunnes softa kaatui. Kolmannella kerralla kirjoitin pelkät tiedostoniemt ja softa kaatui päästyäni kuvaan 54.

Kuvagallerian käyttö ei ole juurikaan houkutellut, mutta nyt ajattelin antaa sille mahdollisuuden. Taidan kuitenkin postata kuvat neljännellä yrittämällä vapaan keskustelun puolelle, sillä siellä homma toimii jos kuviin haluaa muutakin tietoa kuin kuvan alkuperäisen (kameran antaman) tiedostonimen. En poistanut tekemäni kansiota ja sen voisikin varmaan avata kaikille avoimeksi, jos joku muukin joskus sattuu LHRlla kuvaamaan.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin :laugh:

Muokattu: , käyttäjä: Pauli Hankonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon otsikon osan "suurilla määrillä" voisi jättää pois sillä kyllä se kaatuu joskus yhdenkin kuvan lisäämisessä. Muutama ilta sitten lisäsin kuvan Kuvia Hangosta albumiin ja softa jäi pyörimään. Aamulla oli albumissa kaksi mustaa "kuvaa" ilman mitään tekstiä. Nykyään kirjoitan aina lisätiedot wordissa ja copy/pastean jolloin softan kaatuessa ei tarvitse aloittaa nollasta..

Rodney 

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on todella raivostuttava piirre. Vaikka kirjoittaisin tiedot etukäteen wordissa, niin en tiedä toimisiko silti. En halua/jaksa kokeilla hommaa jos softa kaatuu taas kuvan 54 kohdalla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutenkin kuva-albumit olisi kiva saada siihen vanhaan muotoon. Itseltä jäänyt kokonaan kuva-albumien selaaminen päivityksen jälkeen. Hankosen stoorit vapaa keskustelu -alueella ovat ainoat mitä olen lukenut.:laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä ei ole vieläkään fiksattu :thmbdn:

Olen tässä lähdössä nyt kolmatta kertaa lisäämään kuvia EGLL kansioon, mutta kyllä on tuskaista. Ei hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään