Kalle Autio

Virkistystaajuuksista?

6 viestiä aiheessa

Moro!

Mua nyt ihmetyttää, että mikä sen virkistystaajuuden pitäisi olla? Onko se parhaimmillaan, mitä korkeampi on?

Mulla on näytönohjaimena nVidia GeForce 4 MX 440 SE 64 Mb ja näyttönä Fujitsu-Siemens C776 17". Käytän 1024x768 resoa. Mitä virkistystaajuutta minun kannattaisi käyttää?

Kiitti jo etukäteen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä virkistystaajuus on matalin, jolla et huomaa näytön vilkkuvan. Mitä korkeampi taajuus, sen lyhyempi näytön elinikä, joten ei kannata pitää korkeammalla kuin on tarpeen. Jossain 70-85 Hz välillä lienee se sopivin, riippuu näytöstä. Tämä siis kuvaputkelle, LCD-näytöllä on ihan turha nostaa 60 Hz ylemmäs, ne ei välky.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En nyt usko että tästä mitään apua on mutta tässä minun taajuuteni,näyttö ja näytönohjain.

Taajuus:81.5

Näyttö:IBM G96

Näyttis:GF4MX 440SE 64mb

EDIT:ja resona 1024x768

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh jos haluat kaikken parast käytät 85hz (siis sinun kokopanossa) mutta itse ollen laitanyt 75hz... Fs pyöri paremmin.

Ale 75hz alka olla huono koska isot valeat aluet alka välkyä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riittävä virkistystaajuus on täysin yksilöllistä, yhdelle riittää 75, minulle ja monelle keskivertotyypille 85 on se oikea, sitten on näitä "kotkan silmät" omaavia jotka vaativat 100 hertsiä...

Eli se mitä taajuutta käytät on alin jolla et havaitse välkkymistä eivätkä silmäsi rasitu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään