Guest redhots00

Sonyn digikamerat

13 viestiä aiheessa

Olen jossain vaiheessa ostamassa Sonyn P10 digikameraa ja olisi mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä tuosta kamerasta ja sonyn muista malleista, henk.koht käyttökokemyksia yms.??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MO

kookle antoi tällaisen saitin jossa arvosteluja. http://www.pricescan.com/digiphoto/items/item148095.asp?sid=10000016

näyttää jakavan mielipiteitä kuin diapami ja verot.

sellainen hommeli tuli vain mieleen että kun sonylle antaa pikkurillin niin se vie koko käen ja lompakon myös joka siinä kädessä on samalla. meinaan sillä sitä että jos ostat nyt laitteen joka tukee sonyn omaa memorystick korttia, niin seuraavaksi kun hankit ehkä mp3-soitinta tai videokameraa - ostat tai joudut ainakin funtsaa jos ostaisit sonyn sillä tuo memorystickki kun toimii molemmissa.

muutenkin sonyt on vähän kalliimpia kuin moni muu valmistaja mut tekeehän ne ihan ok kamaa.

itse olen sotkeutunut tuohon memorystick laitteisiin kännykän kautta, tarkemmin duo korttiin ja arvaatkaas maksaako ne kun ei ole kai vieläkin tarvikevalmistajaa, huhhuh!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen jossain vaiheessa ostamassa Sonyn P10 digikameraa ja olisi mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä tuosta kamerasta ja sonyn muista malleista, henk.koht käyttökokemyksia yms.??

Eikös se oo se 5 megapikselin kamera? Sanon: Loistava!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paha nyt sanoo mitään tuosta kamerasta, mutta itse ostaisin kameran pidemmällä polttovälillä ja jollain muulla, kuin memorystick-tallennuksella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se oo se 5 megapikselin kamera? Sanon: Loistava!

sen sanon että tuo pikseleihin tuijottaminen on yhtä tyhmää kuin että mittaa pc:n tehoa pelkän prossun herzeillä. hyvä optiikka on ainakin toinen ratkaiseva josei tärkeämpi ominaisuus kuin ne pixelit

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sen sanon että tuo pikseleihin tuijottaminen on yhtä tyhmää kuin että mittaa pc:n tehoa pelkän prossun herzeillä. hyvä optiikka on ainakin toinen ratkaiseva josei tärkeämpi ominaisuus kuin ne pixelit

Optiikkahan on nyt Sonylla se vahva puoli, ainakin mitä tässä on tullut huomattua

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä taas olen ostamassa olympus C-5050 ZOOM

Tietääkö joku tästä, siinä on kuiteskin aika hyvä valovoimainen linssi???? 5Megaaa YM.

Jos jollakulla on tämä kamera olisin kiitolinen kuulemaan

kokemuksissta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Sonyn pikkuinen 3,3 megan digikamera (DSC-P1). Kun pikkukameran rajoitukset ottaa huomioon niin on tuo ihan käyttökelpoinen vehje. Ainoa ongelma on akun kanssa. Vajaan vuoden ja ehkä noin 500 kuvan jälkeen se ei jaksanut latautua täyteen puhtiin. Nyt n 1½ vuotta ostamisesta akku kestää n 40 kuvan oton yhdellä latauksella mutta jo 10 kuvan jälkeen ilmoittaa latauksen olevan lähes lopussa. Viime viikolla ostin uuden akun (aivan hirveään 89 euron hintaan) ja myyjä kertoi, että vika on Sonyn akuille tyypillinen. Sony ei ole antanut lupaa tarvikeakkujen valmistukseen, joten muita vaihtoehtoja kuin alkuperäisen hankinta ei ollut.

Kaikesta huolimatta ihan käyttökelpoinen pokkariksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paha nyt sanoo mitään tuosta kamerasta, mutta itse ostaisin kameran pidemmällä polttovälillä ja jollain muulla, kuin memorystick-tallennuksella...

Mikäs sitten? Ja onhan se memorystick:kin aika kätevä systeemi, ja saa niihinkin paljon muistia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs sitten? Ja onhan se memorystick:kin aika kätevä systeemi, ja saa niihinkin paljon muistia.

Sonyn memorystick Maksaa ja paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sonyn memorystick Maksaa ja paljon.

Kuten myös Fujin ja Olympuksen xD... Tosin sitä en tiedä missä suhteessa Memorystickit tuohon ovat, mutta Compactflashia saa puoleen hintaan xD:hen verrattuna

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosittelen lämpimästi arvostelujen lukemista, esimerkiksi http://www.steves-digicams.com osoitteesta. Voin käydä lukemassa tuon arvostelun ja katselemassa vähän vastaavia vaihtoehtolaitteita... Edittiä tulossa jossain vaiheessa :)

Edit : Jooh... Tässähän tätä vähäsen, vähän plussia ja miinuksia mitä nyt tuli mieleen :)

Sony DSC-P10 (5mpix, 2592x1944), 478e

Plussaa : Pienikokoinen (vie minne vaan mukana), 5mpix

Miinusta : "Sony-keskeisyys", eli vain Sonyn omat akut, muistikortit jne käy. Vähän latteat värit, jonkin verran kohinaa kuvissa, "chromatic aberration" eli semmosta liilaa väriä kirkkaan ja tumman rajamailla.

Canon PowerShot A80 (4mpix, 2272x1704), 415e

Plussaa : Toimii 4xAA akuilla tai paristoilla (voit vaikka afrikkalaiselta ärrältä hakea hätätapauksessa lisävirtaa), CompactFlash tallennus (hinta-megatavusuhde), vapaasti käänneltävä LCD näyttö, terävät ja värikylläiset kuvat.

Miinusta : Vain tavalliset patterit mukana, isompi kuin Sony.

Tässä nyt "haastajaksi" esimerkiksi tuo Canonin A80. Älä nyt sitten muodosta kuvaa kameroista pelkästään tuon perusteella... Tässä nyt yksi esimerkki, ja asiat mitkä pistävät MINUN silmääni päällimmäisenä. Varmasti kummallakin kameralla on enemmän hyviä ja huonoja puolia, mutta näiden välillä oma valintani osuisi Canoniin. Mieti myös, että tarvitsetko välttämättä 5mpix tarkkuutta, jos kamera on pelkästään "näppäilyyn", joista sitten muutaman kuvan saatat tulostaa/tulostuttaa kymppikuva kokoisiksi, tai käyttää pienennettyinä web-sivuilla. Sensijaan kannattaa satsata vaikka pienempitarkkuuksiseen, mutta pidemmällä polttovälillä varustettuun kameraan, jolla pystyt rajata tilanteita paremmin.

Toivottavasti en nyt kovin pahasti pistänyt päätä pyörälle ;)

Edit2 : Tuohon Petruksen viestiin, että meinasin joo laittaa sitten vielä tuonkin, ja yhden kolmannenkin saitin :) Ajattelin että ehkä tuo yksi nyt riittää ;) Mutta pistetään se kolmaskin sivu tähän vielä. eli http://www.dcresource.com

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse suosittelen lämpimästi arvostelujen lukemista, esimerkiksi http://www.steves-digicams.com osoitteesta. Voin käydä lukemassa tuon arvostelun ja katselemassa vähän vastaavia vaihtoehtolaitteita... Edittiä tulossa jossain vaiheessa :)

Steve's Digicams on todellakin erittäin hyvä saitti, mutta DP Review (http://www.dpreview.com/) on mielestäni vielä asteen verran parempi.

Peppe

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään