Petri Lehtovirta

Kohteliaan droneharrastajan käyttäytymissäännöt

5 viestiä aiheessa

Olisihan tuohon artikkeliin voinut lisätä tämänkin linkin:

https://www.droneinfo.fi/fi/ala_lennata_taalla

Itse asiassa, kaikissa vapaasti kaupan olevissa drone -myyntipakkauksissa pitäisi olla selkokielistä lakitekstiä sekä nuo käyttäytymissäännöt. En tiedä, onko niissä mitään varoitusmerkintöjä. Vähän kuin tupakkiaskissa nykyään...:hmm:Eri asia on toki, lukeeko niitä kukaan, ja varsinkaan, ymmärtääkö lukemaansa.

Muokattu: , käyttäjä: Tumi Hämäläinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä haavelin  1970 luvulla radio-ohjattavia liidokkeja. Ei ollut silloin rahaa. Köyhä poika unelmoi.  Kaikki piti tehdä silloin itse. Vasta vuonna 2005 ostin ensimmäisen sähköliidokin- Tein myös erään helikopterin joka ruuvin ja pultin itse- Ei siitä sen enempää. Täytyy tietää roottorin mekanismista .Se on kolmella digiservolla ohjattava nuppi. Perän potkurin lapakulmaa säätää nopea digiservo.  Radiovehkeissäni on van 35 Mhz-taajuus. Sähköliidokki  Tango  nousisi heti kovalla teholla vaikka kilometrien korkeuteen. Pieni kaksitasolennokki oli 485 metrissä  Korkeusmittarin mukaan. Lennätin silloin turvallisesti. 

Nyt saa lennättää vain 50 metrin korkeudessa- Tuskin sitäkään. Niin ne ajat muuttuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Tein myös erään helikopterin joka ruuvin ja pultin itse

Eikö niitä nyt sentään olisi saanut kaupasta valmiina?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään