Matti Palosuo

Finnair avaa reitin Los Angelesiin ja vahvistaa Pohjois-Amerikan tarjontaa sekä keskustelua 001-lentonumerosta ja 24h rotaatiosta

38 viestiä aiheessa

Yhden koneen kaukolentokapasiteetti on käytössä eli ei voi laittaa minnekään muualle samana päivänä Vantaalta.

Koneet pyörii reitiltä toiselle tai ei lähde ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli ts. SFO ei taivu LAXin kylkeen niin, että reitit saataisiin yhden A350-koneen kapasiteetillä pyörimään, aivan kuten itsekin sanoit. :cool:

Mutta itse asiaan. SAS on toisinaan Helsingistä myynyt melko älyttömän halvalla lippuja USA:n länsirannikolle, saa nähdä lisääntyykö tarjoukset tämän myötä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
15 minuuttia sitten, Antti Salste kirjoitti:

Eli ts. SFO ei taivu LAXin kylkeen niin, että reitit saataisiin yhden A350-koneen kapasiteetillä pyörimään, aivan kuten itsekin sanoit. :cool:

Taipuu ja helposti kuten sanojn. Yhden koneen päiväkapasiteetilla.

Viimeisen kerran siis vielä että ei yhdellä ja samalla koneella niinkuin ei yksikään Finnairin reitti. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Viimeisen kerran siis vielä että ei yhdellä ja samalla koneella niinkuin ei yksikään Finnairin reitti. 

Eikö Bangkokia lennetä enää lainkaan yhdellä ja samalla koneella peräkkäisinä päivinä (samoja vuoroja)? Miksi mulle on jäänyt käsitys, että näin oli vielä jokin aika sitten. :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä useakin Finnairin kaukokohde pyöritetään 24h HEL-HEL periaatteella. Siihehän koko Finskin jatkoliikennetoiminta perustuu. Klo 17-18 aikoihin möhköt Aasiaan, samat koneet ovat klo 13-15 välillä seuraavana päivänä Helsingissä ja käytettävissä seuraavalle 17-18 lähtevälle lennolle. Tietty yksilöhän ei tietenkään aina pyöri yhdellä reitillä vaikka tämä (jossei tarvisi koskaan huoltaa koneita yms) olisikin mahdollista usealla reiteillä (esim. kaikki Aasian reitit pl. SIN). Esim. AY5 ja AY6 Itärannikolle vetää usein jopa viikon samalla yksilöllä. Myöhäisillan HKG, SIN ja BKK ovatkin tästä poikkeus kun seisovat kohteessa useita tunteja. 

Muokattu: , käyttäjä: Miko Verno

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
6 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Taipuu ja helposti kuten sanojn. Yhden koneen päiväkapasiteetilla.

Miten se siis taipuu helposti ilman, että joudutaan siirtämään A350 kapasiteettia pois muualta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
16 tuntia sitten, Antti Salste kirjoitti:

Miten se siis taipuu helposti ilman, että joudutaan siirtämään A350 kapasiteettia pois muualta?

Laitetaan 350 taivaalle kun on Kalifornian lennon lähtöaika. Helppoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
18 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Eikö Bangkokia lennetä enää lainkaan yhdellä ja samalla koneella peräkkäisinä päivinä (samoja vuoroja)? Miksi mulle on jäänyt käsitys, että näin oli vielä jokin aika sitten. :o

Miksi juuri Bangkokia pitäisi lentää samalla koneella peräkkäsinä päivinä tai olisi lennetty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Miksi juuri Bangkokia pitäisi lentää samalla koneella peräkkäsinä päivinä tai olisi lennetty?

Ei sitä pidä, mutta sitä voidaan lentää, ja on mielestäni lennetty. Sen verran paljon olen väliä lentänyt, että on tullut kiinnitettyä asiaan huomiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On lennetty. Kuluvassa elokuussa on kerran käynyt kuvailemallasi tavalla.

Helpompi laittaa jostain muualta aikaisemmin saapuva kone Bangokiin ja Bangkokista saapuva kone jatkamaan jonnekin minne lähdetään myöhemmin, kuten vaikka Pekingiin. Näin tehtiin tänään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Laitetaan 350 taivaalle kun on Kalifornian lennon lähtöaika. Helppoa.

Miten sellainen laitetaan taivaalle tilanteessa, jossa koneen on määrä lähteä toiseen ilmansuuntaan?

Ei edelleenkään aukea se alkuperäinen JFK ja ORD rinnastus ja viittaus siihen, että SFO:n pitäisi taipua pyörimään LAXin kylkeen yhden A350-koneen kapasiteetilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
24.8.2018 at 22.26, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Teijon linkittämä video on hieno mutta katsotaan kuitenkin kun kaunein, nopein, voimakkain sekä upein Finnairin kone kävi LAXissa

 

Mikäs idea laskussa on pitää nokkapyörä ilmassa yli 20 s päätelineen kosketuksen jälkeen? Draken-pilotti puikoissa..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään