Kirjoitettu Lokakuu 12, 2018 Finnairin peruttujen lentojen korvauskäytäntöjä aletaan tänään puida markkinaoikeudessa. Finnair ja kuluttaja-asiamies ottavat yhteen siitä, tarvitseeko lentoyhtiön maksaa vakiokorvaus matkustajille tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Kuluttajien edunvalvojan mukaan matkustajilla on tällöin oikeus korvaukseen. Finnair taas katsoo, että vakiokorvausta ei tarvitse maksaa. Lisäksi osapuolet ovat eri mieltä siitä, voiko Finnair tarjota korvauksen sijaan sovintoratkaisuna lahjakortteja, joiden arvo alittaa korvauksen määrän. Sovintotarjous edellyttää kuluttaja-asiamiehen mukaan, että kuluttaja luopuu oikeudestaan vakiokorvaukseen. https://demokraatti.fi/saavatko-matkustajat-korvauksen-finnair-ja-kuluttaja-asiamies-aivan-eri-linjoilla/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2018 Taitaa Finskin viestintäjohtaja olla kiireinen tämän oikeustapauksen kanssa (tai sitten syyslomalla) ja sijaisella jäänyt lukematta firman meistä-johtuvan-lentosähläilyn kriisiviestinnän ensimmäinen sääntö: Vastaa aina 'tämä on yksittäistapaus jota emme voi kommentoida'. Aivan järkyttävän paljon viestintäpäällikkö kertoo jutussa tästä nimenomaisesta tapauksesta. Olen ollut siinä käsityksessä, että karjaosaston matkustajia pompotellaan ja siirrellään, mutta sama näyttää koskevan myös oikeasti rahaa tuovia businessluokkalaisia. Varmaan tässä tapauksessa vakiokorvaus jätetään maksamatta paikanvarausohjelmiston valmistusvirheeseen vedoten. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/268631e7-d89a-4ab9-9d7c-be76920998c9_u0.shtml Lainaa – Olen oikeastaan jo niin rikki, etten tiedä mistä aloittaa. Näin kuvailee 39-vuotias perheenäiti Kati olotilaansa tiistaina illalla. Turhautumisen taustalla on vertaansa vailla oleva lentolippuselkkaus lentoyhtiö Finnairin kanssa. Katin piti maanantaina nousta miehensä, kolmen lapsensa, veljensä ja ystävänsä kanssa New Yorkin -koneeseen Helsinki-Vantaan lentokentällä, mutta toisin kävi. Suoran lennon piti lähteä maanantaina kello 14.10. Seurueella bisnesluokan liput. Seitsenhenkinen seurue oli nousemassa taksiin, kun puhelin soi. Finnairilta ilmoitettiin, että lento New Yorkiin oli ylibuukattu. Seurueesta olisi mahtunut lennolle vain kaksi matkustajaa, mutta he halusivat matkustaa yhdessä eri koneisiin nousemisen sijaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2018 "Ainoa, mistä voit olla varma, on että rahasi menevät". Toivottavasti asiakaslupaukset ja niiden lunastukset kehittyvät tätä parempaan suuntaan 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 4, 2019 Kuluttaja-asiamies otti ekassa erässä selkään. Lainaa Markkinaoikeus hylkäsi perjantaina kuluttaja-asiamiehen vaatimukset korvauskiistassa, joka koskee lentoyhtiön asiakkaille maksettavia korvauksia. https://www.sss.fi/2019/01/korvausriidan-finnairille-oikeudessa-havinnyt-kuluttaja-asiamies-ratkaisu-on-kuluttajien-kannalta-suuri-pettymys/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla