4 viestiä aiheessa

Finnairin peruttujen lentojen korvauskäytäntöjä aletaan tänään puida markkinaoikeudessa. Finnair ja kuluttaja-asiamies ottavat yhteen siitä, tarvitseeko lentoyhtiön maksaa vakiokorvaus matkustajille tilanteessa, jossa myöhästymiseen johtanut tekninen vika johtuu suunnittelu- tai valmistusvirheestä. Kuluttajien edunvalvojan mukaan matkustajilla on tällöin oikeus korvaukseen. Finnair taas katsoo, että vakiokorvausta ei tarvitse maksaa.

Lisäksi osapuolet ovat eri mieltä siitä, voiko Finnair tarjota korvauksen sijaan sovintoratkaisuna lahjakortteja, joiden arvo alittaa korvauksen määrän. Sovintotarjous edellyttää kuluttaja-asiamiehen mukaan, että kuluttaja luopuu oikeudestaan vakiokorvaukseen.

https://demokraatti.fi/saavatko-matkustajat-korvauksen-finnair-ja-kuluttaja-asiamies-aivan-eri-linjoilla/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa Finskin viestintäjohtaja olla kiireinen tämän oikeustapauksen kanssa (tai sitten syyslomalla) ja sijaisella jäänyt lukematta firman meistä-johtuvan-lentosähläilyn kriisiviestinnän ensimmäinen sääntö:

  1. Vastaa aina 'tämä on yksittäistapaus jota emme voi kommentoida'.

Aivan järkyttävän paljon viestintäpäällikkö kertoo jutussa tästä nimenomaisesta tapauksesta.

 

Olen ollut siinä käsityksessä, että karjaosaston matkustajia pompotellaan ja siirrellään, mutta sama näyttää koskevan myös oikeasti rahaa tuovia businessluokkalaisia. Varmaan tässä tapauksessa vakiokorvaus jätetään maksamatta paikanvarausohjelmiston valmistusvirheeseen vedoten.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/268631e7-d89a-4ab9-9d7c-be76920998c9_u0.shtml

Lainaa

– Olen oikeastaan jo niin rikki, etten tiedä mistä aloittaa.

Näin kuvailee 39-vuotias perheenäiti Kati olotilaansa tiistaina illalla. Turhautumisen taustalla on vertaansa vailla oleva lentolippuselkkaus lentoyhtiö Finnairin kanssa. Katin piti maanantaina nousta miehensä, kolmen lapsensa, veljensä ja ystävänsä kanssa New Yorkin -koneeseen Helsinki-Vantaan lentokentällä, mutta toisin kävi. Suoran lennon piti lähteä maanantaina kello 14.10. Seurueella bisnesluokan liput. Seitsenhenkinen seurue oli nousemassa taksiin, kun puhelin soi. Finnairilta ilmoitettiin, että lento New Yorkiin oli ylibuukattu. Seurueesta olisi mahtunut lennolle vain kaksi matkustajaa, mutta he halusivat matkustaa yhdessä eri koneisiin nousemisen sijaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Ainoa, mistä voit olla varma, on että rahasi menevät". Toivottavasti asiakaslupaukset ja niiden lunastukset kehittyvät tätä parempaan suuntaan ;)

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään