Kähmy Kähkönen

Kysymys Anrdoidista ja prkl pallukoista!

13 viestiä aiheessa

Moro,

en keksinyt muutakaan paikkaa, enkä jaksa mihinkään android-foorumille rekata, kun en ole mikään androidihminen. Puhelin on Nokia 6.1 jossa Android 9. Miten h*lvetissä saan nuo värilliset pallukat VEKS tuosta kontaktilistalta??? En ole keksinyt siihen mitään konstia. Kävin muuttaamassa gmailin (joka on siis mun puhelimen rekkaustunnus) kontaktit "vanhaan malliin", jolloin noita pallukoita ei näy. Mutta ei se päivity tuonne puhelimeen millään.

Menee järki, noi pallukat on tosi rumia eli saako ne jotenkin VEKS???

Tarkoitan tämmöisä pallukoita:

http://u01.appmifile.com/images/2017/09/22/228345fd-2eeb-4ccd-989a-44a3bfe96f2e.png

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole varma tämän toimivuudesta, mutta muokkaamalla kaikkiin yhteystietoihin (soittajan kuva tms.) kuvaksi valkoisen kuvan.

Tai kokeile jotain toista yhteystieto-appia.

Muokattu: , käyttäjä: Juha Liukkonen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitin jotain toista appia jo aeimmin, mutta se halusi ekana rekata mut joko facen tai jonkun muun somesoftan kanssa ja se tyssäs siihen.

Tuo toinen vinkki onkin aika mielenkiintoinen :) Tein valkoisen kuvan ja laitoin sen yhteen kontaktiin ja kas se saakelin pallukka lähti "veks" (eli peittyi valkoisella kuvalla)! Mutta tuo pitää tehdä jokaiselle erikseen, millään ei voi kaikille laittaa "kerralla" samaa kuvaan, joten siihen menis ikä ja terveys!

Eikö todellakaan ole mitään asetusta millä ton sonnan sais VEKS?? :(

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
18 minuuttia sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Oli pakko laittaa. Osta Applen laite ja laitteita, niin saat vanhan sonnan veks.;)

LOL surkein mahdollinen vastaus! Ylikallista yliarvostettua sontaa :)

No joo, löysin yhden tosi perusapin jolla homma toimii (eli se ei näytä noita). Muistan että joskus tää juttu oli Gmailissakin, mutta siellä oli nappi jolla "kuvan" sai veks. Nyt joku koodikoijari on todennut sen turhaksi. Saanu varmaan bonarit.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt jo rauhoituin ja asiaan. Nokian vanhat mallit olivat hienoja. Minulla oli Nokia 7650 se maailman ensimmäinen kamerakännykkä. Sitten Nokia N-90 + yhteensopiva taittonäppäimistö. Hinta oli yhteensä silloin noin 1000 €. Viimeisin Nokia oli ja on N8. Kaikki laitteet ovat edelleen tallessa.

N8:ssa oli viimeinen päivitys Symbian Bellen lisäpäivitys. Ceciliaa ei koskaan tullut. Siirryin Nokian N8:sta sitten Applen puhelimiin ja laitteisiin ja en ole katunut. Toki PC-koneissa on tietenkin Windows 10 uusimmilla päivityksillä. 

Mitä olen sivusta seurannut Androi-puhelimia ja muita, niin huonolta vaikuttaa. En itse ostaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 minuutti sitten, Tarmo Kallio kirjoitti:

Nyt jo rauhoituin ja asiaan. Nokian vanhat mallit olivat hienoja. Minulla oli Nokia 7650 se maailman ensimmäinen kamerakännykkä. Sitten Nokia N-90 + yhteensopiva taittonäppäimistö. Hinta oli yhteensä silloin noin 1000 €. Viimeisin Nokia oli ja on N8. Kaikki laitteet ovat edelleen tallessa.

N8:ssa oli viimeinen päivitys Symbian Bellen lisäpäivitys. Ceciliaa ei koskaan tullut. Siirryin Nokian N8:sta sitten Applen puhelimiin ja laitteisiin ja en ole katunut. Toki PC-koneissa on tietenkin Windows 10 uusimmilla päivityksillä. 

Mitä olen sivusta seurannut Androi-puhelimia ja muita, niin huonolta vaikuttaa. En itse ostaisi.

Sen verran "nokiamies" olen itse (duunissakin olin 7v mobilella, tosin UNIX-managerina), että "Nokialaiseen" päädyin nyt, parin pojalta tuleen Huihain ja Sonyn jälkeen. Symbian Belle oli muistaakseni viimeisessä aidossa nokialaisessakin, ennen kuin menin 800:een winkkariin.

Nokialaisessa (no joo, mikä lie firma siellä olikaan) on Android One, joka on "puhdas" ilman kakkaa ja hyvin tuo tuntuu toimivan. Ainoastaan tuo pallukkaongelma on tullut vastaan joka rasittaa. Ja kun se osuu tarpeeksi monta kertaa silmään, siitä on päästävä eroon :)

Winkkaripelikoneessa on Win7 enkä vaihda :) Win10:stä uutisoidaan viikottain jotain päivityshelvettejä. Macbook prota on kolme kappaletta, lähinnä sen alumiinikuoren takia, kestävät tiputtaa räkin päältä ;) Eka on first gen intel ja sitten pari jotain dual corea, niissäkin ikivahna osx, kun alkoivat rikkomaan ja päättämään käyttäjien puolesta, mitä ne haluaa. Uudet featuret oli mallia "safarin maximize nappi toimii". Onpas todellakin uusi feature...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Värinäyttökin oli aikoinaan Minun Motorolan NMT-autopuhelimessa. Siihen aikaan Mobira NMT oli vielä mustavalkoinen näytöltään. Laite on tietenkin tallessa. 

En laita ehkä päälle, kun lähetysteho on kova. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
53 minuuttia sitten, Kähmy Kähkönen kirjoitti:

...

Winkkaripelikoneessa on Win7 enkä vaihda :) Win10:stä uutisoidaan viikottain jotain päivityshelvettejä. Macbook prota on kolme kappaletta, lähinnä sen alumiinikuoren takia, kestävät tiputtaa räkin päältä ;)

...

Ai sinä siis harrastat tuota pudottelua? ;D

Mulla on ollut näitä tietämysvempaimia aina 1980-luvulta lähtien enkä vielä ole pudotellut mitään lattialle... Ai niin tänä vuonna pudotin vihdoin verenpainemittarin kaapin päältä, ja se alkoi sen jälkeen näyttää mielenkiintoisia lukemia. Niiden mukaan oli lähinnä kuollut.

:laugh:

Muokattu: , käyttäjä: Pekka Holopainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Juuri nyt, Pekka Holopainen kirjoitti:

Ai sinä siis harrastat tuota pudottelua? ;D

Mulla on ollut näitä tietämysvempaimia aina 1980-luvulta lähtien enkä vielä ole pudotellut mitään lattialle... Ai niin tänä vuonna pudotin verenpainemittarin ja se alkoi sen jälkeen näyttää mielenkiintoisia lukemia. Niiden mukaan oli kuollut.

:laugh:

No siis enhän minä, mutta kun semmoisen laittaa 19" räkin päälle/sisälle, niin aina sen joku sieltä jossain välissä pudottaa..."oho" ;) Tarpeeksi kauan kun tuota tekee, niin mahdollisuudet tuohon kasvavat. Vanhoissa Ibarin kannettavissa oli hiilikuiturunko, se kesti kanssa käyttöä. samoin tuo unibody alumiini. Tosihommiin on ihan turha viedä jotain muovikuorista.

Rauha muistollesi siis...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joku kysyi, että mikä on kolmen kutvosen  kaapeli. Eikö se ole IBM-tietokoneen 36 tyypin tietokoneen vanha liitin. Eipä ole. Tai on. Toinen johdin oli kuparisen värinen ja toinen oli hopea. Aikoinaan oli ongelmia, mutta kaikki tuli aikanaan kuntoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta pudottelusta -

vuodesta 1995 saakka kännykkää kantaneena koskaan en ole hajoittanut puhelinta mekaanisesti niin pahasti, että se olisi sen vuoksi pitänyt vaihtaa - aina on armoton teknillinen jälkeenjääneisyys tullut ensin vastaan.....

Kunnes muutama vuosi sitten siihen saakka erinomaisesti palvellut Nokia 1520 6" Windows -läpykkä alkoi ikääntyä niin että akun kesto lyheni muutamiin tunteihin. Laitoin sen duunnipaikan kautta huoltoon - josta läpyskä palautui kommentilla, että "ei me enään näihin akkuja vaihdella - hanki uusi". Ikää laitteella olikin jo yli 2 vuotta - ihan ikäloppu siis.

Laskeskelin jossain julkisessa kulkuvälineessä, että miten ihmeessä lähes jokaisen käyttäjän hedelmätuotteen lasi on rikki. Yleensä aina.

Kunnes sain tuon edellä mainitun ikkunapuhelimen tilalle ensimmäisen android - härpäkkeen - korealaisen huipputuotteen pyöristettyreunaisilla laseilla ja kaikella.
Erinomaisen hyvä värkki - mutta pian tajusin että nyt minullakin on muodikas - rikkinäisellä lasilla oleva kännykkä - ensimmäistä kertaa ikinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen laskujeni mukaan vaihtanut lasin ehkä noin 15:sta puhelimeen. Pari kameraa ja muutama muu komponentti. Muutama ollut omia (baari-illan jälkeen :) ) , yleensä lasten puhelimiin. Aliexpressiltä kaksi lasia, vaihto ja toinen lasi myyntiin siten että sillä maksaa tuon oman lasin. Hedelemäfirman tuotteet ovat olleet *AINA* sieltä hankalimmasta päästä vaihtaa kyllä. Kerran meni molemmat lasit, kun lattakaapelia ei saanutkaan taittaa kuin vain hieman...Että harmitti kun näytin tytölle että toimii (siinä vaiheessa pidin osaläjää kädessä, mikään ei ollut kiinni vielä. Kun kiinnitin kamat, se ei enään toiminut. Meinas lentää seinään tuo vempele!

Edelliseen (Honor 8) kun tilasin varaosat (sen takalasi meni auringossa rikki, oli mökin pöydällä !!!!), tuli niin huonot varaosat että totesin että ei muovia enään, joten kokeilussa on tuo "Nokia" 6.1 alumiinikuorella johon olen ollut kyllä tyytyväinen. Esim. Honorissa oli paljon nopeampi sormenjälkitunnistus, mutta ei minulla ole niin kiire että se haittaa. Muutenkin minulle puhelin on puhelin, ei elämän lähde.

Takuilla ei ole enään mitään virkaa, aina löytyy se sama syy: "Kosteusvaurio". Riittää että käyt lenkillä ja puhelin on taskussa -> joku helvetin teippi vaihtaa väriä ja koko puhelin on sen jälkeen ilman takuuta. Näin sanoivat tuossa kun vein tuon Honorin takuuseen, kun akku kesti 20min. Kosteusvaurio ja ei takuuta! Uusi akku alilta 10€ toimitettuna ja hienosti toimii.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään