Toni Kaarto

Hiiren tassut

7 viestiä aiheessa

Tervehdys

Ajattelin kysyä täältä neuvoa kun en googlettaamalla oikein löytänyt. Eli mulla on vajaan vuoden vanha Logitechin Cordless Optical hiiri, josta on kovan käytön myötä tassu yhdestä kulmasta kulunut loppuun. Tassut ovat soikean (n.10x3mm) muotoisia ja ovat reunojen ympäröimiä, eli tämä muovinen reuna ottaa kontaktin hiirimattoon eikä tassu.

Onko saatavana tassumateriaalia irrallisena vai onko jollakulla hyväksi koettuja vinkkejä muista materiaaleista.

En haluaisi uuttakaan ostaa pelkästään hiiren tassujen takia.

Terveisin

Toni

Edit: korjattu mitat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitti vinkistä Jussi. Näköjään tarvii ääneensä kysyä että huomaa tälläisenkin pointin.

Atk myymälöistä olen kysellyt ja ovat vaan sanoneet että irrallisena ei ole saatavana, joka mielestäni on aika outoa. Luulisi siihen saavan hyvä katteisen tuotteen, kun muutamalla eurolla myisi irrallisena. Ilmeisesti ihmiset ovat vaan sen verran uusien perään etteivät niitä kysele vaan vaihtavat uudempaan ja hienompaan. Minullekin vaan sanottiin että on sitten hiiri käytetty loppuun jos tuntuu nykivän ja tassut ovat kulahtaneet.

No se siitä, täytyy kysellä mitä mieltä Logitechillä ollaan, ovatko hiiret vain vajaan vuoden käyttöön ajateltu.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko kysyä, että mitä materiaalia sun hiirimatto on kun tollain kuluttaa? :P Mulla on kyllä ihmeen hyvin microsoftin optisessa kestäneet noi muoviset soikilot, täysin kiiltäviä ja uuden näköisiä vaikka jo toista vuotta tota hinkkaan hiirimattoa vasten intensiivisesti. Näköjään hiirien materiaaleissakin jonkin verran eroja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Janne, kaikki muut tassut on ihan ok, paitsi oikealta ylhäältä. Se tässä itseäkin ihmetyttää että mikä juuri tämän tassun on kuluttanut. Ennemmin olisin luullut että alimmaiset kuluisi eniten, koska ainakin meikäläisen tyylillä käsi makaa enemmän alimmaisten päällä.

Hiirimatto on ihan tavallinen "röpelöinen" muovinen läpyskä. Paikallinen atk liike antoi niitä kaupanpäälle ostaessani kamaa firmalle. Ehkä se onkin heidän taktiikkansa antaa hiirtä kuluttavia mattoja. :P

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on hiirimattona tällanen lasinen Icemat ja tässä mukana tuli tällasia ns. padsurfereita jotka tekee hiiren todella liukkaaksi ton maton päällä. Noi padsurferit saattaa toimia myös tohon sun ongelmaan, tosin kangasmatosta en ole varma. Verkkokauppa.comista saat niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ajattelin myös hankkia tuollaisen Icematin, siinä ainakin tuntuisin olevan pitkäksi aikaa hiirimatto, eikä ilmeisesti kulu.

Toni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään