Ilkka Mäkelä

Vähän käytetty MiG-29UB myytävänä USA:ssa

9 viestiä aiheessa

Nyt olisi myynnissä vain 800 tuntia lentänyt 2-paikkainen MiG-29UB, jonka runko on huollettu vain 118 käyttötuntia sitten. Hinta on tällaiselle yksilölle halpa, 4,65 miljoonaa dollaria. Kone on rekisteröity USA:n experimentalrekisteriin ja sitä on käytetty mm. viholliskoneena simuloiduissa ilmataisteluissa USA:n ilmavoimien koneita vastaan. Uusi MiG-29 maksaisi versiosta riippuen 11-20 miljoonaa dollaria.

Myynti-ilmoituksesta käy ilmi, että moottoreilla on lennetty 350 tuntia ja toinen huollettu 30 tuntia sitten (SMOH).

Lainaa

2 Klimov RD-33 afterburning turbofan engines.
11,100 lbs thrust dry, 18,300 lbs thrust in AB

#1 Engine 348 hrs TT
#2 Engine 350 hrs TT 30 SMOH

FAA approved AAIP TBO is 1450 hours

Tähän hintaan koneen saattaa ostaa joku rahakas ilmailija - tai sitten esim. jonkin sellaisen maan ilmavoimat, joilla jo on käytössään MiG-29-koneita. Joka päivä vastaavaa ei ole tarjolla.

Lainaa

It is a beautiful, late model United Aircraft Corporation MiG-29UB (NATO codename “Fulcrum”) two-seat tactical aircraft.

The two-seat MiG-29UB was built in 1986 at the Kalyazinsky Machine Building Plant north of Moscow. The airframe has a total of only 818 flight hours since manufacture and only 118 hours since a complete airframe overhaul at the Lviv State Aircraft Repair Plant in Ukraine. The paint is very fresh looking, a beautiful three-color, blue and two-tone gray air superiority color scheme with Russian Aerospace Forces national markings and “bort” number “37”. It carries the U.S. civilian experimental aircraft registry of N129XX.

Realistically, a low-time, recently depot-overhauled twin-engine, two-seat, highly capable 4th generation combat aircraft for only $4.65 million is a very good value. New price for a MiG-29, depending on version, ranges from approximately $11-20 million USD.

https://theaviationist.com/2019/01/07/for-4-65-million-this-nice-low-time-mig-29-can-be-yours-if-you-hurry/

Myynti-ilmoitus löytyy (ainakin vielä tällä hetkellä) Raptor Aviationin sivuilta:

https://www.raptoraviation.com/warbirds/1986-mig-29ub

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
33 minuuttia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

moottoreilla on lennetty 350 tuntia ja toinen huollettu 30 tuntia sitten (SMOH).

Eli toinenkin moottori kaipaa huoltoa?

Rod

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Eli toinenkin moottori kaipaa huoltoa?

Rod

Jos on varaa ostaa myynti-ilmoituksen mukainen lentolaite, niin täytyy olla varaa myös pariin moottorihuoltoon ja muihin pikkumenoihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
54 minuuttia sitten, Ilkka Mäkelä kirjoitti:

Jos on varaa ostaa myynti-ilmoituksen mukainen lentolaite, niin täytyy olla varaa myös pariin moottorihuoltoon ja muihin pikkumenoihin.

Samaa mieltä mutta vaikka kyseessä on experimental-kone saattaa olla että FAA vaatii valtuutetun Klimov huollon eli ei välttämättä onnistu Jenkeissä. Mutta kuitenkin "The paint is very fresh looking".

1 tunti sitten, Seppo Kohonen kirjoitti:

Mahtuisikohan tuo Hangon kentän halliin?

Uskon että saataisiin kyllä hallitilaa  roudattua mutta tankkaus tulisi ongelmaksi nykyisen ympäristöluvan puitteissa.

Rod :cool:

P.S. Otin talteen hiljattain EFHN:sta vanhan lentokoneiden pysäkointipaikan kyltin jossa oli MiG-29 profiilikuva eli valmistauduttu on jo kauan sitten.

Muokattu: , käyttäjä: Jorma Kosonen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Samaa mieltä mutta vaikka kyseessä on experimental-kone saattaa olla että FAA vaatii valtuutetun Klimov huollon eli ei välttämättä onnistu Jenkeissä. Mutta kuitenkin "The paint is very fresh looking".

No, kuitenkin toinen moottoreista oli huollettu 30 lentotuntia aikaisemmin "jossakin", joten täytyy sen mahdollista olla. Miten, sitähän tuossa ei kerrottu, eikä sitä, paljonko huolto maksoi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Uskon että saataisiin kyllä hallitilaa  roudattua mutta tankkaus tulisi ongelmaksi nykyisen ympäristöluvan puitteissa.

Rod :cool:

Hyvä pointti. Taidan siis jättää väliin tällä kertaa. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Hannu Martiskainen kirjoitti:

En kyllä ymmärrä kuka vähäjärkinen maksaisi tällaisesta -80 luvun romukasasta yhtään mitään.

Jotkut ostavat postimerkkejäkin nimellisarvoa huomattavasti suuremmalla summalla vaikka niitä ei enään voi kirjeeseen laittaa todisteeksi suoritetusta postimaksusta.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman OT mutta ainoastaan hieman joten laitan tämän otsikon alle.

Nyt olisi Jenkeissä myytävänä kaksipaikkainen MiG-23UB joka on viimeksi lentänyt heinäkuussa viime vuonna. Hintapyyntö on 1.4M USD eli sopii niille joille MiG-29UB ja 4.65 MUSD on liian kallis. Huomioi että MiGissä on uudet renkaat. https://www.controller.com/listings/aircraft/for-sale/29931259/1981-mikoyan-mig-23ub

Rodney :cool:

P.S. Valitettavasti koneen tarkemmat tiedot saadakseen joutuu maksamaa 50 USD.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään