Erkki Mikola

Reliever runways (Helsingissä?)

1 viesti aiheessa

Steve Fossetin lentoseikkailu sai surffaamaan tänään sellaisellekin sivulle kuin http://www.salair.org/

missä kerrotaan maailmanympärilennon alku- ja loppupisteestä.

 

Aika hyvän paikan Fosset näköjään valitsi nousua varten. Hänen koneensahan oli raskaamman puoleinen matkan alkaessa ;)

"The fact is, Salina has about the best available runway facilities in the entire country. Two miles of primary runway"

 

mutta lause vielä jatkuu

 

"and a general aviation reliever runway. No wonder Salina is far and away the preferred stop for air carrier, corporate and military aircraft flying between the east and west coasts. "

 

Missäs päin se olikaan Helsingin lentoaseman "general aviation reliever runway"

 

Tai oikeastihan niitä on kaksi 90 asteen kulmassa toisiinsa nähden.

 

Ja eikös ole ollut sellaista puhetta,että Helsinki haluaa itselleen roolin idän ja lännen välisen lentoliikenteen solmupisteenä ja kasvukeskuksena.

 

Haluaako sellaista kehitystä Ilmailulaitos, Vantaa vai Helsinki? ::)

Ja kuka haluaa leikata sellaiselta skenaariolta siivet eli toteutumismahdollisuuden: Helsinki, valtio (=LVM) vai Ilmailulaitos, jolle "reliever runways" tuottaa muka tappioita? >:(

 

Milloin meillä myönnetään tosiasia, että EFHK ja EFHF muodostavat yhdessä Helsinki Airportin, joka tuottaa niin paljon voittoa, että sen varassa Suomen kaikki muutkin lentoasemat saadaan pidettyä toiminnassa. Ja lisäksi tilitettyä osinkoa valtion kassaan. ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään