Lari Nylund

CX912 A350-1000 MNL-HKG 28.2.2019

2 viestiä aiheessa

Airbus A350-1000 koneita operoi tällä hetkellä yhteensä 15 maailmalla, joista Qatar Airwaysillä on kuusi ja Cathay Pacificilla yhdeksän.

Filippiineillä viettäessäni isyyslomaa tuli ajankohtaiseksi tehdä viisumin vuoksi päiväretki Hong Kongiin ja iloisena yllätyksenä löysin Cathay Pacificin operoivan myös tällaista lyhyempää lentoa Airbus A350-1000 koneella kerran päivässä muutamina päivinä viikossa. 

Koneeksi lennolle CX912 torstaina 28.2.2019 Manila (MNL) - Hong Kong (HKG) arvottiin A351 (tai A35K) B-LXF, jolla ikää oli kolme kuukautta toimituksesta joulukuussa 2018. Kyseessä siis yhtiön kolmanneksi uusin A351.

Lentoaika 2h30min alitettiin reippaasti 1h44min suorituksella, josta kapteenille pienen palautteen annoinkin - koneessa olisi istunut mielellään pidempäänkin. 

Istumapaikkani 40A oli economyn ensimmäisellä rivillä hyvillä jalkatiloilla. Istumapaikka oli hieman siiven etureunasta taaksepäin. Pienenä miinuksen ikkunan sijainti polvien paikkeilla eli selkänojasta piti hieman kurottaa eteenpäin nähdäkseen paremmin ulos. Istuin, pöytä ja IFE-näyttö olivat oikein mukavat. Pöydästä löytyvä puhelimen pidike ansaitsee erikoismaininnan. Airbus A350-900 ja A380-koneista tutuksi tulleet matkustamon hiljaisuus, ilmastoinnin mielyttävyys sekä IFE-ominaisuudet tekevät matkasta mukavan. Tässä koneessa myös ostokset tehdään IFE-järjestelmän kautta. Itse tilasin Cathay Pacificin tuotteita, jotka saapuivat lentoemännän tuomana tuossa tuokiossa. Kätevä järjestelmä, jolla vältetään yhdelt kärryttelyltä käytävillä.

Hong Kongiin laskeutumisen jälkeen ystävällinen ohjaamojoukkue esitteli kapteenin johdolla toimistoaan. Uutuutena A351 tarjoaa mm. Emergency Descentin yhtä nappia painamalla ja TCAS-puolella on myös turvallisuutta parantavia tekijöitä. Parempi että jätän näistä kertomiset ammattilaisille. 

Cathay Pacific on nyt operoinut kolme lentoani tämän vuoden kuluessa. Erityismaininnan antaisin heidän koneeseen siirtymisen järjestämiselle. Asiakkaat opastetaan hyvin selkeästi oikeaan koneeseen siirtymisjärjestykseen, kun jonot alkavat liikkua niin tiskille ei jäädä odottamaan asiakkaiden saapumista sinne vaan heitä kävelläänkin vastaan ja tehdään boarding pass silmämääräinen tarkistus sekä passin vertailu jo käytävällä leimaten lippu, jolloin lukijalaitteen kohdalla vaan kuitataan viivakoodi ja asiakas jatkaa suoraan koneeseen. Pieni, mutta täsmällisyyttä ja tehokkuutta parantava yksityiskohta jollaista en muilla yhtiöillä ole havainnut.

Suosittelen lämpimästi Cathay Pacificin palveluiden käyttämistä, mikäli omille reiteille sattuu vaihtoehdoksi.

Happy landings!

Ps. Pyrin tekemään vielä kuvia tarkentavat kuvatekstit, kun vaippasirkuksen hoitamiselta vapautuu aikaa.

Aiheeseen liittyen Airbus A350-1000 laivastot ja tilaukset sekä toimitukset:

https://m.planespotters.net/production-list/Airbus/A350/A350-1000

Videobloggaaja Sam Chuin A350-1000 kokemus Cathay Pacificin kyydistä:

https://youtu.be/Lo6T1QhVtjM

20190228_073618.jpg

20190228_070405.jpg

20190228_070352.jpg

20190228_072533.jpg

20190228_074558.jpg

20190228_075008.jpg

20190228_075105.jpg

20190228_075025.jpg

20190228_082621.jpg

20190228_083247.jpg

20190228_085306.jpg

20190228_093538.jpg

20190228_084820.jpg

20190228_093716.jpg

20190228_093852.jpg

20190228_094127.jpg

20190228_094820.jpg

20190228_101505.jpg

20190228_102615.jpg

20190228_102655.jpg

20190228_102804.jpg

20190228_102842.jpg

Screenshot_20190226-172057_Samsung Internet.jpg

Cathay_Pacific_Airbus_A350-1000.jpg

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä lennosta tuli täyteen viisi vuotta. Onko muilla kertynyt kokemuksia Airbus A350-1000 (A35K) koneesta? Mitä olette pitäneet? 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään