Marko Rintanen

Lentolaivue 24:n taskunauris

5 viestiä aiheessa

Tuli tällainen melkoisen komea Junghansin taskukello. Sisällä kaiverrus 1942 ja nimikirjaimet M ja A. Mieleeni tuli tietysti heti ensimmäisenä -43 kuollut Martti Alho. Mutta voisiko muita mahdollisia olla?

IMG_5853 2.jpg

IMG_5862 2.jpg

IMG_5864 2.jpg

IMG_5869 2.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tulee mieleen voisiko tämä olla valmistajan merkki + valmistusvuosi (esim. Antoine Martin käyttää nykyisin päällekkäisiä M ja A kirjaimia.) Mutta tämä on vain omaa spekulointia, ei tietoa.

Muokattu: , käyttäjä: Armin Zuger

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
6 minuuttia sitten, Armin Zuger kirjoitti:

Minulle tulee mieleen voisiko tämä olla valmistajan merkki + valmistusvuosi (esim. Antoine Martin käyttää nykyisin päällekkäisiä M ja A kirjaimia.) Mutta tämä on vain oma spekulointia, ei tietoa.

Kellon yhteydessä oli myynnissä lentäjän hopeinen sormus, jossa sama M ja A kaiverrus. Se sormus ei valitettavasti päätynyt minulle, joten uskon kyllä että tuo tarkoittaa lentäjän nimeä. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Armin Zuger kirjoitti:

Minulle tulee mieleen voisiko tämä olla valmistajan merkki + valmistusvuosi (esim. Antoine Martin käyttää nykyisin päällekkäisiä M ja A kirjaimia.) Mutta tämä on vain omaa spekulointia, ei tietoa.

No koneistohan ainakin on Junghans. Oudon karkea tuo kannen sisäpinta. Onko siinä jotain merkintöjä, jotka kuvassa eivät näy? Olen erottavinani 'Junghans' tekstin myös kannen yläosassa, onko siinä muutakin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veli Pernaan "Karjalan Lennoston Historia 1918-1980" -kirjan sivulla 178 oleva kuva liittää Markon kellon Lentolaivue 24:n yhteyteen.

Lisäys. Ja kun tarkkaan katsoo näyttää ´LLv. 24´ lukevan myös kellossakin.

IMG_2706.JPG

Muokattu: , käyttäjä: Raimo Heikkinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään