Marko Virkkula

B737 MAX-koneet lentokieltoon

533 viestiä aiheessa

Trimmipyörän toimimattomuus on tabu johon kukaan ei uskalla kajota, koska NG mallitkin pitäisi saneerata. Ja kaikki laulaa että NG mallilla on niin hyvä turvallisuushistoria ettei vika siinä voi olla. Ohjaamossa on pyörä, joka ei välttämättä toimi juuri silloin kun sitä ainoan kerran tarvittaisiin. Kuinka vaikea olisi suunnitella parempi välityssuhde pyörään? Ainiin mutta kun NG...

Tulee trimmipyörästä mieleen useless machine.

Kiitos ja anteeksi. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

https://www.tivi.fi/uutiset/tv/e2a23403-0879-4d80-89b0-98a5077a116b

Quote

SpaceX-veteraani täyttää tärkeän tehtävän, jota ei aiemmin hoitanut kukaan

Boeing on lisännyt organisaatioonsa ohjelmistojohtajan. Aiemmin Boeingilta on puuttunut pelkästään ohjelmistokehitykseen keskittyvä vice president -tason johtaja. Uuteen tehtävään on valittu aiemmin SpaceX:llä, Teslalla ja Googlella vastaavissa tehtävissä toiminut Jinnah Dylan Hossein. Hänellä on kokemusta muun muassa SpaceX:n 40 Falcon- ja 10 Dragon- rakettien laukaisuista.

Yhtiön insinöörijohtaja Greg Hyslopin mukaan ohjelmistojohtajan tehtävänä on johtaa uutta keskitettyä lentokoneiden ohjelmistoja kehittävää insinööriorganisaatiota ja vastata yhtiön ohjelmistostrategiasta. Hyslop on Hosseinin esimies ja vastaa yleisemmin kaikesta yhtiön teknisestä kehityksestä ja testauksesta.

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Jori Lamberg kirjoitti:

Trimmipyörän toimimattomuus on tabu johon kukaan ei uskalla kajota, koska NG mallitkin pitäisi saneerata. Ja kaikki laulaa että NG mallilla on niin hyvä turvallisuushistoria ettei vika siinä voi olla. Ohjaamossa on pyörä, joka ei välttämättä toimi juuri silloin kun sitä ainoan kerran tarvittaisiin. Kuinka vaikea olisi suunnitella parempi välityssuhde pyörään? Ainiin mutta kun NG...

Tulee trimmipyörästä mieleen useless machine.

Kiitos ja anteeksi. 

NG:n trimmipyörä on hieman isompi kuin MAXin. Toiseksi, myös näissä tapauksissa se trimmipyörä olisi kyllä toiminut, jos etiopialaiset olisivat vain muistaneet pudottaa hieman lentonopeutta. Käsitrimmin ei ole tarkoituskaan riittää ylinopeudella lennettäessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukaan ei muistanut opettaa, että jos kone on epätavallisessa lentotilassa (nokka alas, kiihtyy), niin työntövoima-asetusta kannattaisi kenties pienentää ja liikenneluokan koneessa harkita tärvimien käyttöä.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös trimmipyörä jäykisty silloinkin kun vakaajan trimmaus on jo paljon pielessä. Ja joudutaan vetämään ohjaussauvaa kovaa. Sähköllä pääsee sinne mistä ei manuaalisesti pääse pois. (paitsi ehkä vuoristorata tekniikalla) 

Viimeisenä oljenkortena trimmipyörä ei ole kovin hyvä, koska sen toimivuus sisältää ehtoja. Koriste 1960 luvulta. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Jori Lamberg kirjoitti:

Eikös trimmipyörä jäykisty silloinkin kun vakaajan trimmaus on jo paljon pielessä. Ja joudutaan vetämään ohjaussauvaa kovaa. Sähköllä pääsee sinne mistä ei manuaalisesti pääse pois. (paitsi ehkä vuoristorata tekniikalla) 

Viimeisenä oljenkortena trimmipyörä ei ole kovin hyvä, koska sen toimivuus sisältää ehtoja. Koriste 1960 luvulta. 

Ei sitä ole kaikissa koneissa muutenkaan, mutta koneen suunnittelu on kokonaisuus. Löytyy esimerkiksi A320/330, muttei toisaalta Empuista tai MD11. Tässä tapauksessa on kuitenkin mielestäni turha syyttää trimmipyörää, kun vika oli aivan muualla ja trimmipyörä olisi todennäköisesti toiminut aivan kuten suunniteltu. Lentäjät (Ethiopian) hoitivat proseduurinsa muuten melko hyvin, mutta peruslentämisessä jäi hieman parantamisen varaa ja kone karkasi ylinopeudelle, jolloin paine korkeusvakaajalla kävi liian suureksi. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vika oli muualla. Mutta karkealla olettamalla voisi sanoa että Etiopilaiset olisivat selvinneet, jos trimmipyörää olisi jaksanut kääntää silloin kun he sitä yrittivät. (Trimmin sähköt oli pois, ja eivät olisi laittaneet takaisin jos olisivat saaneet koneen trimmattua.) Tietysti oli myös epäuskottava nopeus, ja stickshaker, ym. 

Tarkoitan vain että manuaalinen trimmaus on jätetty uusiinkin koneisiin (max, NG) viimeiseksi varmistukseksi, ja siihen hommaan se on huono. (voisi olla parempikin) Ja tähän asiaan ei uskalleta puuttua. 

Onko kenelläkään tietoa mitä uusi memory item lista sisältää? 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Jori Lamberg kirjoitti:

Tarkoitan vain että manuaalinen trimmaus on jätetty uusiinkin koneisiin (max, NG) viimeiseksi varmistukseksi, ja siihen hommaan se on huono. (voisi olla parempikin) Ja tähän asiaan ei uskalleta puuttua.

Jätetty "viimeiseksi" varmistukseksi sen takia, että muita varmistuksia on heikonlaisesti, konetyyppi on ikivanha myös hyväksyntänsä osalta ja yhteensopivuus koulutuksessa on haluttu säilyttää. Ihan hyvin se trimmipyörä toimii, kun ollaan flight envelopen sisällä vaikka äärirajalla voikin olla jäykähkö (vuoristorata toimii toki jos siihen on korkeutta, kuten jo mainitsitkin), envelopen ulkopuolella sen tai monen muunkaan asian ei tarvitse toimia, esim. siipi ei lennä yli sakkauskohtauskulman...

Joka tapauksessa, suunnittelu tässäkin tapauksessa lähtee siitä, että kone pidetään hallinnassa. Aina tulee vastaan se tilanne, jossa oljenkorret loppuvat kesken, jos tilanne päästetään kehittymään liian pitkälle. Riittävä design dive speedin ylitys ja se on "ihan ok", että kone hajoaa katastrofaalisesti jo ilmassa.

Kokonaisuutena Etiopian tapaus oli melkoista töpeksintää, kun ottaa huomioon, että MCAS ei tullut ainakaan yhtiölle yllätyksenä (en tiedä yksityiskohtaisesti, miten tietoa oli ko. yhtiössä jalkautettu lentäjille). Ei runaway stablizer NNC:n suorittamisen kohdalla ole sinänsä ollut mitään merkitystä sillä, mikä sen ongelman aiheuttaa, mutta tässäkään toimenpiteitä ei joko osattu tehdä tai tilannetta ei tunnistettu. Vaikka MCAS onkin ollut suunnittelultaan ihan silkkaa paskaa, niin eipä tuota miehistön toimintaakaan erityisesti voi kehua. Jos onnettomuuden toinen syy on ollut MCAS, niin toinen on se, että lupakirja, tyyppikelpuutus tai molemmat ovat löytyneet muropaketista.

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FAA antoi vihreää valoa B737 MAXin palauttamiseen liikenteeseen

Lainaa

U.S. Federal Aviation Administration (FAA) chief Steve Dickson is “100% confident” in the safety of the Boeing 737 MAX but says the airplane maker has more to do as it works to improve its safety culture.

https://www.reuters.com/article/us-boeing-737max-faa/faa-chief-100-confident-of-737-max-safety-as-flights-to-resume-idUSKBN27Y1NI

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
14 tuntia sitten, Jori Lamberg kirjoitti:

Olkia lisätty himmeliin sen verran että kehtaa laittaa nimen paperiin. Mutta esimerkiksi laskettu kolmas AOA tieto... (EASAn tyypit vissiin kyselleet siitä) FAA sanoo että katellaan sitten joskus. 

Linkki FAA tiedotteeseen:

https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=93206

Eli ei nouse MAXit vielä Euroopan taivaille jossei EASA kerran anna hyväksyntää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän EASA:n lupa tule kohtapuoliin.

Jo syyskuussa EASA:n Patrick Ky kertoi, että EASA on saanut Boeingilta lupauksen, jonka mukaan kolmas, synteettinen kohtauskulma-anturi lisätään ensiksi 737-10-malliin, jota ei ole vielä toimitettu asiakkaille, ja vähitellen muihin malleihin ja järjestelmä jälkiasennetaan myös jo toimitettuihin Maxeihin, jolloin kaikissa Maxeissa tulee olemaan kolme AOA-mittausjärjestelmää. En muista, onko jälkiasennukselle sovittu aikataulua, mutta ei se ihan helppo työ tule olemaan. Ennen jälkiasennuksia lentäjät on opetettava tulemaan toimeen kahdella AOA-anturilla.

Toinen asia, minkä EASA haluaa, on mahdollisuus kytkeä stick shaker pois häiritsemästä. En nyt muista, onko tälle sovittu aikataulua.

Lisäksi Ky mainitsee, että lentojen aloitus riippuu myös Maxia käyttävistä lentoyhtiöistä ja eri maiden ilmailuviranomaisista.

Aviation Week, syyskuun 25.:

Lainaa

EASA’s requirements go beyond what the FAA laid out in a draft mandate issued in August by adding a third AOA sensor to the model. The synthetic sensor, which will provide more data redundancy for systems including the MCAS, will be introduced on the 737-10 and retrofitted on other models, including those in service, Ky said. 

https://aviationweek.com/air-transport/safety-ops-regulation/easa-sees-737-max-approval-november-says-boeing-add-third-aoa

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan viranomaiset eivät päästä Maxeja kaupallisille lennoille maan ilmatilassa ennenkuin ovat itse varmistuneet siitä, että kaikki turvallisuusasiat ovat kunnossa ja pilottien koulutus on hoidettu. Toisinsanoen, Kanadassa Maxit ovat edelleen maadoitettuina.:

Lainaa

“The commercial flight restrictions for the operation of the Boeing 737 MAX aircraft in Canadian airspace remain in effect and will not be lifted until the department is fully satisfied that all its safety concerns have been addressed, and that enhanced flight crew procedures and training are in place in Canada.”

Federal Transport Minister Marc Garneau said that Canada will impose its own conditions on the aircraft prior to the return of the aircraft in service.

https://www.airlive.net/boeing-737-max-to-remain-grounded-in-canada-despite-faa-clearance/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EASA:n hyväksyntä tulee jossain vaiheessa tammikuuta.

Lainaa

"We wanted to carry out a totally independent analysis of the safety of this aircraft, so we performed our own checks and flight tests," Executive Director Patrick Ky told the Paris Air Forum, an online aviation conference hosted by La Tribune.

"All these studies tell us that the 737 MAX can return to service. We have started to put in place all the measures," he said. "It is likely that in our case we will adopt the decisions, allowing it to return to service, some time in January."

https://www.business-standard.com/article/current-affairs/europe-to-lift-boeing-737-max-grounding-in-january-follows-us-action-120112200047_1.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alustava lentokelpoisuushyväksyntä julkistettu lausunnoille:

Lainaa

 

The European Union Aviation Safety Agency (EASA) published a Proposed Airworthiness Directive (PAD) concerning the Boeing 737 MAX for public consultation, signalling its intention to approve the aircraft to return to Europe’s skies within a matter of weeks.

“EASA made clear from the outset that we would conduct our own objective and independent assessment of the 737 MAX, working closely with the FAA and Boeing, to make sure that there can be no repeat of these tragic accidents, which touched the lives of so many people.”

The EASA Proposed Airworthiness Directive is now open for a 28-day consultation period. Once that ends, EASA will take time to review the comments made, before publishing its final Airworthiness Directive. That final publication is expected from mid-January 2021 and will constitute the formal ungrounding decision of the plane for all 737 MAX aircraft operated by operators from EASA Member States.

 

https://www.easa.europa.eu/newsroom-and-events/press-releases/easa-lays-out-its-proposed-conditions-return-service-boeing-737

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Brasilia on päättänyt seurata FAA:n esimerkkiä ja poistaa siis lentokiellon Maxeilta, joita Brasiliassa oli ehtinyt saada käyttöönsä vain GOL (6 kpl). MCAS:iin pitää tehdä vaaditut muutokset ja lentäjien koulutukseen samaten.

Lainaa

ANAC announced that it has chosen to adopt the airworthiness directive (PDF) issued by the FAA last week, which calls for changes including modifications to the aircraft’s maneuvering characteristics augmentation system (MCAS) and a revised pilot training program. Currently, the only Brazilian airline whose fleet includes MAX aircraft is GOL Linhas Aéreas.

https://www.avweb.com/aviation-news/brazil-clears-737-max-for-flight/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiina on varovaisempi Maxejä koskevissa lausunnoissaan ja Kiinan viranomaisella on kolme ehtoa: designin muutokset on sertifioitava, lentäjien koulutuksen on oltava kelvollinen ja Max-onnettomuuksien tutkinnan tulosten edellyttämät parannukset on toteutettava. Kunhan nämä kolme asiaa on hoidettu, maadoitus Kiinassa voidaan peruuttaa. Mitään aikataulua ei kerrota.

Jos näitä ehtoja ei voida toteuttaa, Kiinan on kuitenkin suoritettava lentokelpoisuussertifiointi turvallisuuden varmistamiseksi.

Lainaa

The Civil Aviation Administration of China (CAAC) has set three principles for the jet to return to service in China, Feng Zhenglin, director at the agency, told reporters in a press conference.

Design changes need to be certified, pilots need to receive proper training and effective improvements need to be made to address the specific findings of investigations into the crashes, Feng said.

“Based on these three principles, we have not set a timetable for Boeing 737 MAX’s return to service here. As long as these conditions are met, we’re happy to see the MAX return to service in China,” said Feng.

“But if these conditions cannot be met, we still have to carry out strict airworthiness certification in order to ensure safety.”

https://www.reuters.com/article/china-aviation-boeing-idUSKBN277159

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing palkkaa yhtiön ulkopuolelta 160 kokenutta lentäjää, jotka sijoitetaan Maxeja ostaneisiin lentoyhtiöihin opettajiksi tai tarkkailijoiksi 35 päivän jaksoissa auttamaan Maxien paluuta kaupallisille lennoille. Palkattavilla piloteilla pitää olla 1000 tuntia lennonopettajakokemusta eikä mitään rikkeitä kontollaan. Vuosipalkkaa on luvassa aina 200000 dollariin asti.

Lainaa

Aerospace giant Boeing is reportedly hiring 160 pilots to be embedded at airlines in a bid to help the 737 Max return to smooth service.

The new “Global Engagement Pilots” will act as instructors or cockpit observers on 35-day assignments.

The pilots will be paid an equivalent annual salary that could reach $200,000, for a total potential cost of $32m, according to Reuters news agency.

Pilots in the programme must have 1,000 hours of instructor experience and “no incidents, accidents, losses or violations,” and be licensed on the 737 and other Boeing jetliners.

https://www.bbc.com/news/55344373

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt, kun 737 Maxit alkavat päästä takaisin ilmaan, ne ovat ainakin ilmailumedian tarkkailussa ja pienetkin insidentit raportoidaan.

Air Canadan Max lähti 22.12. siirtolennolle Arizonan Pinal Airparkista Montrealiin, mutta lentoonlähdön jälkeen vasemmassa moottorissa ilmeni varoitus matalasta hydraulipaineesta. Pilotit kävivät läpi tarkastuslistat, ottivat yhteyttä yhtiön dispatchiin ja tekniikkaan ja päättivät jatkaa matkaa Montrealiin, Tämän jälkeen tuli ilmoitus vasemman siiven polttoaineen epätasapainosta, jolloin pilotit sammuttivat vasemman moottorin ja diverttasivat läheiseen Tucsoniin.

Lainaa

On 22 December, an Air Canada Boeing 737-8 MAX (registered C-FSNQ) was returning to the air after storage at Marana Pinal, Arizona, United States for a flight to Montreal, Canada. The aircraft carried no passengers, only 3 crew members. 

Just after take-off, the crew received a left engine hydraulic low pressure indication. The crew and airline dispatch/engineering controllers initially decided to continue to Montreal but the crew received an indication of a fuel imbalance from the left-hand wing and shut the left hand engine down. The crew declared a PAN PAN emergency and diverted to nearby Tucson

https://www.aviation24.be/airlines/air-canada/boeing-737-8-max-suffers-left-hand-engine-failure-on-return-to-service-flight/

http://avherald.com/h?article=4e0ef146&opt=0

Tavallista mediaakin näyttää kiinnostavan koska uutinen on löytänyt tiensä mm. BBC:n, NBC:n, intialaisen Economic Timesin, Guardianin, Deutsche Wellen, Fox Newsin, Reutersin, Bloombergin, FARS News Agencyn, International Business Timesin ja ainakin kuuden kanadalaisen median sivuille.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

USA:n lentoyhtiöistä ensimmäisenä ottaa MAXit kaupalliseen käyttöön American Airlines, joka lentää yhden edestakaisen lennon MIA-LGA-MIA tänään. Menomatkan lennonnumero on AA718 ja lähtöaika 10:32 EST (noin 6 tunnin kuluttua eli 17.30 SA)

Flightawaren sivun oikeassa alalaidassa löytyy konetyyppi, Boeing 737 MAX 8 (twin-jet)(B38M).

https://flightaware.com/live/flight/AAL718/history/20201229/1532Z/KMIA/KLGA

Muistaakseni AA on luvannut, että jos matkustaja ei halua lentää MAXeilla, hänet vaihdetaan toiselle lennolle ilman ylimääräisiä maksuja. American lentää yhden edestakaisen MAX-lennon per päivä 4. tammikuuta asti.

EDIT: Siellähän tuo näkyy lentelevän, lähti muutaman minuutin etuajassa.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Singapore Airlines on lennättänyt ensimmäisen kuudesta Silk Airin nimissä olevasta 737 MAXista takaisin Singaporeen Alice Springsistä, Australiasta, missä koneet ovat olleet varastoituina. Uutisen mukaan ilmailuviranomainen ei ole vielä antanut lupaa kaupallisten lentojen aloittamiseen.

Lainaa

Flag carrier Singapore Airlines (SIA) has flown the first of its six SilkAir Boeing 737 MAX planes back to Changi Airport, indicating that these planes could return to commercial use in the near future.

The planes had been grounded since March last year and were subsequently flown to the Alice Springs plane storage facility.

https://www.businesstimes.com.sg/companies-markets/sia-flies-737-max-back-to-changi-airport-after-caas-approval

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdysvalloissa lentokonevalmistaja Boeing ja maan oikeusministeriö ovat päässeet sopimusratkaisuun yhtiön 737 Max -koneiden onnettomuuksia koskeneessa rikostutkinnassa. Sopimuksen mukaan Boeing maksaa 2,5 miljardin dollarin eli runsaan kahden miljardin euron korvaukset ja välttyy näin syytteiltä, jos se noudattaa sopimuksen ehtoja kolme vuotta.

Tutkinnassa oli kyse siitä, johtivatko yhtiön työntekijät valvontaviranomaisia harhaan turvallisuuskysymyksissä.

Wall Street Journalin mukaan korvaussummasta noin 243 miljoonaa dollaria on sakkoja. Noin 2,2 miljardia käytetään korvauksiin muun muassa kahden lentoturman uhrien perheille sekä lentoyhtiön asiakkaille.


https://yle.fi/uutiset/3-11727662

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kanadan viranomainen Transport Canada on päättänyt hyväksyä kaupallisten 737 Max-lentojen aloittamisen maan ilmatilassa ensi keskiviikosta alkaen. Transport Canadan henkilökunta on käyttänyt noin 15000 tuntia koneen järjestelmien ja tarvittavien muutosten tutkimiseen.

Lainaa

Boeing’s troubled 737 MAX 8 jets can resume flying in Canadian airspace this week.

Transport Canada deemed the grounded jets airworthy and said it will lift the ban on flying the jets on Wednesday, which will allow Canadian airlines to begin operating them once more.

In a statement announcing the authorization to resume flights, Transport Canada said its officials have spent roughly 15,000 hours investigating and reviewing the aircraft as well as the recommended changes to the sensor and software designs involved in the fatal crashes.

https://globalnews.ca/news/7583016/transport-canada-boeing-737-max-8/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhdysvalloissa senaatille on luovutettu raportti, jossa syytetään ilmailuviranomaista FAA:ta epäasianmukaisesta toiminnasta  FAA:n suorittamien uudelleensertifiointien yhteydessä vuosien 2018 ja 2019 onnettomuuksien jälkeen.

FAA:n antamassa lausunnossa he sanovat raportin sisältävän perusteettomia väitteitä.

Boeing vastaavasti muotoilee vastauksen lievemmin "Boeing suhtautuu vakavasti raportissa ilmaistuihin havaintoihin".
 

Lainaa

 

Boeing and the Federal Aviation Administration (FAA) worked together to manipulate 737 Max recertification tests following two fatal crashes in 2018 and 2019, according to a damning new Senate report. Boeing “inappropriately coached” some FAA test pilots to reach a desired outcome during the recertification tests, and some were even performed on simulators that weren’t equipped to re-create the same conditions as the crashes.

In doing this, the Senate report’s authors say the “FAA and Boeing were attempting to cover up important information that may have contributed to the 737 MAX tragedies.”

 

 

Raportin mukaan jotkin FAA:n tutkijat tekivät testinsä ylimalkaisesti. Osa testeistä tehtiin simulaattoreissa, joissa ei ollut samat ohjelmistot kuin  tuotantoon menneissä koneissa. Eräästä simulaattoritestistä kerrotaan, että Boeingin läsnä olleet virkamiehet sanoivat testilentäjille, milloin heidän tulee kytkeä MCAS pois päältä.

Kun näistä poikkeamista raportoitiin niin ne jätettiin lopullisesta raportista pois tai  raportoijia painostettiin.
 

Lainaa

 

The problem, broadly, that the Commerce Committee found was that this testing process was rife with its own problems. Some FAA investigators left tests early, while others were performed in simulators that weren’t equipped with the same software that doomed the 737 Max flights, meaning the results were meaningless.

In one particular FAA test performed on the right simulator, a whistleblower says Boeing officials were present and told the test pilots when to hit the switch that killed MCAS.

When these actions were reported by whistleblowers, they were often ignored or retaliated against, according to the report.

 

----

Vaikuttaa sille, että "suossa" riittää vielä kuivattavaa.

 

https://www.theverge.com/2020/12/18/22189609/faa-boeing-737-max-senate-report-coverup-tests-whistleblowers

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään