Guest Superfinnair

Maalinpaino

8 viestiä aiheessa

Kysyisin kuinka paljon Suihkumoottoriin ja runkoon käytettävä maali painaa koska olen kiinnostunut asiasta.

Eikö sukkuloissakin säästetty painoa jättämällä maali kokonaan pois ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä kuinka paljon painaa, mutta ymmärtääkseni pitäisi punnitus tehdä uudestaan aina maalausurakan jälkeen... Pursikoneissa eri asia kun niitä ei kuulemma maalata

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä koneen maalipinnassa sallita yhtäkään naarmua. Rahat annetaan myyjälle vasta kun kaikki on huolella tarkistettu, myös maalipinta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä koneen maalipinnassa sallita yhtäkään naarmua. Rahat annetaan myyjälle vasta kun kaikki on huolella tarkistettu, myös maalipinta.

 

Ei tietenkään. Miettikää nyt jos koneen vasemmassa kyljessä olisi vaikka 5cm pitkä pintanaarmu. Tuon aiheuttama järjetön 0.357µg:n painoerohan aiheuttaisi sen että raukat pilotit saisivat olla yhtenään vääntämässä ruoria vasempaan oikean puolen ollessa huomattavasti painavempi :o

 

No ei ;) En minäkään ostaisi autoa jossa on naarmuja :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Auto ja lentokone on kaksi eri asiaa. ;)

Lentokoneen korroosivauriot kun saattaa tulla hieman auton vastaavia kalliimmiksi. :)

Juttu jäi mieleen tuosta TM:n jutusta 19/2003, jossa oltiin ostamassa bussia finnairille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pursikoneissa eri asia kun niitä ei kuulemma maalata

 

Mistä mahtavat olla tietosi peräisin?

 

Ainakin Nummelan molemmat ASK21:set maalattiin jokin aika sitten.

 

Ja Google löysi nyt hakusanoilla "purjekoneiden", "maalaus" sivut

http://www.tky.hut.fi/~pik/ll595/ll595_wili.html

http://www.tky.hut.fi/~pik/ll/ll398/LL3-98.pdf

http://www.tky.hut.fi/~pik/ll/Vuosikertomus/vuosikertomus-1998.pdf

 

ja ulkomaan kielellä

http://www.gliderservice-novak.si/html/e/kajdelamo/obnova%20povrsine/obnova_povrsine_e.htm

 

Maalauksen jälkeen tarvitaan kai uusi punnitus (ja punnitustodistus)

 

edit:

tällainenkin teksti löytyi:

"The Centre of Gravity should be rechecked after repair, repainting. the installation of additional equipment or when a period of 4 years

has elapsed from the time of last weighing."

http://www.asa-soaring.org/documents/grob102%20.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään