Jouni Turunen

Ati Radeon vs.Geforce

6 viestiä aiheessa

Hei!

Olen hankkimassa pikapuolin uutta tietokonetta johon olen kaavaillut Ati Radeon 9800 näytönohjainta,haluaisin kuulla ja nähdä minkälaista jälkeä syntyy 9800:aa vastaavalla GeForcen näytönohjaimella ja tietenkin hinta-ja laatusuhde tuotteiden välillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noiden piirien paremmuudesta on väitelty varmaan iät ja ajat mutta lopputulos ei taida vieläkään olla selvä. Tuohon hintaluokkaan osuisi varmaan GF 6600 gt, jota toiset pitävät tuota 9800:sta parempana. Itselläni on GF 6800 gt ja tyytyväinen olen ollut.

//Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GF 6600 on tosiaan hinta-laatusuhteeltaan erinomainen. Ja ilman muuta nyt jo semmoinen emo uuteen koneeseen, missä on PCI-E-väylä.

Jos sitten parasta tehoa haluaa, niin GF 6800 Ultra, mutta se maksaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GeForcesta ATIiin (9800XT) hypänneenä kaipaan GeForcea, oli luotettavampi ja asiakastuki oli parempaa, GeForcella on esimerkiksi vieläkin 98-tuki. ATIlla on luvattoman paljon ajurikömmähdyksiä jne. Kun suorituskyvyssä ei ole käytännön merkitystä niin kyllä seuraava korti on taas GeForce. En tiedä mikä GF:lla on tilanne, mutta minusta on myös huonoa suunnittelua jos piiri käy niinkin kuumana kuin minulla, n. 70 astetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Atilla on täysin toimiva tuki Win98 ja ME:lle.Ajureissa ei ole ollut suurempia vikoja enää pariin vuoteen.Yksittäisissä peleissä on ollut napinaa sekää Atilla että NVidialla.Mittailin tässä Saphire 9800XT:ni lämpötiloja,ja havaitsin että sisäinen anturi liioittelee.Sitäpaitsi olen havainnut kaatuiluja vasta kovilla ylikellotuksilla.Kokemuksia omista 9700 Pro 128mb,9800 Pro 256mb,9800XT 256mb,X800XT PE 256mb,kaikki käytössä.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään