Alexander Ehrnrooth

Mahalasku Porissa

12 viestiä aiheessa

Aloituspostaukseen olisi hyvä laittaa muutakin kun pelkkä linkki.... 

Ylen toimittaja osaa kuitenkin kertoa että vielä ei tiedetä miksi laskutelineet eivät toimineet... Tuskin kuitenkaan on unohdettu ottaa telineitä alas vaikka kyseessä olikin varmasti paljon kuormittava tarkastuslento. Uutisesta ei selviä hälytettiinkö pelastuslaitos paikalle vasta mahalaskun jälkeen vai oliko pelastusajoneuvot paikalla jo ennen laskua. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
34 minuuttia sitten, Paavo Mäntylä kirjoitti:

Aloituspostaukseen olisi hyvä laittaa muutakin kun pelkkä linkki.... 

Ylen toimittaja osaa kuitenkin kertoa että vielä ei tiedetä miksi laskutelineet eivät toimineet... Tuskin kuitenkaan on unohdettu ottaa telineitä alas vaikka kyseessä olikin varmasti paljon kuormittava tarkastuslento. Uutisesta ei selviä hälytettiinkö pelastuslaitos paikalle vasta mahalaskun jälkeen vai oliko pelastusajoneuvot paikalla jo ennen laskua. 

Juttua päivitetty 14.58

"Lounais-Suomen poliisista kerrotaan, että koneen laskutelineet jäivät laskussa suljetuiksi ilmeisesti lentäjän inhimillisen erehdyksen vuoksi."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kumpikohan tuossa joutuu "giljotiiniin",tarkastuslentäjä vai lennätettävä,......taitaapa mennä fifty-fifty?

Muokattu: , käyttäjä: Jaakko Männistö

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

Suomen Ilmailuopiston sivuilla on lyhyt tiedote onnettomuudesta, ja seuraavassa linkki tiedotteeseen: http://www.finaa.fi/fi/ajankohtaista/116

Jotta säästytään turhalta spekuloinnilta, niin todettakoon että konessa ei oltu havaittu teknistä vikaa ennen laskeutumista. Pääasia on tietenkin se, että lentäjät ovat kunnossa.

 

terveisin,

Sauli Kuortti

koulutuspäällikkö

 

6 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 minuuttia sitten, Jaakko Männistö kirjoitti:

Kumpikohan tuossa joutuu giljotiiniin,tarkastuslentäjä vai lennätettävä,......taitaapa mennä fifty-fifty?

Hei Jaakko,

giljotiiniin tästä ei joudu kumpikaan. Nykyaikaisen ilmailun turvallisuuskulttuurin mukaisesti pyrimme tukemaan lentäjiä onnettomuuden jälkeen kaikin mahdollisin keinoin ja ottaa opiksi tapahtuneesta, jotta vastaavan tapauksen toistumisen mahdollisuus tulisi olemaan mahdollisimman pieni.

Terveisin, Sauli

13 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve vain Sauli!

No olihan tuo giljotiini toki aika rankka ilmaisu,totta! Ja rankkarikäytännöstä on päästy eroon jo aikoja sitten joo. Tuo miehistön koostumus kuitenkin jossain määrin mietityttää,sille ei voi mitään...  niin, jokainen ilmailua harrastanut tietää mikä tuossa mietityttää. Mutta tosiaan,hyvä ettei pahempia sattunut,kuttaperkaa saa uutta ja tulipahan pari äijää työllistettyä muutamaksi viikoksi. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmat, joista selviää rahalla, eivät oikeastaan ole edes ongelmia. Terveiset täältä sairaanhoitomaailmasta.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Risto Sollo said:

Onko lentokoneissa kaskoa?

Käsittääkseni ei kaikissa, mutta on niihin mahdollista sellainen ostaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Risto Sollo kirjoitti:

Onko lentokoneissa kaskoa?

Kaskovakuutuksen saa yleisilmailukoneisiin ihan normaalisti, mutta niissäkään sitä ei ole pakko olla.  Kaskovakuutuksen hinta on suhteessa letsikan arvoon, käyttötapaan ja lentäjien kokemukseen. Ei voi verrata autovakuutuksiin :).  Omistaja päättää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään