Harri Eskelinen

maailman ympäri nollasta

8 viestiä aiheessa

Minulla ei ole lentolupakirjaa eikä lentokonetta.

Jos tavoite olisi lentää maailman ympäri seikkailuhenkisesti jollain nykyaikaisella pikkukoneella niin mistä maasta hommaisitte lupakirjan ja minkä lupakirjan? Entä kone, onko väliä minne sen rekisteröisi? Vai onko tämä niin helppoa että PPL jenkeistä ja kone N-kilpisenä?

Tongin nettiä melkein päivän mutta ihan selvää vastausta en pystynyt muodostamaan itselleni. Jos jollain on näkemystä asiasta niin mielelläni kuulisin. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen sinänsä lupakirjan että lentokoneen osalta samassa tilanteessa, ja lisäksi varmaan rahoituspuolen kanssa myös. :)

Saattaisit ehkä olla kiinnostunut katsomaan Youtubessa julkaistun vlog-tyyppisen maailmanympärysmatkan Cessna 210:lla . Sarjassa matkattiin Louis Colen omistamalla koneella hänen lentäjäkavereiden kanssa maailman ympäri 80 päivässä. Varsinkin ensimmäisissä videossa ja etenkin Atlantin ylityksessä on paljon informaatiota itse lennosta. Kannattaa myös katsoa lentäjien itse tekemiä videoita matkasta.

Itse katsoin vain muutaman Louisin videoista lähinnä ennen matkaa, muuten katsoin vain Mattin kaikki videot Atlantin ylityksestä.

Atlantin ylitys ja Iso-Britanniassa lentämistä Matt Guthmillerin näkökulmasta:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLoruKoPAfKKiKWuupTLUWY9225AvlVz8t

https://www.youtube.com/watch?v=BwgyzNIw4eI

Muokattu: , käyttäjä: Robin Karinen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos pitää tutustua. YouTubesta löytyy myös Pipistrelin pikkukoneella kiertävä Intialainen rouvasporukka.

Oma lupakirja asia ratkesi vahingossa jo niin että aloin lentää pahvia Argentiinassa sen enempää analysoimatta mikä nyt missäkin olisi järkevää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wanha, piiitkä keskustelu kokemattoman pilotin haaveista siirtolentää koneensa Atlantin yli:

(Tuosta keskustelusta on kuitenkin merkittävä osa kadonnut, kun Janne Uusmaa jossain vaiheessa poisti kaikki foorumilla olevat kirjoituksensa.)

Muokattu: , käyttäjä: Tauno Hermola

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Harri Eskelinen kirjoitti:

Toihan on hyvä sivusto, en ollut eksynyt aiemmin, kiitos. Hyvää haaveiltavaa. Enää puuttuu lupakirja, kokemusta ja kone;)

Haaveilun, maalaisjärjen ja realismin kun saa sovitettua yksiin kansiin, niin hyvä tulee. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan näitä esimerkkejä joista vähän voi haistella tekemisen mallia. Oman lentokoulun kippari lensi tuon Caravanin euroopasta tänne La Cumbreen. 

Vimeosta löytyy hyvä pätkä kaverista ja tuosta lennostakin hakusanalla "airman" jos kiinnostaa.

Jotkut tekeekin eikä vain haaveile foorumeilla;)

HTEF9358.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään