Sami Puro

Mitä mieltä kuvagallerioista?

Mitä mieltä kuvagallerioista?   70 members have voted

1. 1. Jatketaanko nykyisellä kuvagalleriamallilla, vai palataanko vanhaan eli keskustelualueet/ketjut joihin kuvia voi lähettää?

• Galleriat jatkoon
      2
    • Palataan kuvaketjuihin
      68

Please sign in or register to vote in this poll.

8 viestiä aiheessa

Nyt uutta FlightForumia on harjoiteltu vajaat pari vuotta ja palstan tekniikkaan on suunnitteilla kevyitä päivityksiä.

Samalla pieni galluppi pystyyn siitä miten uusi galleriamuotoinen kuvakirjasto on tuntunut.

Hyvä juttu, vai palataanko aiempaan eli yhteen kuva-alueeseen jossa on useita eri ketjuja eri aihepiireistä?

Galleria on kuvien lataamisen, hallinnoinnin ja niiden esittämisen kannalta ehdottomasti parempi. Mutta palstamuotoinen esitystapa kannustaa ehkä kommentoimaan enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä parempi olisi palata vanhaan, vaikka useampi sata kuvaa on tullut jo lisättyä uudella metodilla. 

Matkareissut on jäänyt tekemättä itsellä, ja vaikeampaa on ollut lisäys kun ei esimerkiksi ole voinut muuttaa  helposti kuvien lisäysjärjestystä vaan ne järjestyy nimien mukaan..

Lisäksi ainakin galleriassa bugi että poimii tiedostonimen mukaan entiset tekstit jos kuvanimi on ollut sama aiemmin lisätyssä kuvassa.

Ne vähätkin kommentit tahtoo hukkua kuvien sekaan valitettavasti.

Tykkäysjuttu on ollut plussa uudessa sekä mahdollisuus lisätä kuvat isompana kuin 800x, näistä kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä olenko ikinä kommentoinut yhtäkään kuvaa, mutta kuvien katselukin on jäänyt. Lähinnä sen takia, että en saa ainakaan helposti mitään indikaatiota siitä, että minua kiinnostaviin aihealueisiin on tullut uusia kuvia tai tiedä mitkä kuvat ovat sellaisia. joita en ole vielä nähnyt.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
7 hours ago, Kalle Rantanen said:

En tiedä olenko ikinä kommentoinut yhtäkään kuvaa, mutta kuvien katselukin on jäänyt. Lähinnä sen takia, että en saa ainakaan helposti mitään indikaatiota siitä, että minua kiinnostaviin aihealueisiin on tullut uusia kuvia tai tiedä mitkä kuvat ovat sellaisia. joita en ole vielä nähnyt.

Itse käytän foorumin selaamiseen "my activity streams -> unread content" silloin näkee aina kaiken uuden materiaalin mukaanlukien kuvat. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinäkin, olen todella huono näissä tietokonehommissa, joten jos tekstini kuulostaa tyhmältä, tiedätte miksi.:)

Minun mielestäni galleria on periaatteessa toiminut hyvin vaikka sen kaikkiin toimintoihin en ole varsinaisesti perehtynyt. Edellämainittujen lisäksi pari muuta pientä "ongelmaa" jota on itsellä ollut: Varsinkin suurien määrien kuvien lisääminen (noin 10+) voi olla hieman hankalaa, niinkuin jotkut muutkin ovat maininneet. Itsellä ainakin on ollut muutama kuvalisäyssessio joka on mennyt myöhään koska nettiyhteys on katkeillut ja sivu missä kuvatekstit sun muut tiedot lisätään on yhtäkkiä häipynyt kuvineen ja koko homma hyppää takaisin alkupisteeseen (mihin kuvat ladataan). Kun olen yrittänyt ladata sivun uudelleen ovat kuvat häipyneet ja pitää taas aloittaa alusta. En tiedä mistä johtuu mutta on ollut hieman turhauttavaa. Samasta ongelmasta on keskusteltu täälläkin:

Galleriassa on mielestäni hyviäkin toimintoja; yksi niistä on automaattinen kuvatiedoston koon vähentäminen tarvittuun kokoon (vanhassa versiossa piti manuaalisesti vähentää tiedostokoon tarvittuun kokoon joka yksittäiseen kuvaan, oliskohan ollut jotain alle 200kb:tä 800 pikselissä tai jotain sellasta, jos kuvan lisäsi liitteenä). Mahdollisuus näyttää exif-tiedot erillisellä nappulalla/ruudulla on myöskin kätevää.

Itselle ei oikestaan ole väliä onko kuvat galleria- vai palstamuodossa, molemmat toimii omalla tavallan. Oli kuitenkin hieman mielyttävämpää katsella kuvia palstamuodossa, varsinkin suurissa määrissä, ja palstamuodon toiminto oli jotenkin yksinkertaisempaa. Mutta sehän on tavallaan makuasia. Kannataisin ehkä enemmän palstamuotoa jos olisi mahdollista integroida galleriasta höydyllisiä toimintoja, varsinkin tuon automaattisen koon vähentämisen.

PS: Menee hieman Off-topiciksi: Mikä on muuten tämänhetkinen tilanne vanhojen kuvien poistoon maksimimäärän ylittyessä, onko edelleenkin niin että kaikki "vanhat" kuvat poistetaan, vaikka kuvia arkistossa riittää vuoteen 2014 puoliväliin asti? En pystynyt löytämään mitään tähän liittyvää.

Terveisin, suhteellisen kokematon ja asiantuntematon tietokonekäyttäjä.:P

Muokattu: , käyttäjä: Sebastian Sainio
Lisätty linkki keskusteluun

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvaketjut mielellään takaisin. Oma kuvien lähettäminen on käytännössä loppunut täysin sekavan kuvagalleriauudistuksen jälkeen.

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omalta osaltani kuvien katsominen on jäänyt kokonaan pois. Aiemmin se oli merkittävä osa ff:ää minulle. Tiedä sitten voisiko tätä auttaa organisoimalla nykyistä galleriaa jotenkin toisin vai palaamalla vanhaan, mutta nyt esim. Turun lentonäytöksen kuvat taisi mennä jonnekin lentokenttäketjuun, eikä niitä tullut kaivettua esille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään