Mikko Sokero

AY:n Aasia vetää

72 viestiä aiheessa

Suorana Helsingistä näistä ei lennä yksikään.

 

Niinkö väitin? Mistä lähtien sitten Finnair on muka lentänyt suoraan Ruotsista Aasiaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Niinkö väitin?

Et minun tietääkseni.

 

Kilpailu Aasian reiteillä ei vaan toimi ennekuin tännekin saadaan joku muukin lentämään suoria kun Finnair.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kilpailu Aasian reiteillä ei vaan toimi ennekuin tännekin saadaan joku muukin lentämään suoria kun Finnair.

 

Mutta siis miten tilanne Ruotsissa on niin erilainen mielestäsi? Eihän Arlandastakaan lennä reittilentoja Bangkokiin suoraan kuin Thai.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liippaa muuten aika läheltä kun olen koko tän päivän etsinyt sopivaa reititystä seuraavalle reissulle Bangkokiin. Tarkoitus olisi koukata joko Kennedyn tai LAXin kautta.

--------

Tuo JFK-HKG lento on muuten 16h ;D

 

Jos muuten haluaa yhdistää Bangokin ja Losin, on lyhyempi reitti lentää ensin Bangkokiin ja sieltä Losiin eikä toisin päin. Mutta totta kai New York on mielenkiintosempi paikka. :D

 

JFK-HKG-lentohan muuten oli maailman pisin nonstop yhteen aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei lennä kesäkaudella kuin Thai, aivan. Talvikaudella onkin sitten monta charteria ja yksi suorakin lisää.

 

Thai pitää matalampaa hintaa ARN-BKK-ARN reitillä kun Finnair Helsingistä.

Siten Finnairilla on pakkosauma alentaa hintaa myös, koska on vielä välilasku Helsingissä. Ilmeisesti Finnair on kiitettävästi kyllä saanut sveduja Aasian lennoilleen.

 

Mutta aika omituista on, että Tukholmasta ja Köpiksestä (plus muualta Euroopasta) on Finnairilla useita kuukausia kestäviä tarjouksia Kiinaan, Thaimaahan, Singaporeen ja Japaniin mutta Suomessa sellaisia on tosi harvoin tarjolla. Se juuri kertoo siitä, että täältä ei tarvitse myydä kampanjoilla ja jotain kilpailijaa tarvittaisiin näin kuluttajan näkökulmasta.

Finnairillehan nykyinen tilanne sopii vallan hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

jotain kilpailijaa tarvittaisiin näin kuluttajan näkökulmasta.

Finnairillehan nykyinen tilanne sopii vallan hyvin.

 

Jospa se käyttämätön liikenneoikeus menee

sitten Air Finlandin käyttöön joka sitten hommaa

reitille B767 koneen.

 

Mondo-lehti kirjoitti hiljattain että Air Finland aloittaa

ensi talvena reittilennot Bangkokiin.

 

Pelkillä reittimatkaajillahan konetta ei saada täyteen

mutta kun riittävä osa paikoista myydään matkanjärjestäjille

on siinä jo hyvä pohja hommalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Pelkillä reittimatkaajillahan konetta ei saada täyteen

 

No ei ainakaan jos reitti on pelkästään HEL-BKK-HEL eikä kummassakaan päässä ole mitään jatkokuljetuksia eikä olla missään allianssissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei ainakaan jos reitti on pelkästään HEL-BKK-HEL eikä kummassakaan päässä ole mitään jatkokuljetuksia eikä olla missään allianssissa.

 

Olisikos Thaimaan viranomaisilla jotain sitä

vastaan jos lentäisivät linjaa ARN-HEL-BKK ?

Eli jos saisivat luvan Suomi-Thaimaa välille

niin saisivatko ottaa matkustajia jo Ruotsista

mukaan ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Olisikos Thaimaan viranomaisilla jotain sitä

vastaan jos lentäisivät linjaa ARN-HEL-BKK ?

 

Voisihan siinä olla vähän oma lehmä ojassa kun Thaimaan valtio omistaa kuitenkin suurimman osan Thai Airwaysista joka lentää Tukholmasta.

 

Mutta ei Finnairia ja Finnairin hinnoittelua laita polvilleen Air Finland vaikka miten olisi 767 kalustossa ja aloittaisi lennot reittilentojen nimikkeellä.

 

Tarvitaan vaikka Star Allianceen kuuluva yhtiö jolla on businessluokka, suora lento ja sujuvat jatkoyhteydet Bangkokissa ja Helsingissä.

Helsingistä ei ainakaan vielä ole Starilla sujuvia ja monipuolisia yhteyksiä sinne minne ei pääsisi esimerkiksi Thailla suoraan Bangokista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Olet varmaan huomannut, että SAS, LH, AF yms. myyvät täällä tarjouksilla lentojaan..?

 

Kampanjoita Bangkokiin on joka firmalla silloin tällöin, jopa Finnairilla (seuraava alkaa AY:lla muuten perjantaina).

 

Mutta yksikään firma ei tarjoa Helsingistä Bangkokiin jatkuvasti normaalihintana mitään 500e-700e niinkuin esimerkiksi Frankfurtista tarjotaan. Tai en tiedä onko se FRA:sta normaalihinta mutta aina siihen haarukkaan sieltä saa Bangkokin lennon.

SAS:n hinta on ollut jo pitkään Helsingistä n. 850e samaten KLM:llä ja ranskalaisella.

Miksi esimerkiski SAS:n hinta ei ole 600e? Se voisi tuntua jo Finnairillakin. Mutta kun kaikki pitää suunnilleen samaa hintaa, niin ei tule mitään kilpailua. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Todettakoon vielä että varausluokka ko. lipulle olisi L joten saisit niitä kaipaamiasi täysiä karjapojojakin...

 

 

Joo, kyllä muistin tuon OW:n maailmanympärilipunkin mutta oikeastaan mulla ei ole tarvetta kuin päästä sinne Bangkokiin ja tienata mahd. monta pistettä samalla. Ei ole kuin reilu viikko aikaa joten jätetään se OW-kierto seuraavaan kertaan.

Kiitos vinkistä ja tiedosta että on L-luokkaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulen että sekä ARN-BKK että HEL-BKK legeillä on tarpeeksi matkustajia ihan suoraankin ettei tarvita "keräilyeriä" - tuollaisen reitityksen järkevyys täytyisi perustua siihen että ARN-HEL-ARN välillä olisi paljon erillistä liikennettä, ja onhan sitä mutta siihen ei TG:tä tarvita ;)

 

 

Kun nyt kuitenkin puhutaan nimenomaan Air Finlandista

niin sillä ei ole kummassakaan päässä toimivaa

syöttöliikennettä. Sen varassahan Finnairinkin Aasian

lennot ovat että aasialaiset tulevat eurooppaan Helsingin

kautta ja eurooppalaiset matkustavat aasiaan Helsingin

kautta koska Finnair tarjoaa heille halvemmat lennot

kuin paikallinen lentoyhtiö.

Ja voihan joku arvostaa Finnairiakin ;)

 

Talvikaudella (loka-maaliskuu) Air Finlandilla olisi

mahdollisuus saada kyytiin riittävästi suomalaisia

lomailijoita mutat kesäkaudella matkaajia pitäisi

haalia jo laajemminkin (esim. Arlandasta)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kilpailu suorissa reittilennoissa Aasiaan olisi enemmän kuin tervetullutta, en vain mitenkään jaksa uskoa että Air Finland sitä kykenee Finnairille tarjoamaan vaikka jokusen 767:n hankkisikin. Finskin Bangkokin lennot on muuten aika täynnä läpi vuoden...kevättalvella on nyt jopa ollut hiukan kapasiteettia tarjouksiin asti kun on ollut päivävuorokin jokusen kerran viikossa, en muista "merkittävässä" määrin vajaata konetta todistaneeni sitten pahimpien SARS aikojen.

 

Just äsken (tasan 2 tuntia myöhässä) lähti Bankokkiin n.170 ja illalla tilauksessa n.150 päätä kyytiin että sittenhän kone on jo puolillaan...

 

Mistäköhän tällainen pääsiäisen jälkeinen notkahdus johtuu kun New Yorkin koneetkin seilaa puolillaan ?

 

Pohjalukema ois tänään Osakaan alle 100 että on siellä niitä tyhjempiäkin aina joukossa.

 

- ;) -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tsunamihan vaikutti pääasiassa Phuketin chartereihin ja Thaimaa ja Aasia on muutakin kuin Phuket.

Miten muuten nyt on sitä kapasiteettiä paljon?

 

Tänä vuonna pääsiäinen oli maaliskuussa joten se hiljentää muutenkin hiljaisen huhtikuun. Huomisesta alkaenhan saa Stockalta 575e Bangkokiin ja takaisin.

 

Miamissa olivat Aurinkomatkojen oppaat sanoneet suorien lentojen jatkuvan taas syksyllä, mutta ainakaan aikataulut eivät näitä löydä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
no siinä tapauksessa sun kannattaa melkein käydä siellä kaksi kertaa suoralla finskin lennolla, jos niitä pisteitä halajat, kustannus lienee paittiarallaa sama kuin lentämällä sinne kahdella erillisellä lipulla nykin kautta....alle 1.5ke sun on tuota reittiä joka tapauksessa todella vaikea, ellei mahdoton, toteuttaa AY/CX yhdistelmällä...

 

Nyt olisi paras vaihtoehto tällä hetkellä:

 

HEL-CDG AY pisteillä; 39.000 pistettä + 39e

CDG-JFK-CDG AA 415e V-luokka= 100%

JFK-HKG-BKK-HKG-JFK CX 1000e H-luokka =100%.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kas, paljos lasket "rahallista arvoa" noille pisteille...39ke pistettä saa melkein jo MD11 matkustuksen tuntumaan miellyttävältä yhden legin verran ;)

 

Muista laskea myös kustannus mahdollisista alkoholijuomista AA:n legeillä mukaan totaaliin ;D

 

 

Jos käyttäisi vaimon pisteitä niin ei tunnu niin pahalta :D

Mutta en muuten noita pisteteitä säästele, joskus ne on kuitenkin käytettävä.

 

Olen niin huono ryystämään koneessa miestä väkevämpää, että kyllä pärjäisin AA:n tarjoamilla mehuilla ja limuilla. Viimeksi emo sekoitti JFK-HEL välillä niin vahvat gin tonicit että hyvin tuli uni ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja varsinkin kun Nokia avaa tehtaan Chennaihin (MAA Chennai/Madras), josta ei ole nonstop-lentoja New Yorkiin, voisi Finski olla hyvä vaihtoehto sekä Euroopasta että Nykistä...

 

Niin, jos Finskillä olisi enemmän koneita, niin voisikohan MAA toimia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi tuotakaan vaaraa enää ei ole Finnairin turistissa ;)

 

Gin tonic on kuulemma tekemässä tuloaan takaisin kaukolennoille turistiin. Eilisessä 19.4.05 Kauppalehdessä juttua ilmeisesti asiasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilen oli aikaa lueskella Finnairin Matkaopasta ja siitä selvisi, että tulevana kesänä kuukausina 6/05-8/05 keskiviikko on ainoa päivä kun yksi MD-11 jää Vantaalle kun Shangain aikataulussa on keskiviikon kohdalla aukko.

 

Muuten mennään niin että 1 kone Nycin reitillä päivittäin, 1 KIX/NRT/päivittäin, 1 SIN/päivittäin ja PVG/HKG/PEK 2/päivittäin (keskiviikkoisin vain PEK). Ja tietenkin yksi edellisenä iltana lähtenyt kone on aina Singaporen reitillä.

 

Eli aika tiivis aikataulu MD-11 -koneilla. Mutta niin se pitää ollakin kun Aasia vetää. ;)

Se vaan että kun yksi kone laukeaa niin kiertokulku myöhästymisissä on valmis.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
GIN JA VODKA PALAAVAT TURISTILUOKKIIN

 

 

Finnairin väkevien juomien valikoima laajenee kesäkuussa sisältämään myös ginin ja vodkan, konjakin, viskin ja liköörin lisäksi. Samalla väkevät juomat muuttuvat maksullisiksi.

 

Muilta osin muutos on osoittautunut toimivaksi. Alkoholivalikoiman virtaviivaistamisen myötä perusjuomavalikoiman riittävyys on parantunut lentokoneiden rajallisissa tiloissa. Tarjoilu isommissa koneissa on nopeutunut ja asiakkaiden tarpeet on voitu ottaa paremmin huomioon, kun ruoat ja juomat voidaan tarjota samaan aikaan.

 

Kesäkuun alusta lähtien on turistiluokissa maksutta tarjolla puna- ja valkoviiniä, kuohuviiniä ja olutta, mehuja, virvoitusjuomia, vesiä sekä maksullisena viisi väkevää vaihtoehtoa ateriatarjoilun jälkeen kahvi- ja teetarjoilun yhteydessä.

 

Skandinavian-lennoilla alkoholijuomina turistiluokassa on tarjolla olutta ja viiniä maksutta, kuten tähänkin asti.

 

Väkevien maksullisuus tapahtuu kustannuspaineiden johdosta. Viini ja olut ovat selkeästi ruokajuomia. Näin ollen väkevistä juomista maksavat ne asiakkaat, jotka haluavat niitä nauttia. Hinnaksi tulee viisi euroa, joka sisältää sekoitteen.

 

www.finnair.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskomatonta kyllä miten saadaan juomien muuttaminen maksulliseksi (siis osittain, mutta ei varmasti mene kauaa kun kaikki maksaa) kuulostamaan palvelun parantamiselta tuon uutisen otsikoinnilla ;)

 

 

Ehkäpä tuokin tiedote oli jo kuukausia

sitten valmiiksi kirjoitettu. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bangkok ainakin vetää:

Ensi talvena sitten Bangkokiin pääseekin sinivalkoisin siivin parhaimmillaan 12 kertaa viikossa. Vain keskiviikkoisin ja lauantaisin vain 1/vuoro/päivä.

 

Näin ajalla 27.12.2005-24.3.2006

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eli tämä 5krt/vk extra-vuoro ei jatka Aasiassa mihinkään, eikös, vaan se on vain HEL-BKK-HEL vuoro?

 

Näin on. AY095/096 käy vain Bangkokissa. Lähtö Helsingistä 16.55.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuoden 2006 AY:n kesäaikataululla tuleekin mielenkiintoinen tilanne kun tiistaisin ja sunnuntaisin 17:00-18:00 on neljä MD-11:stä rivissä lähdössä non-Schengen porteilla.

Jos portit 30-33 miehitetään näillä niin eipä muille paljoa putkipaikkoja jää.

 

Ti 4.4.2006

AY051 HEL -> PEK

18:00 06:45

AY057 HEL -> PVG

17:10 07:00

AY073 HEL -> NRT

17:20 08:55

AY087 HEL -> CAN

17:00 07:35

 

Onko Helsinki-Vantaan non-Schengen alue Finnairin Aasian valloituksen hidaste tulevaisuudessa...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vuoden 2006 AY:n kesäaikataululla tuleekin mielenkiintoinen tilanne kun tiistaisin ja sunnuntaisin 17:00-18:00 on neljä MD-11:stä rivissä lähdössä non-Schengen porteilla.

Jos portit 30-33 miehitetään näillä niin eipä muille paljoa putkipaikkoja jää.

 

Ti 4.4.2006

AY051 HEL -> PEK

18:00 06:45

AY057 HEL -> PVG

17:10 07:00

AY073 HEL -> NRT

17:20 08:55

AY087 HEL -> CAN

17:00 07:35

 

Onko Helsinki-Vantaan non-Schengen alue Finnairin Aasian valloituksen hidaste tulevaisuudessa...

 

 

 

Ei suinkaan. Siellä on 5 non-schengen putkea ja paljon hyviä ulkopaikkoja joille matkaajien on kiva körötellä hienoilla kenttäbusseilla. Sehän että kaukoreitille lähtevä MD-11 "pitää" olla putkessa on tabu vaan finnairilaisille ja vaan Helsingissä.

 

- ;D -- ;D -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään