Arne Wallen

Lääkkeet lentokoneessa

7 viestiä aiheessa

Eli olen aiemmin laitellut lääkkeet tuollaiseen dosettiin, nyt huomasin Finnavian tiedotteen jonka mukaan lääkkeitten tulisi olla alkuperäispakkauksissaan, ilmeisesti teen nyt näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiahan ei sinällään Finavialle kuulu, mutta pakkaustavalla on merkitystä monen maan kohdalla, kun lääkevalmiste tuodaan maahan matkatavaran/matkustajan mukana. Matkustajan pitää kyetä osoittamaan (erityisesti reseptilääkkeiden osalta), mitä nämä lääkkeet ovat, ja lisäksi, että henkilöllä on niihin lääkärin määräys ja sitä kautta oikeus hallussapitoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen noilla Miamin lennoilla pitänyt aina täyttä dosettia plus 3kk:n lääkkeitä omassa pussissaan "korkkaamattomana" lontoonkielisten selvitysten kanssa käsimatkatavarassa ilman mitään konflikteja. Turvassakaan ei ole ollut ongelmia vaikka ukko on täynnä metallia ja elektroniikkaa. Paluumatkalla ei myöskään ole ollut ongelmia jäljelläolevien lääkkeiden kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kopiot sähköresepteistä on kyllä mukana, Zurich ja Köpenhamina ovat ihmetelleet selän rautalankoja, muualla ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Arne Wallen kirjoitti:

No kopiot sähköresepteistä on kyllä mukana, Zurich ja Köpenhamina ovat ihmetelleet selän rautalankoja, muualla ei.

Apteekista saa maksua vastaan sellaisen printin resepteistä missä on oikein leimat ja kaikki. Leima on kovinta valuuttaa monissa maissa.

3 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Jani Hyppänen kirjoitti:

Apteekista saa maksua vastaan sellaisen printin resepteistä missä on oikein leimat ja kaikki. Leima on kovinta valuuttaa monissa maissa.

Ainakaan Yliopiston apteekissa (Joensuussa) minun ei tarvinnut maksaa siitä mitään.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään