Markku Kyyrönen

A320/B737/E190 -kiitotievaatimukset?

3 viestiä aiheessa

Mikä/missä mahtaa olla lyhyin säännöllisessä reittiliikenteessä käytettävä kiitotie otsikon mukaisella kalustolla?  Onko Rio de Janeiron Santos Dumontin (SBRJ/SDU) kiitotie 02R/20L 1323 metrisenä (4341 ft) ennätys lajissaan? 

Vaikka ovatkin merenpinnan tasolla ja ilman reunaesteitä, niin miten ihmessä paikalliset pystyvät operoimaan tuolta edes tunnin, parin kotimaan legejään esim. A320:lla? Onhan tuolla joskus oltava myös hyvin märkää ja/tai kuumaakin, varmaan usein > +30.  ISA olosuhteissakin kun näyttäisi käppyrät lähtevän juurikin tuolta 1200 - 1300 metrin tienoilta jo hyvin mitättömilläkin painoilla. Onko kaluston oltava tuolla jollain keinolla "STOL-viritettyä" tai tehokkaammilla moottoreilla varustettua vai miehistöllä tukialuskelpparit?   Mitä sanoo tähän forumin tietäjät, ko. tyypeillä työkseen lentävät tai yhtiönne lentotoimintakäsikirja?  

2 henkilöä tykkäävät tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Todnäk joo. Embraer on kyllä kyvykäs laite. Me operoidaan KEYW-KORD E175:llä, 4800ft, ei mitään ongelmaa.

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Mikko Tuomi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään