Lari Nylund

Qantas QF7879 New York JFK -Sydney nonstop

25 viestiä aiheessa

Qantas on testaamassa tänä viikonloppuna ensimmäistä kertaa nonstop-lentoa New Yorkista JFK-kentältä Sydneyyn. Arvioitu lentoaika on noin 20 tuntia, kun liikkeelle lähdetään perjantai-iltana kello 21 ja perillä ollaan sunnuntaina kello 7 aikaerosta johtuen.

Lento QF7879 löytyy Flightradarista.

Uutisia englanniksi aiheesta esim.

https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2019/10/18/qantas-studies-jet-lag-on-new-york-sydney-nonstop-worlds-longest-flight.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing 787-9 VH-ZNI operoi lennon.

Flightradarista poimittua tietoa (la 07:40):

JFK 21:00 -> 21:27 (pe)

SYD 07:10 -> 08:11 (su)

Matka 16028 km (2577+13451)

Lentoaika-arvio 19h 43 min (3h12+16h31)

Muokattu: , käyttäjä: Lari Nylund

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Leikitelläänpä hieman ajatuksella. Tässähän alkaisi olla mahdollisuudet nonstop-lennolle Helsingistä Sydneyyn. Matka on "vain" 15189 kilometriä, lentoaika olisi QF7879 lennon tämän hetkistä nopeutta 796km/h (430kts) käyttäen 19h 5min.

Reitistähän saisi mielenkiintoisen tietokilpailukysymyksen:

K: Kuinka monta maata suoralla lennolla Helsingistä Sydneyyn ylitettäisiin?

V: Venäjä, Mongolia, Kiina, Filippiinit ja Indonesia.

Screenshot_20191019-082708_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20191019-082642_Samsung Internet.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Lari Nylund

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

QF7879 on hetki sitten poistunut Yhdysvaltojen mantereen päältä Santa Barbaran ja Los Angelesin välissä lennettyään 5 tuntia New Yorkista kohti Sydneyä.

Lentotiedot tässä vaiheessa kuvakaappauksessa. Lentoaika-arvio tällä hetkellä on 19h 48min flightradarin tiedoilla.

Screenshot_20191019-092914_Flightradar24.jpg

Screenshot_20191019-092950_Flightradar24.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tätä Qantasin lentoa hehkutetaan mediassa maailman pisimpänä nonstop-lentona, mutta jo kauan sitten kun Boeing oli tuomassa 787:aa markkinoille, ne tekivät pienemmällä Dreamlinerilla pallon ympäri testilennon yhdellä stopilla. Tuolloin ensimmäinen legi oli muistaakseni yli 19000km. Mukana oli, kuten nytkin, vain pieni määrä henkilöitä/lastia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Veli Hämäläinen kirjoitti:

Tätä Qantasin lentoa hehkutetaan mediassa maailman pisimpänä nonstop-lentona, mutta jo kauan sitten kun Boeing oli tuomassa 787:aa markkinoille, ne tekivät pienemmällä Dreamlinerilla pallon ympäri testilennon yhdellä stopilla. Tuolloin ensimmäinen legi oli muistaakseni yli 19000km. Mukana oli, kuten nytkin, vain pieni määrä henkilöitä/lastia.

Airbus A340 lensi jo vuonna 1993 testilennon Pariisista Aucklandiin (ja takaisin 48 tunnissa) 19277 km, ja Boeing 777-200ER vuonna 1997 Seattlesta Kuala Lumpuriin 20044 km.

https://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A340#Entry_into_service_and_demonstration

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

QF7879 on hetki sitten poistunut Yhdysvaltojen mantereen päältä Santa Barbaran ja Los Angelesin välissä lennettyään 5 tuntia New Yorkista kohti Sydneyä.

Yhdysvallat on 5 tuntia leveä ja 2 tuntia pitkä..........

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
17 tuntia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Leikitelläänpä hieman ajatuksella. Tässähän alkaisi olla mahdollisuudet nonstop-lennolle Helsingistä Sydneyyn. Matka on "vain" 15189 kilometriä, lentoaika olisi QF7879 lennon tämän hetkistä nopeutta 796km/h (430kts) käyttäen 19h 5min.

Reitistähän saisi mielenkiintoisen tietokilpailukysymyksen:

K: Kuinka monta maata suoralla lennolla Helsingistä Sydneyyn ylitettäisiin?

V: Venäjä, Mongolia, Kiina, Filippiinit ja Indonesia.

Screenshot_20191019-082708_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20191019-082642_Samsung Internet.jpg

Pyöreä pallo yllättää välillä. Isoympyräreittien mukaan Sydneystä katsoen HEL on lähin hubi EU:n alueella, lähempänä kuin ATH. 

SYD-HEL 15189km

SYD-ATH 15306km

 

 

 

Muokattu: , käyttäjä: Marko Pajunen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Marko Pajunen kirjoitti:

Pyöreä pallo yllättää välillä. Isoympyräreittien mukaan Sydneystä katsoen HEL on lähin hubi EU:n alueella, lähempänä kuin ATH. 

SYD-HEL 15189km

SYD-ATH 15306km

 

 

 

Ystäväni sen kerran minulle heitti ideana, että Finnair voisi hyvin operoida joko HEL-MNL-HEL nykyisellä kalustollaan 24h-strategiallaan tai sitten jopa HEL-MNL-SYD-MNL-HEL 48h-strategialla. 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Ystäväni sen kerran minulle heitti ideana, että Finnair voisi hyvin operoida joko HEL-MNL-HEL nykyisellä kalustollaan 24h-strategiallaan tai sitten jopa HEL-MNL-SYD-MNL-HEL 48h-strategialla. 

Finnairin kohteista HKG ja CAN ovat jo nyt lähes isoympyräreitillä Euroopan ja Sydneyn välillä ja Melbournesta noiden lisäksi SIN ja BKK. Kaikki Aasian isoja hubeja.

Aucklandiin taas isoympyräreitille osuvat Finnairin Keski-Japanin kohteet NRT, KIX ja NGO.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Ystäväni sen kerran minulle heitti ideana, että Finnair voisi hyvin operoida joko HEL-MNL-HEL nykyisellä kalustollaan 24h-strategiallaan tai sitten jopa HEL-MNL-SYD-MNL-HEL 48h-strategialla. 

Muistaako Lari sellaista hommaa kun 10v sitten HEL-MNL vedettiin suorana OH-LGF:llä. 10h 35min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 tunti sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Muistaako Lari sellaista hommaa kun 10v sitten HEL-MNL vedettiin suorana OH-LGF:llä. 10h 35min.

Tuolloin haettiin miehistoa Royal Caribbeanin Oasikselle, ja kone pysahtyi paluumatkalla Mumbaihin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Teijo Niemelä kirjoitti:

Tuolloin haettiin miehistoa Royal Caribbeanin Oasikselle, ja kone pysahtyi paluumatkalla Mumbaihin?

Löytyi vanha ketju ja omat muistiinpanot tuolta päivältä, AY7040 MNL-BOM-TKU.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 tuntia sitten, Juha-Matti Lavonen kirjoitti:

Löytyi vanha ketju ja omat muistiinpanot tuolta päivältä, AY7040 MNL-BOM-TKU.

Tämäpä mielenkiintoista. Enpä muistanut, kun tuolloin ei vielä Filippiinit ollut kiinnostuksen kohteena. Nyt kun on filippiiniläinen ja poikamme syntyi siellä, niin kiinnostusta löytyy. 

Mukava kuulla, että sinivalkoista väriä on nähty Manilassakin. Kiitos Ilkka & co tästä. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qantas on tänään ilmoittanut tilanneensa 12 A350-1000-konetta joilla voidaan aloittaa Project Sunrisen lennot vuoden 2025 loppuun mennessä. Näillä koneilla mahdollistetaan nonstop-lennot Australian itärannikon ja Lontoon tai New Yorkin välillä.

Lainaa

Qantas on Monday finally confirmed Project Sunrise direct flights from London and New York to Sydney will launch in 2025 after it placed a firm order for 12 Airbus A350-1000s.

The purchase had been delayed numerous times due to the COVID-19 pandemic, and the program itself was placed on ice.

On Monday, though, Qantas confirmed that it will soon welcome 12 Airbus A350-1000s to begin its long-planned non-stop flights connecting Australia’s east coast states with major cities such as New York and London.

The airline said flights are still on schedule to begin “by the end of the calendar year 2025” from Sydney.

https://australianaviation.com.au/2022/05/project-sunrise-to-start-in-2025-after-qantas-order-12-a350s/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Qantas esittelee nyt turistiluokan sisustusta ja istuimia.

Lainaa
35
CNN

Qantas reveals economy seats for 19-hour NYC-Sydney ultra long-haul flights

As Qantas counts down to the 2025 launch of its record-breaking passenger flights connecting Sydney to New York and London direct, the airline has revealed what economy class will look like on the ultra long-haul flights.

Speculation has been mounting about the design of the cheaper seats, with many observers questioning whether spending at least 19 hours in such close proximity to other fliers would be worth the time saved by traveling nonstop.

At a press conference in New York on Thursday, the airline revealed it will offer passengers more leg room and more space to move around the cabin on the 12 specially designed Airbus A350 planes that will operate the routes.

“We said what we wanted to do with this, that it was to overcome the last tyranny of distance: to have an aircraft that could fly anywhere around the world,” Qantas CEO Alan Joyce told reporters.

Getting an aircraft capable of flying up to 21 hours with a full manifest of passengers plus baggage was part of the jigsaw puzzle, Joyce said. Another focus has been to find the best way to look after people on such a long flight.

Qantas says economy passengers will have access to "wellness" areas for excercise.

The airline already revealed its business and first class cabins back in February. At the same time it announced its Project Sunrise flights would carry 238 passengers instead of the usual 300-plus when they take to the air in late 2025.

It said the layout would include six first class seats in a 1-1-1 configuration, 52 business class seats in 1-2-1, 40 premium economy seats in 2-4-2 and 140 economy seats in 3-3-3.

Those economy seats will be an inch longer than standard, the airline revealed on Thursday, giving passengers 33-inches of legroom.

Each seat will also have Bluetooth connectivity and free Wi-Fi, which will help with binge-watching TV series on the flight, said Joyce, who revealed he gorged on “The White Lotus” on his way over to the US from Australia.

The economy cabin will also have “wellness zones” with TV screens guiding travelers through stretching exercises and bars to help them balance.

https://www.yahoo.com/lifestyle/qantas-reveals-economy-seats-19-160251184.html

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/airbus-says-qantas-a350-1000-delivery-delays-due-need-redesign-fuel-tank-2024-02-22/ 

Quote

Airbus says Qantas A350 delivery delays due to need to redesign extra fuel tank

"The regulator has asked us to redesign the centre tank on the ultra-long-range airplane for Sunrise," Christian Scherer, the CEO of Airbus' commercial aircraft business said on Thursday on the sidelines of the Singapore Airshow, referring to the airline's "Project Sunrise" flights from Sydney to London.

Qantas said on Thursday the delivery dates for its first A350-1000 planes capable of the ultra-long-range flights had been pushed back by about six months to mid-2026.
"We have to redesign the centre tank, the extra fuel tank, that will allow the Sunrise mission, and that's what explains the shift," Scherer said.

The European Union Aviation Safety Agency (EASA) said it was working with Airbus to define the requirements and means of compliance for the fuel tank to be installed on the ultra-long-range version of the A350-1000. "This is a collaborative process aimed at achieving the required level of safety for this new design feature," an EASA spokesperson said in a statement. "EASA is confident the certification process in place will achieve its goals, thanks to the good level of cooperation between all stakeholders."

Qantas CEO Vanessa Hudson said the A350-1000 delay was due to certification of the first aircraft taking longer than expected.
"However, we believe that the fleet for the 12 aircraft that will come, will come relatively quickly after that," she told reporters.
Hudson added that demand for non-stop flying remained strong, as shown by the carrier's Perth-London flights and new Perth-Paris services.
"So we are more than ever confident that the business case still stands, and that the aircraft's six-month delay is not a concern," she said.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://www.9news.com.au/national/qantas--inside-the-all-new-qantas-a3501000-aircraft/08f533b9-17bf-48e2-8de5-e25121acef6d 

Quote

Inside the all-new Qantas A350-1000 aircraft 

Qantas has given 9News an exclusive first look at the production of the Airbus350-1000 ahead of the plane's first flight in 2026.
The A350-1000 is the all-new aircraft from Airbus, fit with an extra fuel tank and the latest technology that uses 25 per cent less petrol.
"It allows an A350-1000 to fly from Australia to essentially any city in the world," Airbus spokesperson Joost Van Der Heijden said. 

Qantas has already ordered 12 for Project Sunrise, which will fly their new non-stop routes London and New York, which will take up to 22 hours.
"It means that we can open up new markets that we historically wouldn't have had the ability to do because of the technology that exists and the commitment and partnership we've had working with Airbus," Qantas International Chief Executive Cam Wallace said. 

The new plane will be complete with a nutritionally designed menu and special lighting that mimics the phases of a day - from sunrise to sunset and back again.
Economy passengers will also have access to an aviation first - a wellbeing zone, an area dedicated to movement, socialisation and refreshment. 
"This area combined with what we're doing with service, what we're doing with the cabin lighting have all been engineered around trying to help customers adjust their circadian clocks, their body clocks to the destination their going to," Qantas designer David Caon said.  

Up to 40 per cent of the seats will be reserved for premium economy, business and first class.
Qantas will get its first A350-1000 in 2026

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään