Ilkka Portti

Saapuneet sähköpostit hävisivät yhtäkkiä Outlookista!

4 viestiä aiheessa

Kun avasin Outlookin, niin yhtäkkiä kaikki saapuneet sähköpostit olivat hävinneet ja ainoana postina oli se, mikä tulee aina aukaistaessa Outlook enimmäisen kerran. "Tervetuloa Microsoft Outlookin käyttäjäksi jne...". Lähetetyissä viesteissä kyllä kaikki oli tallessa. Mistähän moinen bugi ja voiko viestejä enää palauttaa mitenkään?

Edit: Katsoin siitä kansiosta, johon outlookin viestit tallentuu ja huomasin, että saapuneet.dbx kansion koko on 482671 kt ja sieltä löytyy myös toinen saapuneiden kansio; saapuneet (1).dbx, joka sisältää vain yhden viestin. Onko mahdollista, että tuo ensimmäinen saapuneet kansio on saavuttanut jonkun viestien ylärajan ja näin ollen saaåuvat viestit tallentuvat uuteen saapuvat.dbx tiedostoon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis Outlook Expressistä on kyse. Kyllä tuo kuulostaa toimintahäiriöltä. Onhan tuo puolta gigaa lähentelevä postiloora jo isohko, mutta en minä usko että sillä muuta ylärajaa on muuta kuin tiedoston maksimikoko (ainakin gigatavuja). Siirräpä jonnekin muualle ne varsinaiset postiloorat ja hävitä postikansiosta kaikki DBX:t pois. Avaa sitten Outlook Express, ja se tekee uudet postitiedostot. Tuo sitten sisältö vanhoista kansioista tuontitoiminnolla. Pitäisi tulla tolkkuihinsa sillä, ja ainakin on kaikki postit tallessa, jos sekoilee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis Outlook Expressistä on kyse. Kyllä tuo kuulostaa toimintahäiriöltä. Onhan tuo puolta gigaa lähentelevä postiloora jo isohko, mutta en minä usko että sillä muuta ylärajaa on muuta kuin tiedoston maksimikoko (ainakin gigatavuja). Siirräpä jonnekin muualle ne varsinaiset postiloorat ja hävitä postikansiosta kaikki DBX:t pois. Avaa sitten Outlook Express, ja se tekee uudet postitiedostot. Tuo sitten sisältö vanhoista kansioista tuontitoiminnolla. Pitäisi tulla tolkkuihinsa sillä, ja ainakin on kaikki postit tallessa, jos sekoilee.

Tattista Esa! Palkitsen karmalla. Avattuani Outlookin se osasikin näköjään itse hakea kaikki postit. Ainoastaan lähetetyt.dbx piti copy&pastettaa vanhaan sijaintiinsa.

Edit: Lisäksi saapuneet.dbx kutistui reiluun kolmeen megaan, vaikka siinä siinä on samat viestit kuin ennen liitetiedostoineen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, se on ollut sitten jonkin aikaa siivoamatta. Normaalistihan poistettujen viestien käyttämä tila ei vapaudu, ennenkuin postitiedosto indeksoidaan uudelleen. Tämän pitäisi tapahtua automaattisesti aina silloin tällöin. Muistaakseni ainakin, olen nyt muutaman vuoden käyttänyt lähes pelkästään Officen Outlookia, niin alkaa hävitä Expressin asiat muistista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään