Anna Koskela

Erbil -> Mysteerilento

36 viestiä aiheessa

Hieman skeptikkona vieläkin epäilyttää tuo saapuminen. Operaatio kentällä on ohi, mutta tulivatko nuo lapsiraukat oikeasti Vantaalle? Niin tai näin, heille turvallista, hyvää, onnellista elämää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
7 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Kannattaa muistaa että tuo kone on Flightradarissa MLAT-seurannassa eli sen sijanti- ja korkeustiedot ei ole täydelliset.

Millä tavalla MLAT vaikuttaa mielestäsi korkeustietoihin, suhteessa siihen, että koneen lateraalisijaintia seurattaisiin ABS-B:llä?-)

Aivan, ei vaikuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
8 tuntia sitten, Jorma Kosonen kirjoitti:

Voiko mennä Hyvinkäälle, kun ei kääntynyt pitkälle finaalille 15 ja perässä tulevat Stuttgartin ja Budapestin AY:t ovat jo laskeutumassa?

Rod

No ei voi.

8 tuntia sitten, Arne Wallen kirjoitti:

Riittääkö Piikajärvi?

No ei riitä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksityiskohtana  Kymmenen uutiset uutisoi lauantaina pääuutisena klo 22, että ensimmäiset Al holin leirin suomalaislapset on lennätetty Suomeen. Samaan aikaan flightradarissa seurattu Turkin suunnasta tullut palautuslento oli vasta Tallinnan eteläpuolella.   

Muokattu: , käyttäjä: Simo Lallukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltalehden kuvatekstissä sanotaan koneen laskeutuneen lauantaina klo  21.44. Flightradarissa oli Bombardier CL604 Challenger tulossa Turkin/Syyrian suunnasta siten, että klo 22.13 kone oli ilmassa Itä-Helsingin kohdalla ja vähän sen jälkeen kai sijainti alkoi heitellä Flightradarissa. Ehkä joku viranomainen tai vastaava lähetti ennen aikojaan "laskeutumistiedotteen".

Muokattu: , käyttäjä: Simo Lallukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
5 minuuttia sitten, Simo Lallukka kirjoitti:

Iltalehden kuvatekstissä sanotaan koneen laskeutuneen lauantaina klo  21.44.

Tuo klo 21.44 oli Flightradarista aiemmin poimittu arvioitu laskeutumisaika, jota mediassa alettiin pitää absoluuttisena totuutena.

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
9 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

No ei voi.

No ei riitä.

Laskuun vissiin riittäisi muttei nousuun, vai kuinka.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Arne Wallen kirjoitti:

Laskuun vissiin riittäisi muttei nousuun, vai kuinka.

 

Vastaan nyt katsomatta koneen manuaaleja (tyyppejä CL604:ään mulla ei ole, manuaalit olis kotona). Jos kaikki sujuu ja unohdetaan mahdolliset rajoitukset kiitotien leveyden yms suhteen, niin saisi sen sinne alas ja pääsisi sieltä todennäköisesti myös pois ainakin jonkinlaisen vastatuulen ja suotuisten olosuhteiden vallitessa, olettaen, että moottoreita ei laukea lentoonlähdön aikana ja pystytään lähtemään ilman jäänestoa jne. Paperilla ei mahdu kaupallisessa toiminnassa mitenkään edes laskuun, nouseminen ei onnistu edes privaattioperoinnissa laillisesti vaikka kone olisi minimipainoilla. Kiitotien kestävyyskin on kovilla.

Vaikka kone ei näytä ulospäin valtaisan suurelta, sen painaa. MTOW on melkein sama kuin ATR-72-500:n (kumpikin n. 22 tonnia).

Muokattu: , käyttäjä: Tatu Koiranen
1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään