Kirjoitettu Joulukuu 22, 2019 Moro. MIstähän mahtaa johtua viimeaikaiset jatkuvat myöhästymiset TUI:n 787:lla... tai jos ei nyt jatkuvat, niin suht yleiset kuitenkin.. Varsinki G-TUIA ja G-TUIF, jotka viimeaikoina lennelleet Thaimaahan ja siinä syy miksi kyselen, koska tammikuun puolessa välissä itse menossa ja olisi mukava, jos pysyisivät aikatauluissaan... t. Ripa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2019 Oliko sulla jotain dataa näistä myöhästymisistä, koska, paljon jne? Vaiko kuulopuheita tms. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2019 (muokattu) 787:llä on ollut ongelmia Rolls-Roycen moottoreiden kanssa, mutta niiden ongelmien ei pitäisi koskea Tuin koneita, koska niissä on GE:n moottorit. EDIT: FR24:n mukaan G-TUIA on juuri matkalla Cancuniin ja lähti vajaa 4 tuntia myöhässä, jos tietoihin on uskominen. https://www.flightradar24.com/BLX401/234662a5 Muokattu: Joulukuu 22, 2019, käyttäjä: Ilkka Mäkelä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2019 Dataa löytyy Flightradarin sivulta. G-TUIA ollut myöhässä viime aikoina päivittäin.... ja myös seurannut Finavian lähtevistä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2019 Näyttäs olevan joo viime päivien perusteella aikataulut vähä hakusessa. No täältä sitä vastausta tuskin tulet saamaan, mutta toki jos joku ”sisäpiiriläinen” haluaa avautua, niin ehkäpä sitten. En pidättäisi hengitystä odotellessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2019 15 tuntia sitten, Risto Luukka kirjoitti: Moro. MIstähän mahtaa johtua viimeaikaiset jatkuvat myöhästymiset TUI:n 787:lla... tai jos ei nyt jatkuvat, niin suht yleiset kuitenkin.. Varsinki G-TUIA ja G-TUIF, jotka viimeaikoina lennelleet Thaimaahan ja siinä syy miksi kyselen, koska tammikuun puolessa välissä itse menossa ja olisi mukava, jos pysyisivät aikatauluissaan... t. Ripa Jos myöhästymisen voi laittaa yhtiön piikkiin, niin lennon reilulla myöhästymisellä voi tienata parhaimmillaan 600e per lippu TUIsta en tiedä, mutta Finnairilla tapana tarjota vakiokorvausta suuremmankin summan, jos ottaa korvauksen lahjakorttina. Tokihan myöhästyminen ketuttaa, jos itsellä tiukka aikataulu tai vaikka lapsia mukana. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2019 17 tuntia sitten, Risto Luukka kirjoitti: Moro. MIstähän mahtaa johtua viimeaikaiset jatkuvat myöhästymiset TUI:n 787:lla... tai jos ei nyt jatkuvat, niin suht yleiset kuitenkin.. Varsinki G-TUIA ja G-TUIF, jotka viimeaikoina lennelleet Thaimaahan ja siinä syy miksi kyselen, koska tammikuun puolessa välissä itse menossa ja olisi mukava, jos pysyisivät aikatauluissaan... t. Ripa Keskiviikon lento helsingistä krabille lähti myöhässä teknisen vian takia, joka korjattiin ennen lähtöä, ja sen takia ainakin krabin paluulento myös myöhästyi, vaikka aikataulua saivatkin vähän kiinni. Nämä myöhästymiset jäivät hieman alle 4 tuntiin, eli noita Markon mainitsemia vakiokorvauksia ei niiden osalta tarvitse maksaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 23, 2019 Lomalentoliikenteessä konekierrot ovat melko tiukat, joten delayn kurominen saattaa kestää pitkään. Varakonetta ei ole myöskään ihan heti repäistäväksi paikkaamaan tilannetta, joten sitten täytyy toivoa hyviä tuulia ja lyhyitä kääntöaikoja avustamaan myöhästymisketjun kuromista kiinni. Tähän aikaan vuodesta paljon asiakkaita kyydissä ja heillä matkatavaraa myös, jonka vuoksi taas aikaa kuluu. Se on sellaista dominon pelaamista. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2020 Terve, Onko jollain pääsyä dataan, josta näkee tuon TUI:n BLX368 Krabi - Helsinki 18.12.2019 lennon laskeutumisajan? Itse olin kyseisellä lennolla, mutta en yhtään muista mihin aikaan oli loppujenlopuksi Helsingissä. Mielestäni oli kuitenkin reilusti yli 3h myöhässä ja täten olisi mahdollisuus hakea korvausta myöhästymisestä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2020 (muokattu) 17 minutes ago, Jori Harju said: Terve, Onko jollain pääsyä dataan, josta näkee tuon TUI:n BLX368 Krabi - Helsinki 18.12.2019 lennon laskeutumisajan? Itse olin kyseisellä lennolla, mutta en yhtään muista mihin aikaan oli loppujenlopuksi Helsingissä. Mielestäni oli kuitenkin reilusti yli 3h myöhässä ja täten olisi mahdollisuus hakea korvausta myöhästymisestä. Siinä kuvankaappaus FR24:stä. Muokattu: Tammikuu 7, 2020, käyttäjä: Pauli Hankonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2020 1/7/2020 at 19.06, Jori Harju kirjoitti: Terve, Onko jollain pääsyä dataan, josta näkee tuon TUI:n BLX368 Krabi - Helsinki 18.12.2019 lennon laskeutumisajan? Itse olin kyseisellä lennolla, mutta en yhtään muista mihin aikaan oli loppujenlopuksi Helsingissä. Mielestäni oli kuitenkin reilusti yli 3h myöhässä ja täten olisi mahdollisuus hakea korvausta myöhästymisestä. Raja on tuon pituisella lennolla 4 tuntia, et ole oikeutettu eu 261/2004 mukaiseen vakiokorvaukseen. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2020 (muokattu) 1 hour ago, Tatu Koiranen said: Raja on tuon pituisella lennolla 4 tuntia, et ole oikeutettu eu 261/2004 mukaiseen vakiokorvaukseen. Eikö tosiaan ole? KKV:n mukaan myös 3-4 tunnin myöhästymisessä olisi oikeutettu (300 €) vakiokorvaukseen: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestaminen/matkustaminen-ja-liikenne/lentomatkustajan-oikeudet/lennon-viivastyminen/ Huomaa, että sivulla on erikseen kohta yli 4 tunnin myöhästymisille. Muokattu: Tammikuu 8, 2020, käyttäjä: Johannes Kaikkonen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2020 (muokattu) 47 minuuttia sitten, Johannes Kaikkonen kirjoitti: Eikö tosiaan ole? KKV:n mukaan myös 3-4 tunnin myöhästymisessä olisi oikeutettu (300 €) vakiokorvaukseen: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Matkustaminen-ja-matkan-jarjestaminen/matkustaminen-ja-liikenne/lentomatkustajan-oikeudet/lennon-viivastyminen/ Huomaa, että sivulla on erikseen kohta yli 4 tunnin myöhästymisille. Asetuksessa ei mun mielestä ole, edes nyt kun erikseen tarkastin, mitään 3-4 tunnin sääntöä yli 3500 km / EU:n ulkopuoliselle lennolle. Meneeköhän tuossa nyt sekaisin se, että uudelleenreitityksestä saa 50 % 600 eurosta, eli 300 euroa, vaikka viivästys jäisi alle 4 tuntiin. Tässä tapauksessa uudelleenreititystä ei ollut. Noita tuomioistuimien päätöksiä en tässä välissä lähde lukemaan läpi erikseen, jään elättelemään toivoa, että joku osaa täällä suoraa vastata / kommentoida, mikä tässä nyt menee väärin. Tuo 3-4h ja 300 euroa löytyy kyllä useammasta kuin yhdestä taulukosta, mutta en nyt itse keksi siihen perustetta. Muokattu: Tammikuu 8, 2020, käyttäjä: Tatu Koiranen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla