549 viestiä aiheessa

Tulipa tuossa joku aika haettua Finavian hakuun asematasovalvojaksi. Nyt vasta tuli yhteydenotto. Sekin oli negatiivinen sähköposti. Eli en tullut valituksi  :(

 

Luulenpa vain, että nuokin paikat täytetään kentän sisäisesti, laitetaan julkiseen hakuun vain koska laki näin määrää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko niitä ilmailuhulluja paljonkin?  ;D Kyseessä ei siis ole edes lentäjä/matkustamohenkilökunnan haku, mutta silti noin paljon saaneet hakemuksia. Miten siinä yksi pieni poloinen ilmailusta kiinnostunut voisi tulla valituksi :(

 

Kyllähän niitä ilmailuhulluja on ja jos ajatellaan jotain rekrytointiprosessia niin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että ilmailuhommiin pääsevät juuri ne jotka ajattelevat että "sehän nyt vois olla ihan mukavaa vähän aikaa" tai "ai kato sain tällasen duunin", kun taas kuola suussa komennusta odottavat lentokonehullut jäävät nuolemaan näppejään.

 

Näin pruukaa käydä myös koulupaikkojen kanssa.

 

Ja tämä on sitten ihan täyttä mutua, kunhan marisen  :santa:

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere!

 

Finnair Cargo hakee kuulemma taas rahtimiehiä.Haku kait voimassa 14.tammikuuta asti...

 

Saatan vaikka suositella hakemaan.Ei huono paikka ollenkaan...Koneidenkin kanssa saa olla jatkuvasti tekemisissä

 

Viime keväänä oli kait 200 hakijaa..

 

-Jukka :P

 

Eli Finskin sivuilta Cargoon ja sitä kautta!

 

Muuten voisi kiinnostaakkin, mutta kun päivittäin katon tunnin verran sitä menoa tuolla cargossa niin en menis ite sinne... Tuntuu välillä, että siellä on vaan vajaaälysiä töissä  :P Tai ainakin siellä missä ite käyn.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuntuu välillä, että siellä on vaan vajaaälysiä töissä  :P Tai ainakin siellä missä ite käyn.

 

Herkkä rahtimies kaipaa tarkennusta. Eli missä siis käyt?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Herkkä rahtimies kaipaa tarkennusta. Eli missä siis käyt?

Rahti 1:llä. No kyllä siellä on ihan hyviäkin rahtimiehiä töissä. Tosin joillain on joskus vähän outo huumorintaju. :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän niitä ilmailuhulluja on ja jos ajatellaan jotain rekrytointiprosessia niin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että ilmailuhommiin pääsevät juuri ne jotka ajattelevat että "sehän nyt vois olla ihan mukavaa vähän aikaa" tai "ai kato sain tällasen duunin", kun taas kuola suussa komennusta odottavat lentokonehullut jäävät nuolemaan näppejään.

 

Näin pruukaa käydä myös koulupaikkojen kanssa.

 

Ja tämä on sitten ihan täyttä mutua, kunhan marisen  :santa:

 

-tuomo

Niin, tuskin esim. Fazerillakaan pääsyyn ihan riittää se, että tykkää vallan mahottomasti karkista...  :thmbup:

Luulisinkin, että myös lentokenttä duunareiden pitää tehdä muutakin kuin keskittyä lentskareiden ihailuun.  :-\ Mutu mutu...

 

Ja jos joku haluaa pitää vähän aikaa mukavaa, niin...onpahan ainakin duunissa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän niitä ilmailuhulluja on ja jos ajatellaan jotain rekrytointiprosessia niin tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että ilmailuhommiin pääsevät juuri ne jotka ajattelevat että "sehän nyt vois olla ihan mukavaa vähän aikaa" tai "ai kato sain tällasen duunin", kun taas kuola suussa komennusta odottavat lentokonehullut jäävät nuolemaan näppejään.

 

Näin pruukaa käydä myös koulupaikkojen kanssa.

 

Ja tämä on sitten ihan täyttä mutua, kunhan marisen  :santa:

 

-tuomo

Ainakin nurkassa on enemmän käyttöä "tekijämiehille", kuin sellaselle, joka näkee 3 km päähän mikä kone on tulossa/menossa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli oliskos kellään tietoa ilmailuaiheisista kesätöistä, tai otetaanko Helsinki-Vantaalle 15-vuotiaita.

 

Enpä ole kuullut että siellä ketään alle 18 v. olisi ollut. Aina kannattaa kokeilla ja laittaa hakemus vetämään, sillä se selviää.

 

:thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli oliskos kellään tietoa ilmailuaiheisista kesätöistä, tai otetaanko Helsinki-Vantaalle 15-vuotiaita.

 

Eipä taida alle 18-v päästä HK:lle kuin jonnekin ravintelihommiin appariksi...?, tämä vain oletuksena, kysymällähän tuo selviää... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä taida alle 18-v päästä HK:lle kuin jonnekin ravintelihommiin appariksi...?, tämä vain oletuksena, kysymällähän tuo selviää... ;)

Huomasin tässä jossain viime viikon lehdessä muuten, että tuo Idolsin finalisti Nisse Nurmi ilmoittaa ammatikseen lentoasema(vai kenttä?)työntekijän. Heppu on 17-v.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen putkahti yliopiston rekrytointipalvelun postilistalta.

 

 

Internship - EADS HR Marketing - Paris Air Show 2007

Unit: Headquarters

Site: Paris

Job category: Communications/Events organization/Project Management

 

EADS (European Aeronautic Defence & Space Company)

- Airbus

- Eurocopter

- Astrium

- Defence and Security Systems

- Military Transport Aircraft

 

EADS is Europe's premier aerospace and defence company and the second largest aerospace and defence company in the world. In terms of market share, EADS is among the top two manufacturers of commercial aircraft, civil helicopters, commercial space launch vehicles and missiles, and a leading supplier of military aircraft, satellites and defence electronics.

 

Tasks

You will work in a young European team and will be involved in the conception, preparation, realization and evaluation of the HR activities at Le Bourget Airshow in Paris in June 2007. Together with the EADS HR Marketing, you will be in charge of the event's communication plan (communication and advertisement concept, branding and promotion of the event to both candidates and recruiters).

 

During "Paris Air Show", you will run activities such as:

- Workshops

- Technical presentations

- Shows

- Conferences

- Cultural events

 

You will also ensure:

- The design of the activities

- The identification of speakers for workshops and conferences

- The pre selection of the workshop participants

- Travel preparations

- Logistics

- Negotiations with suppliers, in cooperation with EADS dedicated departments (catering services, IT...)

 

Requirements

- Organizational talent

- Ability to cope with pressure

- Ability to manage complex tasks

- Team spirit

 

Your qualification

Bachelor to Master Degree, major in communication, marketing…

First experience in events/activities organization during studies

Fluent in English; French, German or Spanish are a plus.

 

Starting date

End of March - Beginning April 2007 (with internship remuneration)

 

Duration

about 4 months (End: July)

 

Contact:

Vanessa Pastor- EADS HR Marketing

37, boulevard de Montmorency - 75 781 PARIS cedex 16

Mail to Vanessa.pastor(--NO_SPAM--)@eads.com (please mention HR/PM04 reference within the subject of your e-mail)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jepjep,

 

Eilen 25.2. sunnuntaihesarissa ilmoitus JetFlitelle, lennonvalmistelijaksi. Ajattelin laittaa hakemuksen sisään muttta helpottaisi huomattavasti jos saisi hieman tarkennusta mitä kätkeytyy tittelin "lennonvalmistelija" taakse.

 

Onko kyseessä eräänlainen dispatcherin homma vai enemmänkin sihteerityötä? Valitettavasti en puhelinsoitolla saanut kunnon vastausta ja olisihan se helpompi laatia hakemusta kun tietää mitä hakee :).

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Onko kyseessä eräänlainen dispatcherin homma vai enemmänkin sihteerityötä? Valitettavasti en puhelinsoitolla saanut kunnon vastausta ja olisihan se helpompi laatia hakemusta kun tietää mitä hakee :).

 

 

http://www.jetflite.fi/news/news_140706.php

 

"LENTOJEN SUUNNITTELIJAA

(Dispatcher)

 

Työnkuvaan kuuluu mm. lentojen ennakkovalmistelua, lentolupien ja muiden palveluiden järjestelemistä, lentojen seurantaa ja lennon suunnittelujärjestelmien päivittämistä. Edellytämme tehtävään valittavalta henkilöltä sujuvaa suomen- ja englanninkielen taitoa, kykyä itsenäiseen tarkkaan työskentelyyn, paineensietokykyä nopeasti vaihtuvissa tilanteissa, sopeutuvuutta joustaviin työaikoihin, hyvää tietoteknistä perusosaamista sekä hyviä sosiaalisia taitoja. Arvostamme muuta kielitaitoa

ja aikaisempaa kokemusta ilmailualalta. Tehtävä ei ole lentotyötä."

 

Eiköhän tuo ole aika all-around-toimenkuva, lasketaanko em. "sihteerin työksi" niin siitä en osaa sanoa.. ;)

 

Vai halusitko tarkennusta noista edellämainituista yksityiskohtaisemmin?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.jetflite.fi/news/news_140706.php

 

"LENTOJEN SUUNNITTELIJAA

(Dispatcher)

 

Työnkuvaan kuuluu mm. lentojen ennakkovalmistelua, lentolupien ja muiden palveluiden järjestelemistä, lentojen seurantaa ja lennon suunnittelujärjestelmien päivittämistä. Edellytämme tehtävään valittavalta henkilöltä sujuvaa suomen- ja englanninkielen taitoa, kykyä itsenäiseen tarkkaan työskentelyyn, paineensietokykyä nopeasti vaihtuvissa tilanteissa, sopeutuvuutta joustaviin työaikoihin, hyvää tietoteknistä perusosaamista sekä hyviä sosiaalisia taitoja. Arvostamme muuta kielitaitoa

ja aikaisempaa kokemusta ilmailualalta. Tehtävä ei ole lentotyötä."

 

Eiköhän tuo ole aika all-around-toimenkuva, lasketaanko em. "sihteerin työksi" niin siitä en osaa sanoa.. ;)

 

Vai halusitko tarkennusta noista edellämainituista yksityiskohtaisemmin?

 

 

Tämä oli kokonaisvaltaisin tehtävänkuvaus mitä tähän mennessä sain. Kiitos siitä, ja kyllähän tuo selventää. Ymmärtääkseni dispatcherina pääsee myös "hääräilemään" siihen koneen ympärille ja muutenkin olemaan tekemisissä sen lentotoiminnan kanssa myös. Tyhmä kysymys, mutta tarkoitan ettei kyseessä ole *pelkkä* toimistorotan homma 8-16 (vaikka vuorotyötä onkin).

 

Eiköhän tämä selvennä - kiitos :)

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair Cargo haki jokin aika sitten kesäharjoittelijoita rahtivirkailijoiksi. Löytyykö foorumilta joku, jolla on kokemusta ko. tehtävästä, tai muuten kesäharjoittelusta Finnairilla? Laitoin hakemuksen vetämään, vaikken sen koommin tiedäkään mitä kaikkea homma pitää sisällään. Myös palkkaus kiinnostaisi tietää, koska täytyy tietää onko varaa ottaa pääkaupunkiseudulta toinen kämppä kesäksi?

 

Olisin kiitollinen kaikesta lisätiedosta,

 

-Tuomo L

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En enään muista noita aikoja tarkkaan, tiedän kuitenkin että ilman "toimistorottia" lentohenkilökunta on ilman yömajaa,kuljetusta,mahdollista lääkintäapua yms. ei kannata ihan heti pyrkiä kippariksi, kun työskentelee tuolla kulmilla kuulee ja näkee, oppii ja ehkä löytää sitten yllättäen sen kultajyväsen.

Mielestäni voi hyvin aloittaa konttorin puolella tai siivous tms. hommalla.

Itse aloitin puutarhaapulaisena ja nyt olen jo eläkkeellä  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämmöstä on tarjolla Finskin rekrysivuilla:

 

Laiteinsinööri

 

Finnair Tekniikan Laiteosastolla työskentelee noin 175 henkilöä. Finnair Oyj:n laivaston lisäksi myymme varalaitetukea ja korjauspalveluita ulkopuolisille asiakasyhtiöille. Osastoon kuuluva Laitetoimisto vastaa laitteiden korjaus- ja huoltotoiminnan ohjeistuksesta, korjausvalmiuksien kehittämisestä sekä luotettavuusanalyyseistä. Laitetoimistossa työskentelee noin 15 henkilöä.

 

Laitetoimiston sähköryhmään haetaan

 

LAITEINSINÖÖRIÄ (sopimusala Finnairin insinöörit)

 

Vastuualueeseen kuuluvat sähköjärjestelmän laitteet kuten akut, generaattorit ja niiden ohjausyksiköt sekä mm. valokalusteita ja sähköisiä aktuaattoreita.

 

Tehtävänä on:

- Toimia ryhmänsä asiantuntijoiden esimiehenä

- vastata koko tuoteryhmän teknisestä toimivuudesta ja taloudellisen kannattavuuden kehittämisestä sekä viranomaismääräysten toteutumisesta

- toimia yhteyshenkilönä laitevalmistajiin teknisissä ongelmissa

- toimia nimetyn laiteryhmän teknisenä asiantuntijana.

 

Edellytämme:

- Sähkö/elektroniikka/automaatiotekniikka-alueen DI:n tai insinöörin koulutusta, myös valmistumisvaiheessa oleva henkilö voi tulla kyseeseen

- kokemus avioniikkajärjestelmistä ja niiden komponenteista katsotaan eduksi

- hyvää englannin kielen kirjallista ja suullista taitoa

- systemaattista ja pitkäjänteistä työskentelytapaa.

 

Tarjoamme:

- Haastavan ja kansainvälisen työpaikan

- tehtävään tarvittavan koulutuksen sekä Suomessa että ulkomailla

- mahdollisuuden kehittyä oman alueensa asiantuntijaksi.

 

Lisätietoja

 

Haku päättyy 30.3.2007. Arvioi hakemuksessa soveltuvuuttasi ko. tehtävään.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.ametro.fi/tpaikka.asp?pid=77

 

Lentokenttätyöntekijä (Vantaa)

Haemme Helsinki-Vantaan lentokentälle asiakkaamme palvelukseen kokoaikaisia sekä osa-aikaisia kesätyöntekijöitä asematason erilaisiin kuormaustehtäviin.

 

Hakijoilta edellytämme paitsi reipasta ja aktiivista otetta työhön, niin

 

- vähintään 18 vuoden ikää

- B-ajokorttia

- hyvää terveyttä

- hyvää suomen kielen ja tyydyttävää englannin kielen taitoa

- halua ja valmiutta toimia fyysisessä tehtävässä

- paineensietokykyä ja joustavuutta

- nuhteetonta taustaa (suppea turvaselvitys)

- valmiutta työskennellä kolmessa vuorossa, myös viikonloppuisin

 

Työ alkaa touko- kesäkuun aikana ja kestää elokuun loppuun.

Valitut henkilöt koulutetaan tehtäviin kahden viikon pituisella koulutuksella 16.4. alkaen

 

Onko tämä sitä kapsäkkien kuljetusta koneisiin?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään