Guest OldCrow

Canon 300D, 10D & 20D putket

102 viestiä aiheessa

Okay! Pääasia että saadaan keskustelua ja putkien harkintaa aikovien päät sekaisin ;).

Itse olen Canon EF 70-200mm f/4L USM:ään päivä päivältä tyytyväisempi vaikka en vieläkään kuvaa RAW:lla.... Maybe in the future ;).

Henkilökuvaukseen erittäin mainio putki!

T: JJ

JPEG L suuresta/hienosta pienennetty 800 X jotain 200 mm:llä.

[ Attachment removed / expired ]

Cropattu...

Ja hieman terävöitetty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvaa RAW:lla. Oikeesti. Mitä järkeä on kuvata järjestelmäkameralla valmiiksi arvottua jiipeggiä, kun paljon suuremmalla vaivalla saa RAW-kuvasta säädettyä mieleisensä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kun puhutaan jatkuvasti uusien putkien ostamisesta ym jutuista niin olen Kuosmasen & Co linjoilla. Osta peruslasia, joka on halvempaa. Opettele kameran käyttöä kohtuullinen aika. Ainakin puolivuotta. Sitten katso mihin se kiinnostus menee. Pienempään millikokoon vai virtuaalipiipin jatkeeseen.

Eli hanki jokin alapään pikkuzoomi, esim digijärkkäreiden mukana tuleva kittilasi on yleensä kohtuullinen. Ja sitten joku 200-300 milliin yltävä zoomi. Kun näet mihin se kiinnostus menee niin se päällekkäinen lasi on hyvä olla varaputkena sekä sillekkin löytyy käyttöä aina välillä. Eli ei se silti hukkaan mene.

Toisin kuin nyt hankkii 1000 eypon 300 millisen ja huomaa että kiinnostaakin laajakulmat loppuseltaan...

Toinen vaihtoehto, jonka itse tein kun rahaa ei ole kiloeuron putkiin. Ostin käytetyn lasin neljänneksellä uuden hinnasta ja on loistava putki. Tosin, tiesin aika tarkkaan mihin luokkaan tahdoin sitä lasia niin valinta oli aika helppo kun sopiva 35-70 millinen tuli vastaan.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kun puhutaan jatkuvasti uusien putkien ostamisesta ym jutuista niin olen Kuosmasen & Co linjoilla...

Vaikka samoilla linjoilla olen myöskin, niinkuin siitä toisesta järkkäriketjusta kävi ehkä ilmi, niin tokihan tässäkin asiassa on ehkä hyvä välttää liiallista paatosta (itsekin siihen jo siinä toisessa topicissa syyllistyin ;D)

Tämä järkkäribuumi tuntuu olevan nyt vaan niin pinnalla, ja kun ei mistään halvimmasta buumista olekaan kyse niin tottahan se herättää keskustelua. Niinkuin siinä jo aiemmin kertomassani tapauksessa ostettiin suht. kallis kamera silmää räpäyttämättä, sen kummemmin miettimättä, niin tuntuuhan se, prkl, vääryydeltä ;D tälläiselle köyhäniskalle. Itsellekkin olis kelvanneet ko. varusteet ;)

Mutta, kyllähän rahaa syydetään jatkuvasti mitä ihmeellisimpiin asioihin ja harrastuksiin, joku päivittää pelitietsikkaa parilla tonnilla, joku ostaa jotain muuta. Yritän ajatella asiaa siltä kannalta että ottaa tästä buumista hydyn sitten kun ne lasit ja kamerat tulee takas kaupanhyllylle vähän käytettyinä ;)

Eikä sillä, hyvin järkeviä ja asiallisia kommenttejahan tässä ketjussa on ollutkin, ja ajatus varmasti ollut oikea. Mutta jos joku kysyy/kysyisi kommentteja nimenomaan tietynlaisista/tietyn hintaluokan värkeistä niin kait kohteliasta olisi paneutua niihin. Varsinkin kun ja jos ei ole tietoa käyttötarkoituksesta, tarpeellisuudesta, kokemuksesta jne. Nuokin jutut olisi tietysti aika olellista tuoda julki että jotain voisi suositella. (Tämäkään paatos ei ole suunnattu pelkästään tähän topicciin)

siinä lauantai-iltapäivän pari senttiä ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helppo sanoa, mutta tytöt suhtautuu ihmeen nihkeästi alapään zoomailuun... :o

HEHEHEHEHE, parhaat naurut pitkästä aikaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nikonin 70-300 superhalvan putken ainoa häiritsevä vikahan on kromaattinen aberraatio. Se jopa pahimmillaan jopa pilaa kuvia, kun 300 mm pituudella 100% croppia haluaisi, eikä valoa riitä pienemmille aukoille. Esimerkki:

Aika harva näistä edullisimpien putkien ostajista kroppailee kuvia niin paljoa että noita virheitä tulisi esille.

Ymmärrän tuon virheiden hakemalla hakemisen silloin kun ostetaan kallis objektiivi ja halutaan katsoa onko se hintansa väärti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuota virhettä tarvitse väkisin hakea, kyllä sen näkee otollisissa olosuhteissa. Tämä nyt kumminkin oli vaan esimerkki halvalle putkelle tyypillisistä virheistä. Hintaisekseen (n. 100 e) tuo on ihan timangi ja riittää mulle toistaiseksi, ellei käytetty Nikkor AF-S 80-200/2.8 kävele vastaan liian halvalla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC

Onko tuollaisesta mitään kokemuksia? Ei olisi hirveän kalliskaan, saksassa 237€, jenksissä $279. Voisi olla sopiva walk-around lasi kittilasin tilalle?

Tai mitäs sanoisit Sigman uudesta 18-200mm F3.5-6.3 DC:stä? Itse olen vakavissani miettinyt tuota seuraavaksi hankinnaksi, jahka talous tästä joskus kaukaisessa tulevaisuudessa tasaantuu. Tosin oikeastaan se on hyvä juttu, että ei ole tällä hetkellä vara ostaa tuota. Sen verran uusi lunssi kuitenkin, että ei ole kunnon käyttäjäpalautteita vielä ilmestynyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC

Onko tuollaisesta mitään kokemuksia? Ei olisi hirveän kalliskaan, saksassa 237€, jenksissä $279. Voisi olla sopiva walk-around lasi kittilasin tilalle?

http://www.dpreview.com/news/0405/04052101sigma18-125.asp

http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=257&sort=7&cat=37&page=2

Henk. koht. kokemuksia ei löydy, mutta en ilman kokeilua kyllä uskaltaisi ostaa, kun noita kommenttejakin katselee. Kyllähän tuolla varmasti kuvia saa otettua siinä missä muillakin putkilla, mutta veikkaanpa että kuvanlaatu ei ole päätä huimaava.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Mikko ei tuokaan hullummalta vaikuta. Saako sitä vielä ostetua mistään, en itse löytänyt kyllä muuta kuin jotain huuhaakauppoja. Samplekuvia: http://www.pbase.com/roarkr/bootle_test_of_sigma_18200

Näin alkuun tuntuu siltä että olisi kiva saada joku kohtuullinen walk-around lasi ja sitten myöhemmin katsoa noita pidempiä tuubeja. Mutta kun ei vaan oikein sopivaa tunnu löytyvän, EF-S 17-85 on hiton kallis suhteessa laatuun, kittilasi on kai semi-toimiva mutta ulottuvuutta saisi kyllä olla lisää. EF 28-135 taas jää jo laajakulmapäässä vähän huonoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollut mietinässä jo jonkin aikaa Sigman 28-105mm F2.8-4 ASPHERICAL IF, mutta kukaan ei tunnusta omistaneensa tuota ja netistäkin on löytynyt aika ristiriitaista juttua tosta. Toiset kehuu mainioksi ja toiset haukkuu ihan paskaksi.

Olis aika kiva yleislasiksi ja F2.8 houkuttelis kovasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lintuja tässäkin, ihan kivaa jälkeä toi mun Sigma tekee myös, varsin kun himmentää pari pykälää.

Lokki Bostonissa:

aao.sized.jpeg

Naakka Tikkurilan Mäkkärin pihalla ;D

aal.sized.jpeg

Toisaalta taas sitten... arvatkaas millä objektiivilla tää on otettu?

aaa.sized.jpeg

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lintuja tässäkin, ihan kivaa jälkeä toi mun Sigma tekee myös, varsin kun himmentää pari pykälää.

Kivalta näyttää. Mikä toi sun Sigma on tarkalleen ottaen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kivalta näyttää. Mikä toi sun Sigma on tarkalleen ottaen?

Argh ;D Pari kertaa tullut todettua jo :)

"Sigma 70-300/4.0-5.6 Macro APO Super II" eli tämä tässä.

Ja tosiaan, kuvat on pienennetty nettikokoon. Mutta vähän himmentäen tuolla saa suht kivaa jälkeä aikaan. Tärähtää tietty helposti, suht pitkä polttoväli kun on.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi kaikkea muistaa ::) Muistelin että olit hankkimassa samaa putkea kuin Mikko ja totesit liian kalliiksi (tai jotain) ja et sitten sitä hankkinutkaan. Ja sekin oli muistissa, että innostuit laajakulmakuvailuista, mutta siihen muistikuvat sitten loppuivatkin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Sigma 70-300/4.0-5.6 Macro APO Super II" eli tämä tässä.

Ja tosiaan, kuvat on pienennetty nettikokoon. Mutta vähän himmentäen tuolla saa suht kivaa jälkeä aikaan. Tärähtää tietty helposti, suht pitkä polttoväli kun on.

//Tuomas

Parin viikon päästä saadaan kokemuksia mitä tuo linssi saa aikaiseksi D70s:n nokalla. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parin viikon päästä saadaan kokemuksia mitä tuo linssi saa aikaiseksi D70s:n nokalla. ;)

Se on ihan hyvä kompromissi euro - laatu -akselilla, olen kyllä ihan tyytyväinen. Toki se voisi monessa suhteessa olla laadukkaampi, mutta en hitossa laita paria tonnia airbussinkuvausobjektiiviin ;) Jos pitkää jatketta ostaisin, se varmaan olisi tuo sama kuin Mikolla, Sigman 80-400, kerrassaan asiallisen oloinen sinko.

Laajis on asia erikseen, se on paljon mielenkiintoisempi ilmaisuväline.. tai ehkä mulla varmaan on vaan semmonen kausi meneillään ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo joku sinko ;) Komee on putki.

Tuo vastavalosuoja saattaa vähän hämätä. En muista tuon singon strategisia lukuja.

Edit: 70-200mm/4L USM on nuo strategiset mitat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prinssinakki verrattuna siihen mitä Tuomas täällä esitteli puolivuotta sitten ;D

Ja jonka minä rikoin tänään :-[

Tai no, en minä sitä varsinaisesti rikkonut. Sisästä kaksi kuljetuslukon ruuvia irtosivat, jonka seurauksena suumi on nyt jumissa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään