Juhani Hämäläinen

Koronavirus ja lentoliikenne

1 113 viestiä aiheessa

Voi olla Lufthansan nurinemeno liian iso asia Saksalle joten kuten jotkut lähteet kertovat, niin Saksa olisi rahapussinsa kanssa jo pelastanut Lufthansan ja ei olisi menossa kanttuvei ainakaan nyt heti.

Ja vastineeksi Saksa tästä jalomielisestä tempustaaan haluaa istuttaa 2 ihmistä Luffen hallitukseen. 

 

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
14 minuuttia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Voi olla Lufthansan nurinemeno liian iso asia Saksalle joten kuten jotkut lähteet kertovat, niin Saksa olisi rahapussinsa kanssa jo pelastanut Lufthansan ja ei olisi menossa kanttuvei ainakaan nyt heti.

Ja vastineeksi Saksa tästä jalomielisestä tempustaan haluaa istuttaa 2 ihmistä Luffen hallitukseen. 

 

 

Kyse on myös- ja mahdollisesti ennen kaikkea - siitä, että Saksan valtio haluaa vastikkeena avustaan vähemmistöomistuksen Deutsche Lufthansa Aktiengesellschaft-osakeyhtiöstä, eikä minkä tahansa vähemmistöomistuksen tahansa, vaan sellaisen määrän osakkeita, että sillä voi estää erinäisiä päätöksiä yhtiökokouksessa. Saksan lainsäädännön mukaan ns. kontrolloiva vähemmistöomistus on ymmärtääkseni 25 % osakkeista plus yksi osake. Tällä osakepotilla pystyisi estämään sellaiset päätökset, jotka vaativat kolmen neljänneksen enemmistön taakseen, ja niitä on melkoinen määrä. Ja tätä Lufthansa ei millään halua sulattaa, koska määräysvalta omaan yhtiöön kapenisi huomattavasti. Siksi siitä myös väännetään kättä.

Päätöksiä, jotka valtio voisi jatkossa osakepotillaan estää, ovat mm. osakepääoman korotukset, hallintoneuvoston jäsenten erottaminen, yhtiön purkaminen, fuusiot, omaisuuserien siirtäminen esim. kommandiittiyhtiöön, etuoikeutettujen osakkeiden omistajien oikeuksien rajoittaminen, jne.

Täältä voi lukea asiasta lisää, saksaksi, ikävä kyllä:

https://www.gevestor.de/details/sperrminoritaet-aktiengesellschaft-rechte-und-macht-von-aktionaeren-723524.html

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HS:n mukaan liitotkin olisi työntämässä kärsäänsä Lufthansaan samalla ovenavauksella jos kukkaronnyörit aukeaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000006489826.html?ref=rss

Lainaa

HALLITUS on joidenkin tietojen mukaan vaatinut tuen vastineeksi merkittävää omistusosuutta ja paikkoja yhtiön hallintoelimissä. Neuvotteluja mutkistavat vielä työntekijäjärjestöt, jotka vaativat itselleen irtisanomissuojaa, jos yhtiö saa valtiontukea.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mannikainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksan valtion taloudellinen apu olisi sekä suoraa tukea että lainaa, mutta lainan korko olisi 9%. Eli mahdollisen valtionavun hinta olisi aika korkea nykyisellä korkotasolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair operoi 8.5.2020 lennon AY7095

Teneriffa (TFS) - Gran Canaria (LPA) - Helsinki.

Kone Airbus A350-900. 

Lähde: Finnair

Muokattu: , käyttäjä: Lari Nylund

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulla kuulemme ehkä suuntaviivoja miten Finnair meinaa kestää tilanteessa ja jatkaa elinkaartansa

29.04.2020 09:00

Osavuosikatsaus tammi–maaliskuulta 2020

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
1 hour ago, Mikko Kartano said:

Paljonko prosentteina Icelandilla? Huonoa uutisointia toimittajalta kun lukijan pitäisi alkaa googlailla peruslukuja tai pörssitiedotteita.

SAS 5000 oli noin puolet väestä.

BA 29%.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

https://company.finnair.com/fi/media/kaikki-tiedotteet/tiedote?id=3650167

Finnair Q1:

Lainaa

 

Liikevaihto, matkustajamäärä ja vertailukelpoinen liiketulos laskivat merkittävästi koronaviruksen vaikutuksen takia

Tammi–maaliskuu 2020

  • Osakekohtainen tulos oli -1,14 euroa (-0,33).
  • Liikevaihto laski 16,0 prosenttia vertailukaudesta ja oli 561,2 miljoonaa euroa (668,2).*
  • Yksikkötuotto (RASK) laski 7,3 prosenttia. Yksikkötuotto kiintein valuuttakurssein laski 7,5 prosenttia.
  • Yksikkökustannus (CASK) nousi 5,1 prosenttia, ja yksikkökustannus ilman polttoainetta (CASK ex fuel) nousi 4,0 prosenttia.
  • Polttoainekustannukset laskivat vain 1,3 miljoonaa euroa (-0,9 %). Vaikka kapasiteettia leikattiin koronavirusvaikutusten vuoksi, polttoaineen hinnan** vaikutus kumosi lähes kokonaan polttoaineen kulutuksen vähenemisen vaikutuksen.
  • Vertailukelpoinen liiketulos oli -91,1 miljoonaa euroa (-16,2). Liiketulos oli -95,6 miljoonaa euroa (-17,6).
  • Rahoituserien nettokulut kasvoivat merkittävästi ja 55 miljoonaa euroa niiden kasvusta liittyi polttoaine- ja valuuttasuojauksiin, jotka uudelleen luokiteltiin tuloslaskelmaeräksi muista laajan tuloksen eristä.
  • Liiketoiminnan nettorahavirta oli -133,5 miljoonaa euroa (148,3) ja investointien nettorahavirta -67,3 miljoonaa euroa (-70,2).***
  • Matkustajamäärä laski 15,6 prosenttia 2,7 miljoonaan (3,1).
  • Tarjotut henkilökilometrit (ASK) laskivat 9,4 prosenttia.
  • Matkustajakäyttöaste oli 72,6 prosenttia (-5,7 prosenttiyksikköä).

*     Ellei toisin mainita, sulkeissa esitetyt luvut viittaavat vertailukauteen eli vastaavaan ajanjaksoon edellisenä vuonna.

**   Polttoaineen hinta valuutta ja suojaukset mukaan lukien.

*** Investointien nettorahavirta sisältää vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 49,2 miljoonaa euroa lunastuksia rahamarkkinarahastoista tai muista yli kolmen kuukauden päästä erääntyvistä rahoitusvaroista. Nämä sijoitukset ovat osa konsernin maksuvalmiuden hallintaa.

Tulevaisuuden näkymät

29.4.2020 annettu ohjeistus:

Finnairin tämänhetkinen oletus on, että se operoi koronavirustilanteen vuoksi nykyistä minimiverkostoaan koko toisen vuosineljänneksen ajan. Samalla yhtiö arvioi, että lentoliikenteen elpyminen alkaa vaiheittain heinäkuun 2020 alusta. Elpymisen nopeutta ei kuitenkaan tässä vaiheessa voi arvioida, minkä vuoksi vuoden 2020 toisen puoliskon näkyvyys on edelleen heikko. Finnair varautuukin erilaisin skenaarioin siihen, että sillä on kyky nopeasti sopeuttaa kapasiteettiaan muuttuvan kysynnän mukaiseksi.

Finnair arvioi, että nykyisellä minimiverkostolla sen vertailukelpoinen liiketulos on kustannussopeutuksista huolimatta päivätasolla noin 2 miljoona euroa tappiollinen koko toisen vuosineljänneksen ajan.

Vallitsevan tilanteen vuoksi Finnairin liikevaihto tulee vuonna 2020 laskemaan olennaisesti vuoteen 2019 verrattuna. Kuten yhtiö tiedotti tulosvaroituksessaan 16.3.2020, vertailukelpoinen liiketappio tulee olemaan huomattava tilikaudella 2020. Lisäksi Finnairin kapasiteetti laskee olennaisesti kuluvana vuonna vuodesta 2019. Näiden seikkojen takia Finnair tulee myös päivittämään strategiakauttaan koskevia taloudellisia tavoitteita.

Finnair päivittää tulevaisuuden näkymiään ja ohjeistustaan vuoden 2020 toisen neljänneksen osavuosikatsauksen yhteydessä.

Toimitusjohtaja Topi Manner:

Vuoden 2020 ensimmäinen vuosineljännes tullaan muistamaan maailmanlaajuisen koronaviruspandemian alkamisesta. Finnairin vuosi alkoi vahvasti, tammikuu sujui odotuksia selvästi paremmin, mutta helmikuusta alkaen koronavirus käänsi liikevaihdon suunnan dramaattisella tavalla, jolle ei löydy vertailukohtaa koko kaupallisen lentoliikenteen satavuotisesta historiasta. Liikevaihtomme laski katsauskaudella 16 prosenttia 561 miljoonaan euroon.

Vaikutukset näkyivät kaikilla liikennealueillamme ja matkustajamäärä laski 15,6 prosenttia. Määrätietoisesta kustannusten vähentämisestä huolimatta vertailukelpoinen liiketuloksemme laski merkittävästi vertailukaudesta ja oli 91,1 miljoonaa euroa tappiollinen.

Annoimme tulosvaroitukset 28.2. ja 16.3. ja niiden yhteydessä kerroimme säästötoimista, joihin ryhdyimme alentaaksemme kustannuksiamme. Olemme edenneet näiden säästöjen saavuttamisessa hyvin. Nämä tässä tilanteessa välttämättömät toimet pitävät sisällään koko henkilöstöä koskevan määräaikaisen lomautuksen. Muita toimia ovat muun muassa verkoston voimakas sopeuttaminen, myynti- ja markkinointikulujen, toimittajasopimusten, IT-kulujen sekä investointien leikkaaminen. Samassa yhteydessä johdon palkkoja leikataan 15 % ja hallitus luopuu palkkioistaan samassa suhteessa. Tiukan kulukarsinnan ansiosta kulumme ovat laskeneet toisen vuosineljänneksen alkaessa noin 70 % koronakautta edeltäneestä kuukausitasosta. Poistot pois lukien kulut ovat pienentyneet noin 80 %. Sopeuttamistoimien vaikutus näkyy kustannuksissa selvemmin vasta toisella neljänneksellä, jolloin lennämme minimiverkostoa, joka vastaa noin 5 % kapasiteetin käyttöä.

Koronavirus on valtava isku koko globaalille lentoliikenteelle ja myös Finnairille. Kuluvalla vuosineljänneksellä valtaosa laivastostamme on maassa, ja siksi neljänneksen tappio tulee olemaan kulusopeutuksen jälkeenkin huomattavan suuri, noin 2 miljoonaa euroa päivässä.

Ensimmäisen neljänneksen lopussa likvidit kassavaramme olivat 833 miljoonaa euroa, mukaan lukien nostettu 175 miljoonan euron valmiusluottolimiitti. Poikkeustilanteen pitkittymisen varalta olemme tehneet lisärahoitussuunnitelman, joka sisältää tarvittaessa käyttöön otettavan 600 miljoonan euron TyEL-takaisinlainan sekä lentokoneiden myynti- ja takaisinvuokrausjärjestelyjä. Vaikka koronatilanne pitkittyisikin, Finnairin kassatilanne on turvattu yli vuoden 2021 ensimmäisen puoliskon.

Poikkeustilanteen vuoksi 2019 osinkoa ei jaeta. Olemme myös julkistaneet, että suunnittelemme arviolta 500 miljoonan euron suuruista osakeantia oman pääomamme vahvistamiseksi. Haluamme varmistaa, että koronaviruksen aiheuttamasta iskusta huolimatta olemme kilpailukykyinen lentoyhtiö myös tulevaisuudessa.

Akuutin kriisin hellitettyä edessämme on tuon 2–3 vuoden pituinen siirtymäaika uuteen normaaliin. Ennakoimme lentoliikenteen toipuvan hitaasti heinäkuusta lähtien ja matkustajamäärien palaavan vuoden 2019 tasolle 2–3 vuodessa. Onkin todennäköistä, että joudumme jatkamaan lomautuksia myös kesän jälkeen ja sopeuttamaan siten resurssejamme pienempään lentämisen määrään.

Hoitamalla siirtymäajan hyvin saamme eväät pidemmän aikavälin kasvuun ja uusien työpaikkojen luomiseen. Valmistaudumme siksi erilaisiin vaihtoehtoihin. Olemme rakentaneet skenaarioita sekä pyrkineet joustavoittamaan toimintaamme, jotta voimme tehdä tulevat valintamme mahdollisimman oikea-aikaisesti. 

Parhaillaan tarkastelemme myös koronajakson vaikutusta pitkän aikavälin strategiaamme, mukaan lukien taloudelliset tavoitteet ja laivastoinvestoinnit. Uskomme edelleen, että siirtymäkauden jälkeen lentoliikenne on kasvuala, ja silloin Finnairina tavoittelemme kestävää, kannattavaa kasvua. Sen saavuttamisessa meitä auttavat Finnairin tärkeimmät vahvuudet: sitoutunut henkilöstö, uskolliset asiakkaat, vahva brändi, yhteiset arvot, kestävään maantieteelliseen kilpailuetuun perustuva strategiamme ja vahva omistajarakenne.

Tahdon lopuksi osoittaa sydämelliset kiitokseni koko henkilöstöllemme siitä loistavasta yhteistyöstä ja -hengestä sekä rohkeudesta, jota finnairilaiset ovat osoittaneet tässä vaikeassa tilanteessa. Vaikka raskas matka on vasta alussa ja paluu kasvu-uralle vaatii määrätietoisia toimia, olen varma, että me tulemme tilanteesta ulos vahvoina. Kiitän lämpimästi myös asiakkaitamme kärsivällisyydestä sekä saamistamme kannustavista viesteistä. Ne merkitsevät tällaisina aikoina paljon finnairilaisille.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Lentoposti uutisoi: JAL julkisti B738 turvavälimatkustamon, jossa jätetään economyssa keskipaikat tyhjiksi.

http://lentoposti.fi/uutiset/jal_julkisti_turvav_lit_kotimaan_lennoilleen_matkustamon_keskipenkit_j_v_t_tyhjiksi

 

Minusta O'Leary (Ryanair) on oikeassa siinä, että ei ole mitenkään kannattavaa lentää 66% kapasiteetilla. Minusta voisi olla parempi vaikkapa sellainen järjestelmä, että henkilöt jotka ovat varanneet vain yhden lipun laitetaan istumaan tuolla tavalla (eli matkustavat yksin), mutta esimerkiksi perheet, jotka useimmiten samalla varauksella varaavat liput kaikille, voisivat matkustaa normaalisti. Sillä, että samassa taloudessa asuvat tai toistensa kanssa koko ajan tekemisissä olevat istuvat vierekkäin ei lisätä riskiä. Se olisi suorastaan järkevää koneiden käytön kannalta. Se miten tuota olisi paras valvoa on toki asia erikseen, mutta mielestäni riittäisi kyllä ihan vaan se, että onko liput tilattu samalla tilauksessa vaiko ei. Aika harva ostaa samalla tilauksella lippuja täysin tuntemattomalle. Varausohjelma kyllä pitää huolen, että kone ei täyty liikaa. Tietysti tämä ei sovi lentoyhtiöiden nykyiseen käytäntöön, jossa paikat arvotaan (jos niistä ei makseta).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
11 tuntia sitten, Matti Palosuo kirjoitti:

Paljonko prosentteina Icelandilla? Huonoa uutisointia toimittajalta kun lukijan pitäisi alkaa googlailla peruslukuja tai pörssitiedotteita.

SAS 5000 oli noin puolet väestä.

BA 29%.

Pelkällä Icelandair-lentoyhtiöllä on ollut 2143 työntekijää vuonna 2017, mutta kun kaikki Icelandair Groupin toiminnot, ml. hotellit, otetaan huomioon, työntekijöitä on ollut 4263. Sen tarkempia tietoja ei nyt nopeasti katsomalla löytynyt.

https://www.icelandairgroup.is/about/responsibility/employees/

Jos siis 2000 vähennetään, niin veikkaus on "vähän alle puolet".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laimeaa oli Finnairin kannanotto tulevan ennustamiseen. Ei muuta kuin verkoston voimakas sopeutus ja kaluston sopeuttamista pöyhii joku työryhmä joka kertoo joskus mitä sai aikaan. 

Mutta tilanne on ilmeisesti vakaa, kassan fyrkat riittää ja siten on aikaa ja resursseja miettiä eri mallinnuksilla miten lähdetään liikkeelle kun oma bisnes ja muiden (siinäkohtaa pystyssäolevien) yhtiöiden bisnes rakennetaan lähes nollasta uudestaan ja saadaan jotkut "uudet" reitit pyörimään.

Huomioitavaa on, että Finnair ei puhu irtisanomisista mitään ja se on nykymaailmassa positiivinen asia.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mannikainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ei puhu tässä irtisanomisista, mutta aiemmat lomautusajatukset ovat olleet 14-30 pv mittaisia lomautuksia. Ei ole kovin järkevää liiketaloudellisesti, jos väkeä pidetään töissä , mutta tuloja on äärettömän niukasti.

Pitkä lomautus on työntekijälle parempi, tosin se on löysässä hirressä olemista. Mutta jos eri ennustukset yhtään pitävät paikkaansa, ei lentäminen aivan hirveästi lisäänny 2020 aikana, eikä välttämättä vielä 2021 ekalla vuosipuoliskollakaan. Joten voi olla, että Finnairkin joutuu irtisanomisten tielle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olet oikeassa, mutta toisaalta tuollaiset ehdot saattaavat olla myös huonoja. Kuten sanoin, lomautetaan henkilökuntaa esim toistaiseksi. Löysässä hirressä olemista, mutta helppo kutsua väkeä takaisin jos / kun tilanne alkaa parantua. Itse en kannata erilaisia valtion tukipaketteja, joila puututaan osakeyhtiön toimiin. Yksi toimi, tosin paskamainen, on irtisanomiset. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
2 tuntia sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Finnair ei puhu tässä irtisanomisista, mutta aiemmat lomautusajatukset ovat olleet 14-30 pv mittaisia lomautuksia. Ei ole kovin järkevää liiketaloudellisesti, jos väkeä pidetään töissä , mutta tuloja on äärettömän niukasti.

Pitkä lomautus on työntekijälle parempi, tosin se on löysässä hirressä olemista. Mutta jos eri ennustukset yhtään pitävät paikkaansa, ei lentäminen aivan hirveästi lisäänny 2020 aikana, eikä välttämättä vielä 2021 ekalla vuosipuoliskollakaan. Joten voi olla, että Finnairkin joutuu irtisanomisten tielle.

 

Itseasiassa aikaisemmat 14-30 päivän lomautukset muuttuivat jo maaliskuun monilla puolella 90 päivän lomautuksiksi. Toki lomautusjaksot voi/on keskeytynyt esim kesäloman takia jne. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Norwegianin osalta seuraan mielenkiinnolla tilannetta peruutettujen lentojen refund -pyyntöjen osalta

Huhtikuun alkuun aikataulutettu lentopari ilmoitettiin peruutetuksi 22.3.,  tein refund pyynnön 5.4. - ja hetki sitten, tänään 29.4. tuli ilmoitus

Lainaa

This is just a quick note to let you know that we have now processed your ticket refund request for the following ticket(s): xxx-xxxxxxxxxxx
These funds will be returned to the form of payment in your booking as soon as possible. If you booked your ticket through a travel agency, please contact them for your refund.
We thank you for your patience, and we're looking forward to welcoming you on board again soon.

Nyt seuraillaan, että jos tuo vielä joskus näkyy saldoilla. EDIT: Maksu tuli 30.4.2020 ensimmäisestä refund-pyynnöstä. :thmbup:
Kahta muuta vielä odotetaan, samoin Finnairin palautusta.


Norwegianille plussaa siitä, että sivulla ylipäätään on refund mahdollisuus, vaikkakin hekin ensisijaisesti pyrkivät ohjaamaan asiakkaat valitsemaan pisteitä rahanpalautuksen sijaan.

Isompi paini voi tulla SASin, Air Portugalin ja Brussels Airlinesin kanssa.....

Muokattu: , käyttäjä: Petri Lehtovirta

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airfleets.net sivuston mukaan Finnairin laivastosta tällä hetkellä aktiivisia koneita ovat muiden ollessa parkissa:

A319 (4): VA, VH, VI, VL. Parkissa 4.

A320 (0): kaikki 10 parkissa.

A321 (1): ZR, muut 18 parkissa.

A330 (0): kaikki 8 parkissa.

A350 (9) WA, WG, WH, WI, WK, WL, WN, WO, WP. Parkissa 6.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
4 tuntia sitten, Harri Mattila kirjoitti:

Finnair ei puhu tässä irtisanomisista, mutta aiemmat lomautusajatukset ovat olleet 14-30 pv mittaisia lomautuksia. Ei ole kovin järkevää liiketaloudellisesti, jos väkeä pidetään töissä , mutta tuloja on äärettömän niukasti.

Pitkä lomautus on työntekijälle parempi, tosin se on löysässä hirressä olemista. Mutta jos eri ennustukset yhtään pitävät paikkaansa, ei lentäminen aivan hirveästi lisäänny 2020 aikana, eikä välttämättä vielä 2021 ekalla vuosipuoliskollakaan. Joten voi olla, että Finnairkin joutuu irtisanomisten tielle.

Millä tavalla pitkä lomautus on työntekijälle parempi? Määräaikaisen lomautuksen keston sentään tietää, toistaiseksi voimassaolevalta lomautukselta pitää raahautua töihin 7 päivän sisällä kutsusta, eli ihan hirveästi ei voi elämää suunnitella eteenpäin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
31 minuuttia sitten, Lari Nylund kirjoitti:

Airfleets.net sivuston mukaan Finnairin laivastosta tällä hetkellä aktiivisia koneita ovat muiden ollessa parkissa:

A319 (4): VA, VH, VI, VL. Parkissa 4.

A320 (0): kaikki 10 parkissa.

A321 (1): ZR, muut 18 parkissa.

A330 (0): kaikki 8 parkissa.

A350 (9) WA, WG, WH, WI, WK, WL, WN, WO, WP. Parkissa 6.

Vähän on huterasti tehty lista koska LVA ja LWA ei lennä. VA meni Prahan huoltoon kesken ohennetun liikenneohjelman mutta ei liiku.

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mannikainen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
39 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti:

Millä tavalla pitkä lomautus on työntekijälle parempi? Määräaikaisen lomautuksen keston sentään tietää, toistaiseksi voimassaolevalta lomautukselta pitää raahautua töihin 7 päivän sisällä kutsusta, eli ihan hirveästi ei voi elämää suunnitella eteenpäin.

Lomautus on parempi vaihtoehto jos verrataan irtisanomiseen. Tiedän kyllä, että on palattava määräajan kuluessa töihin, jos kutsutaan. Mutta sekä työnantajan että-tekijän kannalta , ainakin omasta mielestäni, on lomautus parempi.

Yhtiö tietää, että työvoimaa löytyy ( ellei työntekijä/t ole löytäneet uutta työtä) ja työntekijä tietää, että on ainakin mahdollisuus palata entisiin töihin. 

Itselläni on ihan riittävästi kokemusta viimeisten 35 vuoden ajalta työnantajan roolissa sekä lomauttamisista että irtisanomsita. Ihan niihin perustan mielipiteeni.

 

1 henkilö tykkää tästä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
3 tuntia sitten, Ilkka Mannikainen kirjoitti:

Vähän on huterasti tehty lista koska LVA ja LWA ei lennä. VA meni Prahan huoltoon kesken ohennetun liikenneohjelman mutta ei liiku.

Tietäjät tietävät. Onko WA @EFHK?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään