Kirjoitettu Helmikuu 5, 2020 Ilta-sanomien mukaan lentokone on katkennut kahtia onnettomuudessa Turkissa. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006397085.html Tässä Sky Newsin kattavampi otos onnettomuudesta. Eli kyseessä Pegasus Airlines ja Istanbulin kenttä https://news.sky.com/story/plane-splits-in-two-after-skidding-off-istanbul-runway-11926970 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2020 Aviation Safety Networkin mukaan katkesi kolmeen https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20200205-0 Ja konehan on Boeing 737 TC-IZK . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2020 Sitten taas Iltalehden ensimmäisen uutisen videolla oli Pegasus Airlines ja evakuointi käynnissä, mutta kyse ei edes ollut samasta tilanteesta. En huomannut katsoa mitä videon otsikko sanoi (eli oliko heillä väärää sosiaalisen median informaatiota vai olivatko tarkoituksella julkaisseet jonkin vanhemman tapahtuman videon). Nyt ovat kyllä korjanneet tilanteen: https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/afc2b55a-3892-4607-bc73-1970ebae1f94 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2020 (muokattu) Saman yhtiön 737 meni ulos kiitotieltä ja lunastukseen 13. tammikuuta 2018: Lainaa Pegasus flight 8622 suffered a runway excursion after landing on runway 11 at Trabzon Airport, Turkey. The aircraft went off the left side of the runway and stopped on a steep downslope. https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20180113-0 Muokattu: Helmikuu 5, 2020, käyttäjä: Ilkka Mäkelä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 5, 2020 Ei mennyt kosketus kuin reilun 1,5 kilometriä pitkäksi, jos avhrealdin tietoihin on uskominen: According to Mode-S data transmitted by the aircraft the aircraft landed long and hot, 1500 meters before the runway threshold the aircraft was descending through 950 feet MSL (corrected for local pressure, actual Mode-S reading 1500 feet)/661 feet AGL at 194 knots over ground, touched down about abeam taxiways T/F (about 1950 meters/6400 feet past the threshold, about 1000 meters/3300 feet before the runway end) at about 130 knots over ground, overran the end of the runway at about 63 knots over ground veering slightly to the left (last transponder transmission), hit the localizer antenna runway 06, went over an airport road and a cliff and impacted the airport perimeter wall. http://avherald.com/h?article=4d2e6a8d&opt=0 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2020 (muokattu) https://www.airlineratings.com/news/long-hot-landing-results-crash-pegasus-737-turkey/ "Aviation Herald says that “according to Mode-S data transmitted by the aircraft, it landed long and hot. It touched down an incredible 1950 meters (6400 feet) past the threshold (start of the runway) and just about 1000 meters (3300 feet) before the runway end." Tämän lähteen mukaan meni hyvinkin pitkälle kosketus eli1950 metrin kohdalle eli 2/3 radan mitasta(3000m). Reippaassa myötätuulessa laskuun. Pilotit turkkilainen ja etelä korealainen mutta tuolla ei toivottavasti ole merkitystä sille miksi ei tehty ylösvetoa kun leijailtiin niin kauas baanan yli. Muokattu: Helmikuu 6, 2020, käyttäjä: Jukka Joutsijärvi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 6, 2020 (muokattu) 8 tuntia sitten, Jukka Joutsijärvi kirjoitti: https://www.airlineratings.com/news/long-hot-landing-results-crash-pegasus-737-turkey/ "Aviation Herald says that “according to Mode-S data transmitted by the aircraft, it landed long and hot. It touched down an incredible 1950 meters (6400 feet) past the threshold (start of the runway) and just about 1000 meters (3300 feet) before the runway end." Tämän lähteen mukaan meni hyvinkin pitkälle kosketus eli1950 metrin kohdalle eli 2/3 radan mitasta(3000m). Reippaassa myötätuulessa laskuun. Pilotit turkkilainen ja etelä korealainen mutta tuolla ei toivottavasti ole merkitystä sille miksi ei tehty ylösvetoa kun leijailtiin niin kauas baanan yli. Niin, siis juuri sama lähde, joka tuossa edellisessä viestissä oli, kosketus n. 1600 metriä siitä, missä sen olisi pitänyt tapahtua. Ja liki varmasti merkitystä on sillä, että miehistö oli mikä oli. Muokattu: Helmikuu 6, 2020, käyttäjä: Tatu Koiranen 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 7, 2020 3 tuntia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti: Niin, siis juuri sama lähde, joka tuossa edellisessä viestissä oli, kosketus n. 1600 metriä siitä, missä sen olisi pitänyt tapahtua. Ja liki varmasti merkitystä on sillä, että miehistö oli mikä oli. Tatuhan tämän sanoi. Miehistön koostumuksesta löytyy 99% tämän onnettomuuden syistä, vaikka varmaan Turkin onnettomuustutkinta tätä vänkääkin. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2020 7.2.2020 at 03.11, Mikko Tuomi kirjoitti: Tatuhan tämän sanoi. Miehistön koostumuksesta löytyy 99% tämän onnettomuuden syistä, vaikka varmaan Turkin onnettomuustutkinta tätä vänkääkin. Kannattaako lähteä spekuloimaan pilottien kansallisuuksien vaikutuksesta onnettomuuden syyksi ihan tässä vaiheessa? Ja vielä ihan prosenttiluvuilla. 1 henkilö tykkää tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2020 1 tunti sitten, Tumi Hämäläinen kirjoitti: Kannattaako lähteä spekuloimaan pilottien kansallisuuksien vaikutuksesta onnettomuuden syyksi ihan tässä vaiheessa? Ja vielä ihan prosenttiluvuilla. Meistä kumpikaan ei sanonut, että kansalaisuudella tai alkuperällä oli merkitystä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2020 (muokattu) 4 minuuttia sitten, Tatu Koiranen kirjoitti: Meistä kumpikaan ei sanonut, että kansalaisuudella tai alkuperällä oli merkitystä. Ette, mutta sen käsityksen tavan tallaaja tuosta saa: Lainaa Pilotit turkkilainen ja etelä korealainen...Ja liki varmasti merkitystä on sillä, että miehistö oli mikä oli...Miehistön koostumuksesta löytyy 99% tämän onnettomuuden syistä Muokattu: Helmikuu 8, 2020, käyttäjä: Tumi Hämäläinen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2020 Juuri nyt, Tumi Hämäläinen kirjoitti: Ette, mutta sen käsityksen tavan tallaaja tuosta saa. No, mun mielestä lukutaidottomuus on sen lukijan vastuulla, joka käsittää väärin. Eipä sillä, etteikö virheellisesti muodostuvalla käsitykselläkin voisi olla sattumalta jotain faktapohjaa laajemmassa kuvassa, jos turkkilaisia siviili-ilmailun onnistumisia lähihistoriasta miettii. Ei tuo nyt ihan hirveä yllätys ole, että kyseessä oli Pegasus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2020 1 minuutti sitten, Tatu Koiranen kirjoitti: No, mun mielestä lukutaidottomuus on sen lukijan vastuulla, joka käsittää väärin. Eipä sillä, etteikö virheellisesti muodostuvalla käsitykselläkin voisi olla sattumalta jotain faktapohjaa laajemmassa kuvassa, jos turkkilaisia siviili-ilmailun onnistumisia lähihistoriasta miettii. Ei tuo nyt ihan hirveä yllätys ole, että kyseessä oli Pegasus. Niinpä. Vastuu siirtyy lukijalle kuin savolaiskeskustelussa. Näitä lukee moni muukin kuin se, jolla "lukutaito" on tälle palstalle päivitettynä. 3 henkilöä tykkäävät tästä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2020 Koneen kippari otettu talteen,uutisoi IL : https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e5c76e23-1c70-4def-a42e-08236d0da537 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla