Guest Oranki

Fuji Finepix S7000 vai S5500 ??

10 viestiä aiheessa

Niin eli hakisin nyt tässä uutta spottauskameraa ja tarkoitus olisi ostaa sellainen ensi kesänä.... Eli kumpaa noista malleista suosittelisitte ?? S7000 houkuttaa 6 mp:lläään kun taas S5500 10x zoomillaan... Mites onko kokemuksia jommasta kummasta, tai muusta kenties hyvästä mallista (mielellään 250-500e) ??

S7000: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2919

S5500: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14026

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on tuollainen S5500 ollut 1,5kk ja tyytyväinen ollut. Tarttis päästä kunnon ilmoilla kuvaamaan koneita. Sumu kuvia ei viitsi näyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Sami vastauksesta... ;)

Itseasiassa olen juuri tuota kameraa hieman vakavemmin jo harkitsemassa sillä tuo S7000 tipahti minun vertailustani pois pienen zoomin takia....

Kysyisin vielä että mites on tuo Konica Minolta Z5:n laita... Kamerassa kuulemma 5 mp:liä ja 12x optinen zoom... ? Onko kokemuksia ?? Olen kuulluut että noissa Minoltan kameroissa on ollut jotain väriongelmia sun muita, onko totta ??

Tuokin siis voisin olla vakavasti harkittava vaihtoehto ;)

T. Kutvis

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Melkein kannattaisi ostaa/lukea jossain TM 4/2005, siinä on vertailussa vakaimella varustetut 5–8 megapikselin digitaalikamerat

- Konica Minolta A200

- Nikon Coolpix 8800

- Panasonic DMC-FZ20

tai sitten uusin Mikrobitti eli 2/2005, siinä on vertailussa

-Canon PowerShot S1 IS

-Konica Minolta Dimage Z3

-Panasonic DMC-FZ20

Nettijatko löytyy täältä...

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/03/digi/

Itsellä on kameran hankinta kesällä edessä ennen LIAS´05:sta olen käynyt itseni kanssa keskustelua että onko järkevää hankkia Canonin EOS 300D vai sitten joku em.luokan pokkareista....

Tuo Panasonic on itseäni kiinnostava malli.

DigitalWonderworld myy Canonia 18-55mm linssillä hintaan 698e, Panasonic FZ20 524e.

http://www.digiwowo.net/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa olen juuri tuota kameraa hieman vakavemmin jo harkitsemassa sillä tuo S7000 tipahti minun vertailustani pois pienen zoomin takia....

Kysyisin vielä että mites on tuo Konica Minolta Z5:n laita... Kamerassa kuulemma 5 mp:liä ja 12x optinen zoom... ? Onko kokemuksia ?? Olen kuulluut että noissa Minoltan kameroissa on ollut jotain väriongelmia sun muita, onko totta ??

T. Kutvis

Itselläni ei ole kokemusta tuosta Z5 muttä täältä löytyy Z3 ja olen ollut ihan tyytyväinen. Tuskimpa tuo uudempi versio voi olla huonompi ainakin luulisin näin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

T. Kutvis

Tosiaan tuo Minolta Z5 on varmasti yksi vaihtoehto (ei ollut myynnissä kun oman ostin) zoomia riittää yms. mutta pers tuntumalta minolta on jäänyt canonin yms. kelkasta.

Rohkaisen mieleni ja pistän yhden sumukuvan lemminkäiseltä. Keli oli ihan karmea ja iltakin hiipi mutta piti päästä testaamaan mihin tuo 10x zoomi pääseen eli tarkkuudesta/kohinasta ei oteta valituksia vastaan.

Kuva on otettu ISO400:lla ja hieman näytetty neatimagea.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kuvannut nyt reilun kuukauden Panasonic FZ-20 kameralla. Mielestäni se on Leikan valmistamalla optiikalla lähes ylivoimainen. Kinokoossa 432mm ja valovoima koko matkalla 2,8! Kun ensimmäisen kerran näin kameran speksit niin piti katsoa uudelleen...

Aika yllättävää miten paljon paremmat pisteet Panasonic sai tuossa Mikrobitin taulukossa. Joten kyllä Panasonic kannattaa ottaa huomioon kiinteäputkista kameraa hankkiessa.

Laitan tähän vielä yhden Panasonicilla tänään otetun kuva:

[ Attachment removed / expired ]

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Panasonic DMC-FZ20 on hyvä kamera, kameran omilla valmiilla ohjelmilla. Tulee hyviä kuvia.

Miinuksena pitäisin:

- zoomin sijoittamista laukaisimen viereen. Eli tunnoton zoom-näppäin alkaa helposti "sahaamaan" likkuvan kohteen kuvaamisessa. Tosin siihenkin tottuu ja oppii ennakoimaan.

- aukkoa voi säätää vain f8 asti.

- PALJON kohinaa ISO 400:lla

- akku kului aika nopeasti zoomatessa ja kuvanvakain päällä.

- laukaisimen "outo" sijainti ( siihenkin tottuu ).

- kuvien laatu heikkeni 9-12 optinen zoom arvoilla.

Muuten kuvanvakain toimi hyvin ja pituutta zoomilla riitti ;). Kevyt ja pienen kokoinen eli helppo kuljettaa matkoilla.

Itse olisin mieltynyt tänään ehkä Minoltan A200, koska siinä on "järkkärimäinen" käsin säädettävä zoom. Ei syö akkua ja istuu käteen sopivammin. Kahdeksan megapikseliä. Aukon arvoa voi säätää muistaakseni f11 asti. 7 x optinen zoom pitäisi riittää.

T: JJ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on kameran hankinta kesällä edessä ennen LIAS´05:sta olen käynyt itseni kanssa keskustelua että onko järkevää hankkia Canonin EOS 300D vai sitten joku em.luokan pokkareista....

Jos aiot hankkia ns. pokkarikameran lentävien koneiden kuvaamiseen, niin oman Nikon Coolpix 5700:ään pohjautuvan kokemukseni perusteella kannattaa kiinnittää huomiota ainakin seuraaviin asioihin:

- Mikä kameran pienin aukko? Jos se on vain luokkaa 8,0, niin useimmiten joudut himmentämään aikaa lyhentämällä, joka potkurikoneita kuvattaessa pysäyttää potkurit täysin paikalleen.

- Onko kamerassa sähköinen vai manuaalinen zoom? Sähköisen zoomin käyttäminen liikkuvaa kohdetta kuvattaessa saattaa olla hankalaa hitautensa vuoksi. Lisäksi se kuluttaa akkua.

- Onko kamerassa optinen vai sähköinen etsinkuva? Jos on vain sähköinen etsinkuva/näyttö, niin se on tyypillisesti aika epätarkka ja esim. horisontin saaminen suoraksi kuvaa otettaessa on hankalaa.

- Miten kameran sarjakuvaus toimii? Nikonissa se toimii siten, että silloin suurimman osan ajasta etsinkuva on pimeänä, eli liikkuvan (ja lentokoneiden tapauksessa useimmiten lähestyvän eli suurenevan) kohteen kuvaaminen ei sillä käytännössä onnistu vaan joutuu keskittymään yhteen tai kahteen kuvaan.

- Mikä on kameran käynnistysviive (eli aika, jonka jälkeen virran kytkemisen jälkeen kamera on kuvausvalmis) sekä laukaisuviive (eli millaisella viiveellä kamera laukeaa laukaisinta painettaessa)? Mitä lyhyemmät ajat, niin sitä soveltuvampi kamera on lentokonekuvaukseen.

-harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kuvannut nyt reilun kuukauden Panasonic FZ-20 kameralla. Mielestäni se on Leikan valmistamalla optiikalla lähes ylivoimainen. Kinokoossa 432mm ja valovoima koko matkalla 2,8! Kun ensimmäisen kerran näin kameran speksit niin piti katsoa uudelleen...

Aika yllättävää miten paljon paremmat pisteet Panasonic sai tuossa Mikrobitin taulukossa. Joten kyllä Panasonic kannattaa ottaa huomioon kiinteäputkista kameraa hankkiessa.

Olen itsekin harkitsemassa tuon Panan ostamista. Mitä muuten tulee sen noise-tasoon, nin esimerikiksi

Nikonin Coolpix 8800:ssa, joka on paljon kalliimpi kamera, on käytännöllisesti katsoen saman verran noisea.

Kerropa, Juha, miten hyvää kuvaa tuo Pana tekee täydellä zoomilla? Tai olisiko ihan esimerkkejä?

Tässä on yksi ja laatu on kyllä mielestäni ihan hyvä: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/fz20/samples/p1010068.jpg

Edit: Eikä pysähdy Panalla potkuritkaan, tässä esimerkki Airliners.Net:stä.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään