Seppo Kohonen

Lentokoneiden valojen kehitys?

2 viestiä aiheessa

Netissä oli jotain juttua, että DC-9-32:ssa (1967) oli mahdollisesti siivenkärjissä jollain peilisysteemillä tehty "vale-strobe". "Virallinen" siivenkärki-strobe tuli DC:9:ssä  kai malliin DC-9-50  (liikenne alkoi 1975). Jälkiasennus -strobeja on  vanhemmissakin liikennekoneissa, mutta jälkiasennus strobe ei ole yleinen siiven kärjessä. Muilla konevalmistajilla tuli siivenkärki-strobet samoihin aikoihin kuin DC-9 -strobet. Siivenkärki -strobe siis ilmestyi kai 1970 -luvulla. Finnairin kaluston yksityiskohtia en lähemmin tunne. (Boeing 747:ssä siivenkärki-strobe oli hieman myöhemmin kuin DC-9:ssä).  

Muokattu: , käyttäjä: Simo Lallukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään