Lauri Matikainen

Mikä näytönohjain 200eurolla?

35 viestiä aiheessa

SE=Second Edition kortista on kaksi mallia 128bit muisti väylällä ja 256bittisellä. Kortti tehtiin korvaamaan Radeon 9700 Non-pro kortit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaako minun siis ostaa Club3D Radeon 9800SE 128Mb (256 bittisellä) hintaan 199eur? Mieluummin kuin CLUB3D Radeon 9700 128mb hintaan 224eur?

Kortti tehtiin korvaamaan Radeon 9700 Non-pro kortit.

Eli onko nuo kortit sitten aikalailla saman tasosia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ostaa toi 9800 SE. Kannattaa vielä katsoa testejä netistä noitten korttien suhteen. Saattaa toi 9800 SE olla parempi kun 9700 NP. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiahan on niin että 9700np on tuota 9800SE:tä nopeampi. Ja Lauri usko jo, että sitä 9700np:tä et saa enää mistää kaupasta uutena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ostaa toi 9800 SE. Kannattaa vielä katsoa testejä netistä noitten korttien suhteen. Saattaa toi 9800 SE olla parempi kun 9700 NP. ;)

Joo, ja pienellä softamodilla (4->8 pipelineä) ja kellotuksilla tosta saa 9800 Pro:n verosen :)

Tai no hieman tuuria tuohon tarvii, koska kaikki 9800SE:t eivät tuolla kahdeksalla pipelinellä kunnolla toimi (grafiikkavirheitä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä edelleenkin sanon et ei mitään SE versiota, se on susi ja hidas...sama ku laittas jonku GF4MX420 koneeseen. Prohon kannattaa sijoittaa rahaa

Ihan hyvin tää parin satasen 9800SE (Club3D:n, 256-bittinen muistiväylä) kulkee.

Vakiona 3DMarkista (03) 3764, softamodin (4->8 pipelineä) jälkeen 5496 (2,8GHz P4 C), mitä nyt pikaisesti kokeilin.

Oli siis hieman tuuria mukana, kun tällaisen yksilön onnistuin saamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan hyvin tää parin satasen 9800SE (Club3D:n, 256-bittinen muistiväylä) kulkee.

Vakiona 3DMarkista (03) 3764, softamodin (4->8 pipelineä) jälkeen 5496 (2,8GHz P4 C), mitä nyt pikaisesti kokeilin.

Oli siis hieman tuuria mukana, kun tällaisen yksilön onnistuin saamaan.

Softamodaus nostaa 9800SE:n vauhdin lähes PRO:n tasolle, mutta hintana taitaa useimmiten olla grafiikkavirheet. Itse olen testannut 4 korttia ja jokaiseen tuli grafiikkavirheitä.

Ja seuraavat asiat FS:n kannalta, sillä se on ainoa 3D-ohjelma jolla olen testaillut eri korttien suorituskykyä. Nykyään minulla on 9800XT ja sillä toimii komiasti myös IL2FB ja Colin3, Lock-On ei pyörinyt hyvin kaikilla herkuilla 1600x1200 resolla, joutui hieman säätämään.

Itse ostaisin 9800PRO:n, ja mikäli budjetti menee liian tiukille yrittäisin etsiä 9700PRO:n käytettynä. 128Mt vs 256Mt ei ole juurikaan eroa, eli tässä on hyvä säästää hinnassa.

9600PRO häviää vauhdissa aika paljon noille yllä mainituille, sillä siinä on fyysisesti vain 4 pipelineä, eikä näin ollen ole edes mahdollisuutta softamodauksella saada 8pipelineä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...sama ku laittas jonku GF4MX420 koneeseen.

Eli miun näyttis ;D

Tässä vähän kuvaa miltä sillä näyttää.. ei tuo nyt niin kauhean paha ole, ainoa joka jää puuttumaan on ne vesitekstuurit...

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Softamodaus nostaa 9800SE:n vauhdin lähes PRO:n tasolle, mutta hintana taitaa useimmiten olla grafiikkavirheet. Itse olen testannut 4 korttia ja jokaiseen tuli grafiikkavirheitä.

Niinpä. Itse en kuitenkaan ole huomannut vielä ensimmäistäkään ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään